اولین رانندگی با Lucid Air قدرت و وحشت را نشان می دهد – TechCrunch

در حین سفر دریایی بین ایالت 8 در Lucid Air ، طولی نکشید که مکالمه به نمودارهای عنکبوتی تبدیل شد. نمودارهای عنکبوتی یک نمای سریع از نحوه تعامل عوامل مختلف مانند قدرت ، عملکرد ، وزن و آیرودینامیک با یکدیگر ارائه می دهند.

برای مهندسی که روی صندلی مسافر نشسته است ، نمودارهای عنکبوتی در اولویت قرار دارد.

متعادل کردن وزن بسته های باتری با قدرت و ترمز یک علم ظریف است که اگر بیش از حد در هر جهت قرار گیرد باعث هرج و مرج کامل برای مصرف کننده می شود. افزودن محدودیت های طراحی و دستورالعمل های قانونی و فدرال و ایجاد یک وسیله نقلیه جدید موفق از ابتدا کاری تقریبا غیرممکن به نظر می رسد.

Lucid Air ، یک وسیله نقلیه الکتریکی لوکس که بین 77،400 تا 169،000 دلار بسته به نوع آن متغیر است ، دارای نمودارهای عنکبوتی بسیار خوب است.

در حالی که هوا در اولین حرکت آن را به طور کامل از پارک خارج نکرده است ، به لطف تیمی از پیشکسوتان خودرو ، فناوری پیشرفته و آن نقطه شیرین عنکبوت ، Lucid Air جدید ترکیبی از برد فوق العاده ، تناسب لوکس و پایان را ارائه می دهد ، و فناوری کافی برای راضی نگه داشتن حتی مشتریان باهوش.

درایو: کشتی موشکی با چشم انداز

اعتبار تصویر: کیرستن کوروسک

در حالی که در صف 13 دقیقه ایستادن پشت فرمان یکی از دوازده خودروی Lucid Air Dream R که از خط تولید خارج شده بودند ، ایستاده ام ، یک جزوه پلانوگرام در دستم است که روی آن عبارت “Lucid Quick Starter” نقش بسته است.

آن را مانند یک نقشه سوپر مارکت در نظر بگیرید که به شما کمک می کند بفهمید برف پاک کن ها کجا هستند و چگونه فرمان را تنظیم کنید. مشتریان و روزنامه نگاران پس از اتمام یک تور تقریباً سه ساعته در کارخانه باتری و مونتاژ در Casa Grande ، آریزونا ، پیش می روند و روشن است که آنچه ما در حال آزمایش رانندگی هستیم نیاز به کمی ابهام زدایی دارد.

خودروهای Lucid Air Dream R که ما سوار و سوار می شویم سدان های فول سایز با پنج صندلی و فضای داخلی هستند که با برخی شاسی بلندهای متوسط ​​رقابت می کند. Dream نامی است که Lucid به اولین نسخه های Air که از خط خود خارج می شوند اعطا کرد. ایر اولین خودروی تولیدی است که Lucid Motors ایجاد کرده است و در دو نسخه Range (R) و Performance (یا P) عرضه می شود. تفاوت اصلی بین این دو با نام آنها آشکار است: محدوده تا 520 مایل برآورد شده توسط EPA به شما می دهد ، در حالی که Performance به شما 1111 اسب بخار قدرت می دهد و نمی تواند در کمتر از 2.5 ثانیه به 60 برسد.

تقریباً هیچ دکمه فیزیکی در کابین خارج از دکمه های کنترل دما و فن برای راننده و سرنشین و کنترل های صوتی به همراه چند دکمه کوچک روی فرمان برای کنترل مواردی مانند سیستم ADAS وجود ندارد. همه چیز دیگر با استفاده از صفحه اصلی در کنسول وسط تنظیم شده است – صفحه ای که Lucid نام آن را “پنل خلبان” گذاشته است. این یک صفحه نمایش بزرگ خمیده است که می توان آن را در خط داش قرار داد تا یک فضای ذخیره کوچک را نشان دهد و به عنوان سیستم کنترل مرکزی برای Lucid Air عمل می کند.

Lucid Motors EV

اعتبار تصویر: کیرستن کوروسک

سوار شوید و تنظیمات صندلی خود را همانطور که در هر اتومبیل لوکس دیگری با استفاده از ضامن روی صندلی انجام می دهید تنظیم کنید ، اما اینجا مقایسه با سایر خودروهای بنزینی به پایان می رسد. آیا می خواهید مکان فرمان را تغییر دهید؟ مانند تسلا ، هیچ دکمه ، جوی استیک یا اهرمی روی ستون وجود ندارد. شما باید این کار را در Pilot Panel انجام دهید. تنظیم آینه ها چطور؟ چند ضربه دیگر و ضربه زدن روی صفحه مرکزی و شما آنجا هستید.

پس از قرار گرفتن ، از ساقه سمت راست فرمان برای حرکت به سمت رانندگی استفاده کنید و اگر ترمز را نگه داشته اید ، باید یک حرکت کوچک به شتاب دهنده بدهید تا خودروی 5600 پوندی به جلو حرکت کند. شعاع چرخش نسبتاً بزرگ است زیرا این یک سدان تمام عیار لوکس است ، بنابراین می توان انتظار داشت که بسیاری از مالکان در حال چرخش سه نقطه ای در پارکینگ های تنگ هستند.

شتاب دهنده در حالت راحتی ، که Lucid آن را Smooth می نامد ، لمس نمی شود. در واقع ، این خودرو بسیار متعادل و زیبا است ، مانند بسیاری از خودروهای امروزی که دارای موتور ICE هستند. شتاب خطی است ، بنابراین شما ناگهان متوجه نمی شوید که بدون آگاهانه پای خود را در آن قرار داده اید و به سرعت تاول زده اید. در جاده های آفتاب سوخته ، ترک خورده و ناهموار ، Air R به راحتی و راحت حرکت می کند-شاید حتی در حالت Smooth کمی بی حس شود.

اگر می خواهید کمی متصل تر به نظر برسید ، با استفاده از پنل Pilot ، خودرو را در حالت Swift قرار دهید و سیستم تعلیق پنج سوپاپ و دمپرهای نیمه فعال ، مانند نقشه دریچه گاز و نسبت فرمان تغییر می کند. این سواری کمی کمی سفت می شود ، اگرچه لازم نیست نگران تردد مسافران خود باشید. این یک ماشین اسپرت نیست ، اما دیگر نرم نرم نیست. استر اونتی ، مهندس ارشد دینامیک خودرو که یکی از دو رانندگی 13 دقیقه ای ما را انجام می دهد ، گفت که اگر شما اتومبیل را در سوئیفت یا حتی اسپرینت تر رانندگی می کنید ، که ما اجازه آزمایش آن را نداریم ، این کار را انجام می دهید ( به دلایل واضح) حدود 10 مایل از برد کلی خود را از دست دهید.

دو حالت ترمز احیا کننده وجود دارد که می توانید در Lucid Air استفاده کنید: استاندارد و بالا. دکمه حالت Swift را در پنل Pilot نگه دارید و می توانید تنظیمات ترمز را نشان دهید. در حالت بالا ، هوا مانند هر وسیله برقی در حالت B یا حالت ترمز حرکت می کند. پای خود را از روی پدال گاز بردارید و سرعت خودرو کند شده و مقدار کمی انرژی را به باتری 113 کیلووات ساعت برمی گرداند. (به هر حال ، این بسته بزرگتر از هر چیزی است که از تسلا بیرون می آید.) مانند بیشتر حالتهای ترمز ، تعدادی عادت کردن ، تعدیل و تکان ندادن سرنشینان شما نیاز است ، اما تنظیم نشده است که بیش از حد تهاجمی باشد. در حالت استاندارد ، Lucid Air به همان شیوه ای حرکت می کند که خودروهای بنزینی سنگین حرکت می کنند.

در جلوی راننده یک صفحه نمایش بزرگ 5K خمیده با رزولوشن 5K قرار دارد که به عنوان کابین خلبان عمل می کند. به طرز شگفت آوری با اطلاعات خود مینیمالیستی است. از دکمه های روی فرمان برای تنظیم سیستم ADAS استفاده کنید که Lucid آن را “DreamDrive” می نامد و سیستم کروز تطبیقی ​​14 دوربین ، شش سنسور رادار ، یک لیدار و یک سنسور اولتراسونیک را در خود جای داده است. با توجه به آنچه می توانم در سه دقیقه حرکت بزرگراهی که با آن انجام دادم بگویم ، به نظر می رسد سیستم ADAS نسبتاً خوب مرتب شده است. شما می توانید درایو بزرگراه را انتخاب کنید-که از راهنمای نگه داشتن خط استفاده می کند تا شما را نسبتاً در خط متمرکز نگه دارد ، اگرچه خودرو در خطوط وسیع تر کمی پینگ پنگ انجام می داد-یا کروز کنترل استاندارد ، که دستیار حفظ خط را خاموش می کند. و فقط سرعت را مدیریت می کند

در حالی که ما نتوانستیم هیچ یک از سیستم های ناوبری را به دلیل غیرفعال بودن امتحان کنیم ، Lucid می گوید که می توانید مقصدی را در صفحه بالای کابین خلبان در سمت راست فرمان قرار دهید و سپس نقشه را به سمت پایین به پنل Pilot بکشید تا نمایش نقشه بزرگ

فضای داخلی: تمام آن فضا

Lucid Air در اطراف فضا طراحی شده است ، و در داخل ، مقدار زیادی وجود دارد. فضای صندلی عقب بیش از اندازه کافی است (بیش از 35 اینچ در نسخه R که من سوار آن شدم) ، و سقف شیشه ای مجهز به مادون قرمز دو جداره که باعث می شود از صندلی عقب بسیار نشیمن به نظر برسد. مانند این است که در یک کابینت بدون نیاز به نگرانی در مورد آفتاب سوختگی باشید ، کارهای جدید خود را خراب کنید یا کلاه خود را از دست بدهید.

تمام آن شیشه باعث می شود فضای داخلی خودرو حتی در مسیرهای نسبتاً هموار جاده کمی شیک جلوه کند. آنقدر حیرت انگیز است که در دو حلقه جداگانه 13 دقیقه ای ، مجبور شدم به جلو خم شوم تا صحبت را در صندلی جلو بشنوم.

شفاف-داخلی-

اعتبار تصویر: کیرستن کوروسک

فضای داخلی تعادل مدرن و مینیمالیستی است. رنگهای خاموش و پارچه و چرم باعث ایجاد حس هوایی باز و باز می شود ، با این حال چند چیز در داخل هوا وجود دارد که کمی کمتر از کیفیت برتر احساس می شود. برای یکی: دستگیره درهای داخلی. Lucid کشش معمولی را مجدداً در نظر گرفته و آن را به عنوان یک اهرم کوچک پلاستیکی در قسمت زیر بغل قرار داده است که می توانید به راحتی آن را به عقب خودرو بکشید تا باز شود. در هر دو مدل ، انگشتانم کمی سبک و تا حدودی خشن بود-تقریباً مانند یک قطعه چاپ شده سه بعدی که بعداً مورد توجه قرار گرفت.

این امر در مورد کنترل فرمان برای سیستم ADAS نیز مشابه است. برای کنترل سیستم ، از یک جفت دکمه نقره ای مستقیماً روی پره های چرخ استفاده می کنید. برای حالت بزرگراه یکبار فشار دهید یا فقط برای کنترل کروز نگه دارید. یک چرخ کوچک انگشت شست در زیر دکمه ای که برای کروز استفاده می کنید به شما امکان می دهد هنگام استفاده از کروز کنترل یا ADAS سرعت یا کاهش را افزایش دهید. این چرخ فاقد ارتفاع قابل توجهی است که از یک ماشین لوکس انتظار دارید و همچنین به نظر می رسد یک قسمت سبک و با چاپ سه بعدی است.

روی هم رفته ، اینها چیزهای کوچکی هستند که از تناسب کلی و استحکام و جلوه کامل Lucid Air کم نمی کند. پانل های بدنه محکم و یکدست هستند ، حتی شکاف هایی هم در اطراف وجود دارد ، و حس واضحی از آنچه که Lucid فکر می کند آینده سدان لوکس خواهد بود وجود دارد.

قیمت هوا از 77،400 دلار (69،900 دلار پس از اعتبارات مالیاتی فدرال اما قبل از هزینه مقصد) برای مدل پایه شروع می شود و می تواند تا 169،000 دلار (161،500 دلار پس از اعتبارات مالیاتی) برای نسخه Air Dream Edition که من سوار آن شدم ، افزایش یابد. به گفته سایت Lucid ، نسخه Air Dream Edition در حال حاضر فروخته شده و رزروها بسته شده اند. تحویل مشتری از اوایل اکتبر آغاز می شود.