اولین ماموریت غیرنظامی SpaceX به مدار زمین-TechCrunch-پرتاب می شود

اولین خدمه غیرنظامی در تاریخ به فضا رفت.

خدمه Inspiration4 در ساعت 8:04 EST از مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا پرواز کردند و اولین ماموریت فضایی در تاریخ بشر را آغاز کردند که شامل صفر فضانوردان آموزش دیده بود.

اولین مرحله قابل استفاده مجدد موشک فالکون 9 در بازگشت به زمین دو سوختگی ایجاد کرد و 9 دقیقه و نیم پس از پرتاب به طور عمودی بر روی یک کشتی بدون سرنشین SpaceX فرود آمد. اژدها در 8:16 EST بعد از ظهر از مرحله دوم جدا شد.

خدمه چهار نفره در کپسول SpaceX Crew Dragon که روی موشک Falcon 9 چسبانده شده بود ، مدتی را در مدار می گذرانند. (این دومین سفر برای این اژدهای خاص و سومین سفر برای مرحله اول فالکون 9 است.) آنها به ارتفاع 575 کیلومتری صعود خواهند کرد – بالاترین رقمی که از زمان آخرین ماموریت تلسکوپ هابل در سال 2009 در بین انسانها دیده شده است. این ارتفاع بالاتر از مدار فعلی هابل و ایستگاه فضایی بین المللی است ، بنابراین آنها نیز بر فراز هر انسان دیگری در فضا پرواز خواهند کرد.

خدمه هر روز حدود 15 بار در فضا به دور زمین می گردند. در حالی که آنها در آنجا هستند ، می توانند فضای بیرونی را از یک گنبد رصد شفاف “گنبد” مشاهده کنند که مخصوص مخروط بینی روی مخروط بینی Crew Dragon نصب شده است. این بزرگترین پنجره پیوسته ای است که در فضا وجود داشته است. با این حال ، همه اینها گردشگری فضایی نخواهد بود. Inspiration4 همچنین تعدادی آزمایش علمی را به مدار می برد ، از جمله تحقیقات برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تاثیر پروازهای فضایی بر بدن انسان. موضوعات تحقیق خودشان خواهند بود: خدمه داده های زیست پزشکی و نمونه های بیولوژیکی را قبل ، حین و بعد از پرواز از خود جمع آوری می کنند.

امروزه هیچ مأموریت فضایی خصوصی بدون داشتن یک میلیاردر مورد نیاز کامل نمی شود و Inspiration4 یکی از این موارد را نیز دارد: فرمانده ماموریت و مردی که قبض این قبض را انجام داده است ، جارد ایزاکمن ، که ثروت خود را از شرکت پردازش پرداخت Shift4 Payments خود به دست آورده است. با این حال ، باید گفت که اعضای خدمه باقی مانده ، با وجود استعداد فوق العاده و غیر معمول شجاع ، بسیار طبیعی هستند. آنها شامل دستیار پزشک Hayley Arceneaux هستند. دکترای علوم زمین و علوم پزشکی Sian Proctor؛ و مهندس لاکهید مارتین کریس سمبروسکی.

خدمه Inspiration4 موشک Falcon 9 را در Launch Pad 39A تحسین کردند. اعتبار تصویر: اسپیس ایکس (در پنجره جدیدی باز می شود)

این مأموریت جمع آوری پول برای بیمارستان تحقیقاتی سنت جود را بر عهده خواهد داشت (سمبروسکی از نزدیک به 72000 کمک مالی به کمپین جمع آوری کمکهای سنت جود انتخاب شد). هدف خدمه جمع آوری 200 میلیون دلار بود. مبلغ 100 میلیون دلار توسط Isaacman اهدا شد و ماموریت قبل از پرتاب بسیار فراتر رفت و در زمان پرتاب به 300 میلیون دلار رسید.

برای آماده شدن برای مأموریت ، که به طور قابل توجهی بیشتر از سایر پروازهای فضایی اخیر است که شامل غیرنظامیان می شود ، خدمه صدها ساعت آموزش ، از جمله شبیه سازی پروازهای 12 و 30 ساعته را در کپسول Dragon و در ماه مه از کوه راینیر در ایالت واشنگتن صعود کردند.

ایلان ماسک ، مدیر عامل اسپیس ایکس ، در مرکز فضایی کندی حضور داشت تا خدمه را بیرون ببرد و در سبک واقعی ماسکیان ، خدمه نیز با دو مدل X (با پوشیدن سفارشی فضایی SpaceX) به برج پرتاب رفتند. در حالی که مشارکت ناسا در این ماموریت نسبتاً اسمی بود ، فراتر از ارائه برخی خدمات و تجهیزات به ارزش حدود 1 میلیون دلار ، آژانس نقش کلیدی در رساندن اسپیس ایکس به برتری امروز خود ایفا کرده است. اسپیس ایکس در سال 2014 مبلغ 2.6 میلیارد دلار از طرف ناسا برای توسعه Crew Dragon ، تحت برنامه Commercial Crew ، دریافت کرد.

این یک نقطه عطف بزرگ برای SpaceX ، بزرگترین و سودآورترین شرکت پرتاب در جهان است. این پرتاب همچنین تفاوت قابل توجهی با آنچه جف بزوس و ریچارد برانسون در ماه های اخیر انجام داده اند دارد – اگرچه می دانم که شباهت ها قانع کننده هستند – زیرا خدمه بالاتر و طولانی تر از ماموریت های Blue Origin یا Virgin Galactic خواهند بود. اما هر دوی این شرکت ها هدف دارند که پروازهای فضایی “به سمت یک مدل شبیه به خطوط هوایی تکامل پیدا کنند” ، همانطور که دیروز بنیجی رید ، مدیر ارشد فضایی انسان در SpaceX اظهار داشت.

وی گفت: “در نهایت ، ما می خواهیم زندگی را چند سیاره ای کنیم ، و این به معنای قرار دادن میلیون ها نفر در فضا است.” چشم انداز بلندمدت این است که پروازهای فضایی شبیه هواپیمایی می شوند مانند این که شما بلیط می خرید و می روید. »

حتی امسال ، اسپیس ایکس مأموریت های بیشتری را با خدمه انجام می دهد (هرچند هیچ یک با خدمه غیر نظامی). فالکون 9 اواخر امسال فضانوردان را به ISS منتقل می کند و در ابتدای سال آینده اولین ماموریت تجاری Axiom ، همچنین به ایستگاه فضایی خواهد بود. وی افزود: “مانیفست اژدها در حال حاضر شلوغ تر شده است.”

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود ، ما خدمه Inspiration4 را در سه روز ملاقات خواهیم کرد ، هنگامی که آنها به زمین در خلیج یا اقیانوس اطلس در سواحل فلوریدا فرود می آیند. آب و هوا در اینجا نیز بسیار مهم است: “ما نه تنها به آب و هوای پرتاب نگاه می کنیم بلکه باید به آب و هوای بازگشت نیز نگاه کنیم […] وقتی که ما فقط در سه یا چهار روز آینده به خانه می آییم ، “رید در جلسه مطبوعاتی سه شنبه با چشمان پر از ستاره (بدون قصد بازی) توضیح داد.

در حالی که خدمه در مدار هستند ، می توانید به لیست پخش تنظیم شده توسط سمبروسکی Inspiration4 (که قصد دارد در فضا یک یوکولله بازی کند) گوش دهید.

اعتبار تصویر: الهام 4 (در پنجره جدیدی باز می شود)