اولین وانت برقی R1T Rivian از خط خارج می شود-TechCrunch

اولین وانت برقی Rivian R1T با رنگ آبی “Rivian blue” صبح روز سه شنبه از خط مونتاژ در کارخانه این شرکت در Normal ، ایلینوی خارج شد و بیش از یک دهه از پیشرفت این خودروساز و بنیانگذار و مدیرعامل آن ، RJ گذشت. ترسناک.

این شرکت که در سال 2009 به عنوان Mainstream Motors شروع به کار کرد و دو سال بعد نام Rivian را پذیرفت ، در چند سال گذشته رشد چشمگیری از نظر افراد ، حامیان و شرکا داشته است.

Rivian سالها قبل از نمایش نمونه های اولیه کامیون الکتریکی R1T و SUV R1S خود در نمایشگاه خودرو LA در اواخر سال 2018 ، در تاریکی نسبی کار می کرد.

از آن زمان ، ریویان میلیاردها دلار (10.5 میلیارد دلار در کل) جمع آوری کرده است. کارخانه عادی خود را در ایلینوی گسترش داد. استخدام هزاران کارمند ؛ آمازون را به عنوان یک مشتری تجاری به دست آورد. و اخیراً ، به طور محرمانه برای IPO ثبت شده است. امروزه ، ریویان علاوه بر کارخانه ایلینوی ، دارای امکاناتی در پالو آلتو و ایروین ، کالیفرنیا است. و پلیموث ، میشیگان ؛ و یک دفتر در انگلستان

وقتی اولین خودروی برقی در سال 2018 معرفی شد ، ریویان حدود 600 کارمند داشت. امروزه بیش از 7000 عدد دارد.

بیانیه ریویان در روز سه شنبه ، که آغاز رسمی تولید R1T برای مشتریان است ، پس از حداقل دو تاخیر ناشی از همه گیری COVID-19 و کمبود تراشه جهانی است. اوایل تابستان امسال ، اسکارینگ در نامه ای به مشتریان نوشت که تحویل R1T در ماه سپتامبر آغاز می شود و R1S نیز به زودی دنبال می شود.

ریویان در حال آماده سازی اولویت های آماده سازی و در نهایت تولید R1T و R1S برای مصرف کنندگان و ون های تجاری تحویل آمازون است. کارخانه ایلینوی دارای دو خط تولید جداگانه برای تولید خودرو است. یکی به خودروهای R1 اختصاص دارد و خط دیگر مربوط به ون های تجاری آن است.

آمازون 100000 دستگاه از این ون ها را سفارش داد و تحویل آن ها در سال 2021 آغاز شد.

در اوایل ماه جاری ، ریویان اعلام کرد که اولین نسخه وانت R1T دارای برد رسمی EPA 314 مایل است ، در حالی که SUV R1T آن در 316 مایل وارد بازار می شود.

محدوده رسمی و مقادیر مصرف سوخت منتشر شده در وب سایت آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده با برآوردهای قبلی ریویان ، که آن را 300 مایل اعلام کرد ، مطابقت دارد.

این لحظه نیز مهم است زیرا این بدان معناست که ریویان از اولین کامیون برقی در بازار سود می برد. برد F-150 Lightning فورد ، که انتظار نمی رود تا بهار 2022 به بازار بیاید ، دارای برد استاندارد 230 مایل در استاندارد و حداکثر 300 مایل در نسخه توسعه یافته است. EPA محدوده رسمی برای Ford Lightning صادر نکرده است.

کامیون R1T و شاسی بلند R1S ریویان مجهز به یک باتری 135 کیلووات ساعتی است که به عنوان “بسته بزرگ” نامگذاری شده است. قرار است تحویل خودروهای Launch Edition در این ماه آغاز شود.