اولین پرتاب تجاری آسترا به مدار نمی رسد – TechCrunch

آسترا ، که اکنون یک شرکت عمومی است ، در اولین پرتاب تجاری خود با مشکلی روبرو شد (ماموریت یک محموله آزمایشی را که نیروی فضایی ایالات متحده به عنوان بخشی از برنامه آزمایش فضایی خود منعقد کرد) به این معنا بود که موشک هرگز به مدار نرسید. روز شنبه ، موشک تمام موتورهای خود را هنگام بالا آمدن روی پد در آلاسکا آتش زد ، اما یکی از پنج موتور بلافاصله پس از آن خراب شد ، که منجر به حرکت و رانش نسبتاً قابل توجهی در قبل شد ، اما توانست به اندازه کافی بلند شود تا به آسمان صعود کند.

به طرز شگفت انگیزی ، علیرغم لرزش اولیه و لیست جانبی ، موشک موفق شد تا حداکثر ارتفاع حدود 50 کیلومتر (یا حدود 164000 پا) صعود کند ، قبل از اینکه شرکت دستور خاموش شدن را صادر کند و موشک به سلامت به زمین بازگردد. این بدان معناست که به هدف خود نرسیده است ، مقصدی مداری برای شبیه سازی استقرار باری که در آزمایش قراردادی آن شرکت دارد.

https://www.youtube.com/watch؟v=O8Tdm797BzM

“ما متاسفیم که نتوانستیم به تمام اهداف ماموریت نیروی فضایی ایالات متحده برسیم. با این حال ، ما حجم عظیمی از اطلاعات این پرواز آزمایشی را به دست آوردیم. ” “ما آموخته های این آزمایش را در خودروهای پرتاب کننده آینده ، از جمله LV0007 ، که در حال حاضر در حال تولید است ، وارد خواهیم کرد.”

آسترا آخرین بار در ماه دسامبر ، هنگامی که یکی از پرتاب های آزمایشی آن به فضا رسید ، پرواز کرد ، اما تنها در رسیدن به سرعت مداری کوتاهی کرد. آسترا در آن زمان می گفت که آنها مطمئن هستند تمام آنچه برای دستیابی به یک مدار خوب لازم است اصلاحات نرم افزاری در سیستم ناوبری است.