اپلیکیشن استریمینگ Fireside تحت حمایت مارک کوبا، قیمت 25 میلیون دلاری سری A را با 138 میلیون دلار تأیید کرد.

Fireside، برنامه سرگرمی تعاملی تحت حمایت مارک کوبان، اکنون سری A 25 میلیون دلاری خود را تأیید کرده است و ارزش کسب و کار را 138 میلیون دلار پس از پول اعلام کرده است. شایعه شده بود که این شرکت در سال گذشته پس از جذب تعدادی از سازندگان برجسته به پلتفرم پخش خود برای نمایش های زنده و مجازی، ارزشی بالغ بر 125 میلیون دلار افزایش داده است. بودجه و ارزش گذاری از طریق به روز رسانی سرمایه گذار اخیر Fireside تأیید شد که توسط TechCrunch به دست آمده است، که همچنین از سرمایه گذاران استراتژیک جدید مانند پاریس هیلتون و دیگران نام می برد و اولین نگاهی به فناوری استریم تعاملی آن برای تلویزیون های هوشمند ارائه می دهد.

مورد دوم از طریق خرید سال گذشته پلتفرم پخش تلویزیونی Stremium امکان پذیر شده است. در آن زمان، Fireside تأیید کرد که این معامله به آن کمک می کند تا برنامه های خود را تسریع بخشد و گفت: این تنها پلتفرمی است که سازندگان، افراد مشهور، برندها و صاحبان IP را به استودیو، شبکه ها و سرویس های پخش در آینده تبدیل می کند.

این شرکت امیدوار است که به زودی فناوری تعاملی خود را به تلویزیون های هوشمند، Fire TV، Apple TV و Roku بیاورد، جایی که بینندگان می توانند محتوا را روی صفحه نمایش بزرگ تماشا کنند و از طریق تلفن خود درگیر شوند، در حالی که نظرات آنها در تلویزیون نمایش داده می شود.

اعتبار تصویر: کنار آتش

Fireside صحت ​​به‌روزرسانی سرمایه‌گذار را تأیید کرد اما گفت که در حال حاضر چیز دیگری برای اضافه کردن ندارد.

این به روز رسانی گزارش قبلی مبنی بر بسته شدن سری A Fireside را تایید می کند، که هنوز به طور رسمی اعلام نکرده است.

همچنین سرمایه‌گذاران استراتژیک جدید اضافه شده از جمله پاریس هیلتون، تیم کانرز از PivotNorth، Zeke Bronfman + Evan Abraham، Redbeard Ventures و David DeVoe را تأیید می‌کند.

اگرچه Fireside زمانی با سایر پلتفرم‌های زنده مانند Twitter Spaces یا Clubhouse مقایسه شده بود، اما این مقایسه‌ها اصلا دقیق نبودند. Fireside نه تنها خود را با تمرکز بر پخش ویدیوهای تعاملی متمایز می کند، بلکه نمایش های روی پلت فرم آن را می توان ضبط، ذخیره یا حتی به صورت همزمان در سایر شبکه های اجتماعی پخش کرد.

به علاوه، این برنامه شامل تعدادی ابزار تعامل با مخاطب و سایر ویژگی‌ها برای کمک به سازندگان در ارتقاء، ویرایش، اندازه‌گیری، توزیع، کسب درآمد و رشد مخاطب است که بخشی از تجربه تولید محتوای نهایی آن است.

Fireside که توسط کوبایی، کارمند اولیه Yammer، مایک ایهبی، و Googler سابق، YouTuber، و یکی از بنیانگذاران Node، فالون فاطمی، که آخرین شرکت خود را به SugarCRM فروخت، تأسیس شد، سازندگان برجسته ای از جمله Jay Leno، Michael Dell، Melissa را به خود جذب کرده است. ریورز، کریگ کیلبورن و داگ الین فیلمنامه نویس و خالق «Entourage».

در به‌روزرسانی سرمایه‌گذار، این شرکت همچنین از رسانه محبوب هالیوود، تایلر هنری، به عنوان یکی از سازندگان خود یاد می‌کند و می‌گوید شبکه او به «ده‌ها هزار عضو در سراسر جهان» رسیده است که «چند بار در ماه» با او ارتباط برقرار می‌کنند.

این استارت‌آپ همچنین قرار است لحظات هالیوودی خاص خود را داشته باشد، زیرا ستاره تلویزیونی واقعیت، هدر دوبرو از براوو، خانه‌دارهای واقعی از اورنج کانتی، شبکه سبک زندگی، شبکه HD را در 9 می در Fireside راه‌اندازی می‌کند. به عنوان بخشی از فصل هفدهم The Real Housewives of Orange County، که هم فاطمی و هم کوبان در آن حضور خواهند داشت، Fireside کمی تبلیغ شده است.

همچنین به لطف ادغام با Stremium، Fireside شرکای دیگری را در پلتفرم خود قرار خواهد داد. این قرارداد “بیش از 100 شبکه جدید” را با “پخش برنامه های تعاملی زنده 24 ساعته” به ارمغان می آورد. این شامل نام‌هایی مانند USA Today، ArtFlix Movie Classics، Billiard، Boxing، Ted Talks، Docurama، English Football، eSports، Global Fashion Channel، InspireFlix، Law & Crime، MMA و غیره می‌شود.

این کانال ها دارای نشانگر «در حال حاضر» در برنامه Fireside خواهند بود که به کاربران امکان می دهد در کنار سایر مخاطبان تماشا کنند و واکنش نشان دهند و نظر بدهند.

اعتبار تصویر: کنار آتش

این فناوری چیزی است که در سایر برنامه‌های پخش خارج از ایالات متحده، مانند Rakuten’s Viki، که به کاربران اجازه می‌دهد نمایش‌ها را در زمان واقعی تماشا کنند و به آنها واکنش نشان دهند، محبوب بوده است. اخیراً، یک سرویس استریم جدید Mansa با تمرکز بر فرهنگ سیاه پوست، ویژگی مشابهی را اضافه کرده است.

به‌روزرسانی سرمایه‌گذاران همچنین اشاره کرد که استعدادها، برندها و مالکان IP می‌توانند حداقل 35 میلیون دلار در سال اول درآمد خالص سالانه کسب کنند. کنار آتش. این شرکت گفته است که اکنون شاهد «حداقل 100 هزار دلار» در اولین ساعات شروع یک استریم است.

سازندگان می توانند از نمایش های خود با فروش بلیط یا درج تبلیغات درآمد کسب کنند. این شرکت همچنین فناوری‌های وب 3، مانند NFT‌ها را مورد بررسی قرار داده بود – اگرچه در این آخرین به‌روزرسانی به آن‌ها اشاره نشده بود.

Fireside قبل از سری A حدود 8 میلیون دلار جمع آوری کرده بود. علاوه بر خود کوبان، دیگر سرمایه گذاران در Fireside عبارتند از Chainsmokers، HBSE، Goodwater، Animal Capital، ستاره های NFL لری فیتزجرالد و کلوین بیچوم و ستاره سابق NBA بارون دیویس. این شرکت می‌گوید که هدفش رسیدن به سودآوری در سال جاری است و در حال ارزیابی برای سری B است که در آن به دنبال مشارکت سرمایه‌گذاران استراتژیک بین‌المللی به منظور گسترش در سطح جهانی است.