اپل با دو برابر شدن صادرات گوشی های هوشمند هند در افزایش بی سابقه قیمت، پیشتاز است

بر اساس داده های تجاری بررسی شده توسط انجمن سلولی و الکترونیکی هند و مقامات دولتی، صادرات گوشی های هوشمند هند بیش از دو برابر شده است و به بیش از 11 میلیارد دلار در سال مالی منتهی به مارس رسیده است، که نشان دهنده جاه طلبی رو به رشد بازار جنوب آسیا برای تبدیل شدن به یک جهانی است. مرکز تولید سخت افزار

صادرات گوشی های هوشمند به رقم 11.2 میلیارد دلار از هدف دهلی نو برای 9 تا 10 میلیارد دلار فراتر رفته است، حتی در شرایطی که سازندگان چینی گوشی های هوشمند، که تنها دو سال پیش بیش از دو سوم کل محموله های داخلی در هند را بر عهده داشتند، سهم کمی در صادرات داشتند.

طبق گفته تحلیلگران صنعت، اپل تقریبا نیمی از کل صادرات را با حدود 5 تا 5.5 میلیارد دلار تخمین زده است. سامسونگ الکترونیک، غول کره جنوبی با حدود 4 میلیارد دلار در رتبه دوم قرار گرفت.

افزایش صادرات گوشی‌های هوشمند را می‌توان به تلاش‌های هماهنگ دهلی نو و مشوق‌های مالی قابل توجهی نسبت داد، که هدف آن تشویق تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند برای گسترش فعالیت‌های خود در هند، همزمان با رقابت بازار جنوب آسیا برای تقویت زیرساخت‌های محلی است.

سال گذشته، فاکسکان، بزرگترین تولیدکننده لوازم الکترونیکی قراردادی جهان، تولید آیفون 14 را در هند آغاز کرد و اولین باری بود که این کشور آخرین مدل اپل را مونتاژ کرد. این اقدام بخشی از استراتژی تهاجمی اپل برای تنوع بخشیدن به شبکه زنجیره تامین خود فراتر از چین است، جایی که محدودیت های کووید و سایر عوامل خطرات تکیه شدید به یک کشور را برجسته می کند.

به گفته تحلیلگران JP Morgan، اپل با برنامه ریزی برای تولید 25 درصد از کل آیفون ها تا سال 2025، قرار است قابلیت های تولید خود را در هند بیشتر گسترش دهد. در نشانه دیگری از جاه طلبی های رو به رشد خود در هند، دومین بازار بزرگ گوشی های هوشمند، اپل است. قرار است هفته آینده دو فروشگاه اول خرده فروشی خود را در کشور افتتاح کند.

با دو برابر شدن صادرات گوشی های هوشمند به بیش از 11 میلیارد دلار، هند در راه تبدیل شدن به یک رهبر در بازار دستگاه های تلفن همراه جهان و ایفای نقش عمده در صادرات الکترونیک هند است. آشوینی وایشناو وزیر اتحادیه در بیانیه ای گفت: این یک پیروزی بزرگ برای برنامه نخست وزیر Modijis Make in India است.