اپل تی وی قابلیت چند نمایشی را در نسخه بتا برای طرفداران ورزش عرضه می کند

شایعاتی که در مورد راه‌اندازی ویژگی چند نمایشی اپل تی‌وی – که توسط استیو موزر توسعه‌دهنده مشاهده شده بود – به واقعیت تبدیل می‌شوند. به گزارش TechCrunch، اپل امشب در جریان پخش زنده بیسبال جمعه شب MLB خود، نسخه بتا این ویژگی را در Apple TV 4K راه اندازی می کند.

کاربران شرکت‌کننده در برنامه نرم‌افزار بتای اپل باید نسخه 16.5 tvOS بتا داشته باشند که می‌توانید با مراجعه به برنامه تنظیمات و انتخاب «System»، «Software Updates» و سپس «Get Beta Updates» آن را دانلود کنید.

اپل به طور رسمی اعلام نکرده است که چه زمانی Multiview به طور گسترده در دسترس خواهد بود. هنوز هیچ جدول زمانی دقیقی برای زمان خروج رسمی tvOS 16.5 از نسخه بتا وجود ندارد.

همانطور که برای اولین بار توسط Tom’s Guide گزارش شد، ویژگی بتا در حال حاضر محدود به پیشنهادات ورزشی اپل – MLS Season Pass و MLB Friday Night Baseball است. این ویژگی برای طرفداران MLS فردا زمانی که Matchday 8 در ساعت 7:30 بعد از ظهر به وقت شرقی آغاز می شود، در دسترس خواهد بود.

با مولتی ویو، کاربران قادر خواهند بود تا چهار بازی را به صورت همزمان تماشا کنند که به صورت شبکه ای روی صفحه نمایش داده می شود. برای استفاده از این ویژگی، بینندگان می توانند شروع به تماشای بازی انتخابی خود کنند و سپس دکمه “افزودن بازی” را انتخاب کنند.

تجربه تماشای چندگانه از بسیاری جهات قابل تنظیم است – بنابراین ما یاد گرفتیم – و به طرفداران اجازه می دهد تا بازی ها را در اطراف صفحه نمایش حرکت دهند، یک بازی را بزرگتر از بقیه کنند یا انتخاب کنند که دو یا چهار صفحه نمایش به طور مساوی را تماشا کنند. اگر کاربر بخواهد یک بازی بیشتر صفحه را اشغال کند، بازی های دیگر در سمت راست انباشته می شوند.

طرفداران همچنین می توانند از طریق کنترل از راه دور بین صداها جابجا شوند، بنابراین آنها می توانند کنترل کنند که کدام بازی را می خواهند بشنوند.

به طور مشابه، YouTube TV همچنین در حال آزمایش یک ویژگی محدود چند نمایشی است که فقط برای تعدادی منتخب از کاربران ایالات متحده در دسترس است.

بازی های بیس بال جمعه شب اپل در اشتراک 6.99 دلاری در ماه Apple TV+ گنجانده شده است. با این حال، مصرف کنندگان باید 12.99 دلار یا 14.99 دلار در ماه برای Season Pass MLS بپردازند، بسته به اینکه آیا مشترک Apple TV + هستند یا خیر.

برخلاف جمعه شب بیسبال، که پیشنهاد رایگان خود را در سال جاری از بین برد، MLS Season Pass به غیر مشترکین اجازه می دهد چند مسابقه MLS را به صورت رایگان تماشا کنند. برای روز هشتم، پنج بازی وجود خواهد داشت که طرفداران می توانند بدون ثبت نام در اشتراک، آنها را تماشا کنند. این شامل شارلوت مقابل کلرادو، کلمبوس مقابل نیوانگلند، مینه‌سوتا مقابل اورلاندو، تورنتو در مقابل آتلانتا و سن خوزه در مقابل کانزاس سیتی است.