اپل موزیک از Shazam برای حل مشکل صنعت پخش با میکس DJ استفاده می کند – TechCrunch

اپل موزیک امروز اعلام کرد که فرایندی را برای شناسایی درست و جبران خسارت همه سازندگان فردی که در ساخت میکس دی جی نقش دارند ایجاد کرده است. با استفاده از فناوری برنامه تشخیص صدا Shazam ، که اپل در سال 2018 با مبلغ 400 میلیون دلار آن را خریداری کرد ، Apple Music با شرکت های معتبر و مستقل همکاری می کند تا راهی عادلانه برای تقسیم حق امتیاز جریان بین دی جی ها ، برچسب ها و هنرمندانی که در میکس ظاهر می شوند ، ارائه دهد. این به منظور کمک به مخلوط های DJ برای حفظ ارزش پولی بلند مدت برای همه سازندگان درگیر است و اطمینان حاصل می کند که نوازندگان برای کار خود دستمزد دریافت می کنند حتی زمانی که هنرمندان دیگر آن را تکرار می کنند. و ، به عنوان یکی از اولین ادغام های مهم اپل در زمینه فناوری Shazam ، به نظر می رسد که این شرکت ارزش را در آن می بیند

از نظر تاریخی ، پخش مستقیم میکس به صورت آنلاین برای دی جی ها دشوار بوده است ، زیرا پلتفرم های پخش زنده مانند YouTube یا Twitch ممکن است استفاده از آهنگ های هنرمندان دیگر را نقض حق چاپ بدانند. هنگامی که هنرمندان آهنگ خود را توسط DJ در هنگام اجرای زنده پخش می کنند ، هنرمندان از حق امتیاز برخوردار می شوند ، اما موسیقی رقص این امر را پیچیده تر می کند ، زیرا نمونه های کوچک از آهنگ های مختلف می توانند ویرایش شوند و با هم مخلوط شده و به چیزی غیرقابل تشخیص تبدیل شوند.

اپل موزیک در حال حاضر میزبان هزاران میکس ، از جمله مجموعه ای از جشنواره های دیجیتال Tomorrowland از سال 2020 و 2021 است ، اما فقط در حال حاضر به طور رسمی این فناوری را اعلام می کند که می تواند این کار را انجام دهد ، حتی اگر بیلبورد در ماه ژوئن به آن اشاره کرد. به عنوان بخشی از این اعلامیه ، آرشیو DJ Kicks استودیو K7! در سرویس شروع به کار می کند و به طرفداران دسترسی میکس هایی را می دهد که بیش از 15 سال در بازار نبوده اند.

“اپل موزیک اولین پلتفرمی است که میکس های مداوم را ارائه می دهد ، جایی که برای هنرمندانی که آهنگ های آنها در میکس ها گنجانده شده و هنرمندی که آن میکس ها را می پردازد ، هزینه مناسبی در نظر گرفته می شود. این گامی در جهت درست است که در آن با همه عادلانه برخورد می شود. “دیجی شارلوت دی ویته در بیانیه ای از طرف اپل گفت. “من بسیار هیجان زده ام که فرصتی برای ارائه مجدد میکس های آنلاین وجود دارد.”

اعتبار تصویر: موسیقی اپل

برای طرفداران موسیقی رقص ، قابلیت پخش میکس DJ پیشگامانه است و می تواند به اپل موزیک کمک کند تا با Spotify رقابت کند ، این صنعت در صنعت مشترکان پولی پیشرو است زیرا از پادکست اپل پیشی گرفته است. حتی با وجود اینکه اپل موزیک صوت بدون تلفات ، صدای فضایی و موسیقی کلاسیک را معرفی کرده است ، این شرکت هنوز از Spotify پیشی نگرفته است ، اگرچه افزودن میکس های DJ یک ویژگی موسیقی منحصر به فرد دیگر را اضافه می کند.

با این حال ، غوطه ور شدن Apple Music در معمای حق امتیاز DJ لزوماً به بحران های گسترده تری که در میان نوازندگان زنده و دی جی هایی که از یک بیماری همه گیر زنده مانده اند ، باز نمی گردد.

اگرچه پلتفرم هایی مانند Mixcloud به دی جی ها اجازه می دهد تا با استفاده از موسیقی از پیش مجوز ، مجموعه ها را پخش کرده و از آن درآمد کسب کنند ، اما ترکیب DJ های Apple Music شامل محتوای تولید شده توسط کاربر نخواهد بود. تحقیقات MIDiA ، با همکاری Audible Magic ، دریافتند که محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC)-محتوای آنلاین که از موسیقی استفاده می کند ، خواه TikTok لبخوان باشد یا ترکیبی از DJ Soundcloud-می تواند یک معدن طلای صنعت موسیقی به ارزش بیش از 6 میلیارد دلار در دو بعدی باشد سال ها. اما اپل هنوز در UGC سرمایه گذاری نکرده است ، زیرا افراد هنوز نمی توانند ترکیبات شخصی خود را برای پخش روی پلتفرم مانند Soundcloud بارگذاری کنند. بر اساس گزارش بیلبورد از ماه ژوئن ، اپل موزیک تنها زمانی میزبان میکس خواهد بود که استریمر 70 درصد آهنگهای ترکیبی را شناسایی کرده باشد.

اپل موزیک به س questionsالات مربوط به نحوه تقسیم حق امتیازها پاسخ نداد ، اما این تنها یک گام کوچک در تصور مجدد نحوه زندگی نوازندگان در یک چشم انداز دیجیتالی است.

در حالی که این نوآوری ها به جبران خسارت هنرمندان کمک می کند ، حق امتیاز پخش تلویزیونی تنها درصد کمی از نحوه درآمدزایی موسیقیدانان را شامل می شود – اپل به ازای هر پخش موسیقی یک درصد به موسیقیدانان پرداخت می کند ، در حالی که رقبایی مانند Spotify تنها بخشی از سنت را پرداخت می کنند. این باعث شد که اتحادیه موسیقی دانان و کارگران متفقین (UMAW) در ماه مارس کمپینی را تحت عنوان عدالت در Spotify راه اندازی کنند ، که مستلزم پرداخت یک درصد در هر جریان است که با درآمد اپل مطابقت دارد. اما رویدادهای زنده به عنوان نان و نوازنده یک نوازنده باقی می ماند ، به ویژه با توجه به پرداختهای ناچیز پخش کننده سیستم عامل ها – البته ، همه گیری همه گیر برای تور مفید نبوده است. انجمن موسیقی الکترونیک در سال 2016 برآورد کرد که تولیدکنندگان موسیقی رقص مبلغ 120 میلیون دلار از حق استفاده از آثار خود را بدون استفاده از اسناد در اجرای زنده از دست دادند.