اپل مک بوک پرو جدید – TechCrunch را برید

اپل سالها با طراحی مشکوک خود با MacBook Pro خود عقب نشینی کرده است ، بدون لمس ، نوار لمسی را که مورد پسند همه نیست ، بازنشسته کرده و پورت ها و کاربران Magsafe را از دست داده است. اما این شرکت در نشان دادن همبستگی منحصر به فرد خود با آیفون ، قسمت جلویی بزرگ و زشتی را در “بهترین صفحه نوت بوک جهان” اضافه کرده است.

با وجود شجاعت ظاهری اپل ، باید آن را لحظه ای فروتنانه دانست که مجبور شد تصدیق کند که مدتهاست آنقدر واضح گفته شده است که تعداد کمی از نوآوری های طراحی آن توسط کاربران ارزش گذاری شده است. هنگام ترشح بزاق بر روی این مک بوک پرو ، فراموش نکنید که چرا در درجه اول گرسنه هستید: تلاش های نادرست اپل برای ساده سازی در تعقیب تبلیغات نرم و صاف.

نوار لمسی از نظر تئوری جالب بود ، اما در نهایت به دلیل عدم استفاده قانع کننده و این واقعیت که 90 درصد مواقع مردم فقط کلیدهای پیش فرض را می خواستند ، مختل شد – و از دست دادن دسترسی به نگاشتن این ویژگی های مهم بر روی صفحه لمسی بدون تمایز ، یک حرکت اشتباه بود. خوب.

استفاده از USB-C یکی دیگر از مراحل آرزویی بود که هیچ پایه ای در واقعیت نداشت. تنها کاری که در نهایت انجام شد این بود که صنعت دانگل را به طرز گسترده ای آب کرد و مردم را مجبور به حمل حدود دوجین کابل دو اینچی کرد تا بتوانند از دستگاه ها و درایوهای مختلفی که در این سالها جمع کرده اند استفاده کنند.

پس از خرابی سوئیچ های پروانه ای ، طراحی صفحه کلید به حالت ضخیم تر با “حس مکانیکی” (ما خواهیم دید) تبدیل شده است. به نظر می رسد مردم برای از دست دادن میلی متر آخر اهمیتی ندارند ، اگر این بدان معناست که تایپ نامناسب است و کلیدهای شما به طور منظم خراب می شوند.

بنابراین ، پس از کنار کشیدن یا عدم موفقیت در بهبود این جنبه ها و سایر موارد ، اپل به عقب برگشته و آنها را دوباره به عنوان ایده های جدید اضافه کرده است. طنز دیدن تبلیغاتی که قدرت M1 Pro Max را نشان می دهد ، اما یک کارت خوان SD وجود دارد که خود را در نمای برش مونتاژ می کند ، ضخیم است و ارزش لذت بردن را دارد.

اما بعد اپل رفت و اتفاق بدی افتاد.

آن را بریدند

حالا ، من واقعا از بریدگی ها خوشم نمی آید. می دانم که همه چنین احساسی ندارند. اما من آنها را در استفاده روزمره و رسانه های تمام صفحه بسیار حواس پرت می کنم. یک سوراخ حتی بدتر است ، اما بریدگی عالی نیست. آیفون های جدید به اندازه مدل های قدیمی زشت نیستند ، اما این شکاف به این معنی است که من مدتی دیگر از SE 2 خود استفاده می کنم. (RIP ، SE اصلی … روزی برمی گردی.)

آنچه به نظر می رسد اتفاق افتاده این است که اپل اساساً صفحه نمایش را به سمت بالا و نزدیک به حاشیه گسترش داد ، اما نتوانست وب کم جدید خود را به اندازه ای کوچک کند که بتواند آن را در آنجا قرار دهد (فیس آیدی یا هیچ چیز دیگری وجود ندارد). بنابراین به یک معنا شما در حال کسب فضا هستید ، یا به همین ترتیب همکاران همیشگی عذرخواه اپل من خود را متقاعد کرده اند.

آنها می گویند با آن قسمت میانی نوار منو یا هر چیز دیگری به چه کاری نیاز دارید؟ احتمالاً در رسانه ها جعبه نامه ارسال می شود. نسبت صفحه نمایش جدید بلندتر از 16: 9 ، 2: 1 ، 21: 9 و سایر نسبت های رایج است. و وقتی در یک برنامه تمام صفحه هستید ، هر دو طرف بریدگی را سیاه می کنند ، بنابراین شما آن را نخواهید دید (هر چند از طرف دیگر ، فضای اضافی را که ظاهراً به دست آورده اید پاک می کند). آنها می گویند این یک سود خالص است.

آره ولی زشته

ببینید ، شما حتی نمی توانید آن را ببینید! البته ، شما نمی توانید کل یک چهارم اینچ بالای صفحه را ببینید.

این واقعا یک سوال فوق العاده ساده است. کدام یک را ترجیح می دهید ، صفحه نمایش با ناچ یا صفحه بدون بریدگی؟ تقریباً همیشه “یکی بدون بریدگی” پاسخ داده می شود ، زیرا بریدگی مأموریت اصلی یک صفحه نمایش را نشان می دهد ، یعنی نشان دادن چیزها. هر چیزی که به شکل مستطیل (شکل مورد انتظار ما) روی صفحه نمایش وارد شود مانع از استفاده کامل و م thatثر آن شکل می شود. به طور کلی ، هر چیزی که روی صفحه نمایش می دهید دارای یک بریدگی است ، یا در غیر این صورت شکاف را به نوعی تطبیق می دهد.

بعضی ها واقعا ناراحت نمی شوند بعضی ها واقعا متوجه نمی شوند من برای آنها خوشحالم. اما برخی افراد “TruMotion HD Smooth” را روشن می گذارند و همه چیز را در تلویزیون خود شبیه یک سریال صابونی می کنند. برخی از افراد دارای LED های سرد و لامپ های رشته ای گرم در یک اتاق هستند. برخی افراد کتابهای خود را بر اساس رنگ مرتب نمی کنند. بسیار خوب ، شما آنچه را که من می گویم دریافت می کنید – و اعتراضات زیبایی شناختی عصبی مانند من می تواند خیلی فراتر رود.

تکنولوژی باید تا آنجا که ممکن است نامرئی باشد. کل صنعت کاهش سیم و افزایش اتوماسیون و “هوشمندی” را دنبال کرده است تا محصولات آنها در همه جا و عملاً نامرئی باشد. یک کره کوچک به اندازه یک توپ تنیس (در حال حاضر در 5 رنگ جدید شگفت انگیز) اما مجرایی است برای کل دنیای دیجیتال شما. یک جفت گوشواره کوچک که “به طرز جادویی” خود را شارژ می کند ، به طور خودکار متصل می شود و سطوح خود را بر اساس ویژگی های منحصر به فرد کانال گوش شما تنظیم می کند. و غیره

یک صفحه نمایش به عنوان یک پنجره جادویی است: یک صفحه نمایش “شبکیه چشم” آنقدر تیز است که با زندگی واقعی اشتباه گرفته می شود. نرخ تازه سازی 120 هرتز برای افزایش توهم و جلوگیری از تاخیر و تاری از توجه به تفاوت بین دیجیتال و فیزیکی ؛ حداقل حاشیه برای به حداقل رساندن “مرز” بین این دو جهان. هرگونه پیشرفت در نمایشگرها در پی ایده یک پنجره جادویی تر بوده است. ناچ یک قدم به عقب است به جای جلو ، به همین سادگی. این کمتر جادویی است ، کمتر واقعی است ، مزاحم و مصنوعی است ، دیجیتال برای پذیرش فیزیکی به خطر می افتد.

شما می دانید که این درست است – حتی اگر شما را ناراحت نکند – زیرا به محض این که از نظر فیزیکی امکان پذیر باشد که اپل این بریدگی را حذف کند ، آنها این کار را خواهند کرد. آنها می دانند و ما می دانیم که صفحه نمایش بدون بریدگی بهتر است. و وقتی این کار را انجام می دهند ، مثل این عمل می کنند که چرخ را عمداً اختراع کرده اند ، مانند امروز که از بازگشت ویژگی های چند دهه ای که هیچکس در ابتدا درخواست تغییر آنها را نکرده بود ، تبلیغ کردند.