اپل M1 Pro – TechCrunch را معرفی کرد

همانطور که انتظار می رفت ، اپل امروز یک تراشه جدید را معرفی کرد – هرچند نام کمی از مردم انتظار داشت: M1 Pro ، نسخه قوی تر تراشه M1 ، که در نوامبر گذشته آغاز به کار کرد و از آن زمان شروع به تغذیه انواع دستگاه های اپل کرده است. اپل وعده داده که M1 Pro تا 70٪ سریعتر از M1 اصلی است.

علاوه بر این ، M1 Max ، نسخه ای حتی قوی تر از Pro را نیز روانه بازار کرد. در اینجا شما میتوانید اطلاعات بیشتری راجع به آن بخوانید.

M1 Pro جانشین M1 نیست ، اما در اصل نسخه قوی تری از تراشه موجود است. تیم کوک ، مدیرعامل اپل ، آن را “تراشه بعدی در خانواده M1 نامید-و این بازی را تغییر می دهد.”

این شرکت می گوید این تراشه را مجددا معماری کرده و پهنای باند موجود در تراشه را تا 200 گیگابایت بر ثانیه افزایش داده است. می تواند تا 32 گیگابایت حافظه یکپارچه را پشتیبانی کند (که ممکن است برای برخی از کاربران حرفه ای ناامید کننده باشد).

تراشه 5 نانومتری دارای بیش از 10 هسته است. هشت مورد از آنها هسته های با کارایی بالا ، 2 هسته با راندمان بالا هستند ، علاوه بر 16 هسته GPU (در مقایسه با 8 در M1 اصلی). در مجموع ، SoC 33.7 میلیارد ترانزیستور دارد – دو برابر M1 اصلی. البته این تراشه همچنین دارای موتور عصبی اپل برای برنامه های AI است.

این تراشه قادر است تا دو نمایشگر خارجی را پشتیبانی کند.

اعتبار تصویر: سیب

رویداد اکتبر اپل 2021