ایستگاه خودکار متصل به هواپیمای بدون سرنشین Matternet در زندگی واقعی خود در سوئیس آغاز می شود-TechCrunch

هیچ کس دقیقاً نمی داند تحویل هواپیماهای بدون سرنشین چگونه در آینده لجستیک مناسب خواهد بود ، اما یک چیز مسلم است: هواپیما قرار نیست بارهای مهم را مستقیماً روی چمن شخصی بیاندازد. ایستگاه Matternet ، یک فضای فرود خودکار و برج کنترل بار ، ممکن است راه حل باشد ، و ساختار گل مانند سرانجام در یک مرکز درمانی در سوئیس از واقعیت به واقعیت تبدیل شده است.

ایستگاه در اوایل سال گذشته مورد تمسخر قرار گرفت ، اما هیچ کس نمی داند که با استفاده از این مفهوم آیا نتیجه نهایی چیزی شبیه به ایده خواهد بود یا خیر. در این حالت ، به دنبال چیزی شبیه به یک پشتیبان از یک فیلم علمی تخیلی دهه 60 هستید.

با این حال ، شکل غیرمعمول این هدف را فراهم می کند ، جایی امن برای فرود هواپیمای بدون سرنشین و تعویض باتری آن ، محافظت شده در برابر عناصر و نوع چاه های تازه کار که می تواند بار پزشکی را از روبات بی گناه ربوده شود. به

آن بسته ، در مورد این اولین نصب ، یک محفظه سخت مقاوم در برابر حرارت با ویال های متعدد در داخل آن است که معمولاً از طریق زمین منتقل می شود. اینها ممکن است نمونه های آزمایشگاهی ، خون ، داروها ، هر چیزی باشد که ماندگاری کوتاهی دارد و به دلایلی به وسایل مختلف نیاز دارد.

زنی ویال ها را مرتب می کند تا در حامل SwissPost قرار دهند تا یک هواپیمای بدون سرنشین به تأسیسات دیگر منتقل شود.

اعتبار تصویر: متترنت

در داخل ایستگاه ، مورد از صنایع دستی برداشته می شود و برای بازیابی توسط شخصی مجاز به حمل آن ذخیره می شود – یک درب کوچک جمع آوری شده با همان نشان وجود دارد که ممکن است برای کلید زدن به یک منطقه محدود در بیمارستان استفاده کنید. ایده این است که آن را با سیستم های معمول احراز هویت ادغام کرده و تحویل یک هواپیمای بدون سرنشین را به سادگی لوله پنوماتیک ، پاکت یا پاکت مانیل انجام دهید ، اما بدون نیاز به حضور در یک ساختمان.

اولین ایستگاه در لوگانو ، در گروه بیمارستان EOC است ، اما اولین استقرار بزرگ در ابوظبی خواهد بود ، جایی که این شرکت با SkyGo و بخش بهداشت شهر کار می کند تا شبکه ای از 40 ایستگاه در اطراف شهر بسازد. اینها برای یک هدف کلی – زایمان های نسبتاً سبک و فوری پزشکی – اما در مقیاس بزرگتر استفاده می شوند:

نقشه شبکه پیشنهادی Matternet/SkyGo در ابوظبی.

ماه گذشته Matternet اولین شرکت هواپیماهای بدون سرنشین بود که دوزهای واکسن Pfizer را بین مکان ها منتقل می کرد-نوعی تدارکات کوتاه مدت که هر شبکه بیمارستانی یا بخش بهداشتی دوست دارد بتواند از آن استفاده کند. عجله بزرگ در عکس های مرکز شهر؟ چند صد دوز را از مرکز توزیع یا کلینیک مجاور به جای فرستادن افراد با هواپیما بردارید.

البته این ایده که چنین محموله ارزشمندی ممکن است فقط در حیاط یا سقف تصادفی فرود بیاید ، غیرقابل قبول است – بنابراین ایستگاه به عنوان پیش نیاز این نوع شبکه است. با این حال ، نفس خود را برای گرفتن یک حیاط پشتی حبس نکنید.