ایستگاه F برنامه FemTech را در محوطه راه اندازی خود – TechCrunch راه اندازی می کند

استارتاپ megacampus Station F مستقر در پاریس برنامه جدیدی را برای استارتاپ های اولیه که به دنبال فرصت هایی برای پیوستن به جامعه Station F هستند ، اعلام می کند-برنامه FemTech. با این برنامه جدید ، تیم Station F می خواهد بر استارت آپ های FemTech توجه کرده و راه اندازی FemTech را آسان تر کند.

ایستگاه F یک ساختمان عظیم است که قبلاً انبار حمل و نقل ریلی بوده است. به طور کامل بازسازی شده است و اکنون به عنوان یک نهاد شاخص برای جامعه فناوری در فرانسه عمل می کند. علاوه بر شرکتهای VC و ادارات دولتی ، پردیس استارتاپ با شرکتها و دانشگاهها همکاری کرده است تا آنها بتوانند دستگاه جوجه کشی خود را در ایستگاه F راه اندازی کنند.

و ایستگاه F همچنین برنامه های خاص خود را دارد که توسط تیم ایستگاه F اداره می شود. برنامه Fighters وجود دارد که به طور خاص برای کارآفرینانی طراحی شده است که از زمینه های محروم برخوردار هستند. و برنامه موسسان برای شرکتهایی که تازه شروع به کار کرده اند وجود دارد.

با برنامه FemTech ، ایستگاه F سومین برنامه داخلی را اضافه می کند. همانطور که از نامش پیداست ، استارتاپ پردیس به دنبال شرکت هایی است که در زمینه سلامت زنان ، سلامت جنسی زنان و موارد دیگر فعالیت می کنند.

روکسان ورزا ، مدیر ایستگاه F به من گفت: “وقتی موضوع را بررسی کردیم ، فکر کردیم که این یک فرصت است و استارتاپ ها نیاز فوری به کمک دارند.” “این هنوز یک مقوله کمی شناخته شده است ، هنوز یک موضوع تابو است.”

در حالی که هنگام ایجاد یک استارتاپ FemTech فرصت های بازار زیادی وجود دارد ، کارآفرینان به سرعت متوجه می شوند که باید بر دو مانع غلبه کنند. اول ، افراد در اکوسیستم فناوری – و به ویژه سرمایه گذاران – هنوز هم اغلب مردان هستند. آنها تمایل دارند محصولات و خدمات متمرکز بر زنان را نادیده بگیرند.

ثانیاً ، هنگامی که شرکت های VC از صندوق های بزرگتر پول جمع آوری می کنند ، شرکای محدود معمولاً مجموعه ای از مفاد قرارداد را در قراردادهای سرمایه گذاری خود دارند. این بدان معناست که اکثر شرکت های VC نمی توانند در شرکت های مرتبط با رابطه جنسی ، مواد مخدر ، الکل و غیره سرمایه گذاری کنند.

استارتاپ ها مشکلات خود را به ما می گویند. ما دوست داریم برای این استارت آپ ها لابی کنیم. “روکسان ورزا به من گفت. “ایده این است که ابتدا یک جامعه ایجاد شود. این نکته اصلی درد بود ، اطمینان از اینکه این استارتاپ ها می توانند با هم جمع شوند. “

ایستگاه F همچنین کارگاه هایی را ارائه می دهد ، آشنایی با شرکای بالقوه در جامعه فناوری را به طور کلی تسهیل می کند و ساعات اداری را ارائه می دهد. به عنوان مثال ، بنیانگذاران Clue و Ava در کارگاه های آینده شرکت خواهند کرد.

در نیمه اول سال 2021 ، ایستگاه F تعدادی از استارتاپ های FemTech را برای آزمایش برنامه خود انتخاب کرده است. استارتاپ ها شامل Intimate ، TalQ ، Puissante و Sonio بودند. برنامه های کاربردی برای اولین دسته رسمی از امروز در وب سایت ایستگاه F شروع می شود و به مدت یک ماه باز خواهد ماند.


برای مرجع ، در اینجا لیست کاملی از استارتاپ هایی است که در دسته اعلام نشده شرکت کرده اند:

از نزدیک – فروش نزدیک لباس زیر زنانه برای زنان دارای معلولیت
تأسیس شده توسط اما باتلر

Guud – Guud به زنانی که می خواهند چرخه قاعدگی و باروری خود را بهبود بخشند ، پشتیبانی و محصولات ارائه می دهد
تأسیس شده توسط Morgane Leten و Jan Deruyck

Puissante – نام تجاری Sextoy برای از بین بردن خودارضایی و تمایلات جنسی.
تأسیس شده توسط Marie Comacle

My S Life – My S Life یک همراه دیجیتالی برای حمایت روزانه زنان از زنان و سلامت جنسی آنها است
توسط ژولیت مائورو تاسیس شد

talm – talm یک نام تجاری مراقبت از پوست است که هدف آن حمایت از زنان قبل ، حین و بعد از بارداری است.
توسط کنزا کلر تأسیس شد

TalQ – TalQ Univers می خواهد در مورد جنسیت آزاد صحبت کند. برای 72 درصد از فرانسوی های 18 تا 34 ساله ، رابطه جنسی یک موضوع تابو است.
تأسیس شده توسط Manon Cauchoix و Camille Di Vincenzo

PERLA Health – PERLA Health مأموریتی برای طراحی مجدد مراقبت و تشخیص PCOS دارد
توسط Kathrin Folkendt و Janine Kopp تأسیس شده است

Sonio – Sonio یک نرم افزار هوش مصنوعی برای سونوگرافی جنین است که به پزشکان در تجزیه و تحلیل و تشخیص ناهنجاری های مادرزادی کمک می کند.
تأسیس شده توسط سسیل بروست و رمی بسون