ایلان ماسک از خودروسازان چینی در میان نظارت نظارتی تقدیر می کند – TechCrunch

ایلان ماسک که دارای اسکریپت غیرمعمول است ، در هنگام حضور از پیش ضبط شده در کنگره جهانی خودروهای جدید انرژی چین ، به خودروسازان چینی اظهارات تسلیحاتی و تمجید آمیز داد و از ژست تفسیری که در ایالات متحده فاصله دارد فاصله گرفت.

“من برای بسیاری از خودروسازان چینی به دلیل رانندگی با این خودروها احترام زیادی قائلم [EV and AV] فناوری ها ، “او گفت ، بازتاب نور حلقه ای که فقط در پنجره روی شانه چپ او قابل مشاهده است. تمام این تابلو به اندازه ای بود که می شد به یک نفر مشکوک شد که یک کارشناس ارتباطات بحران فقط خارج از چارچوب وجود دارد و از او خواست تا به اظهارات آماده شده خود ادامه دهد.

سپس دوباره ، شاید ماسک نیازی به تقلب خارجی نداشته باشد. بر اساس پرونده های نظارتی ، چین یکی از پردرآمدترین بازارهای خودروهای برقی در سراسر جهان است که حدود یک پنجم-یا 6.66 میلیارد دلار-از فروش کلی تسلا در سال گذشته را به خود اختصاص داده است.

در حالی که ایالات متحده همچنان یکی از بزرگترین بازارهای تسلا است ، این شرکت به شدت به دنبال توسعه در چین بوده است ، از جمله افتتاح Gigafactory Shanghai در سال 2019 برای تولید مدل 3 و مدل Y. تسلا با خودروسازان چینی رقابت می کند ، از جمله استارتاپ خودروهای برقی Xpeng و غول جستجوی شرکت Baidu.

“مشاهده صریح من این است که شرکت های خودروسازی چینی رقابتی ترین در جهان هستند ، به ویژه به این دلیل که برخی از آنها در زمینه نرم افزار بسیار خوب عمل می کنند و این نرم افزار است که آینده صنعت خودرو را از طراحی تا تولید و به ویژه رانندگی خودران بیشترین رقم می زند.” ماسک در این پیام گفت:

ورود این شرکت به بازار خودروهای الکتریکی پرجمعیت ترین کشور جهان در ابتدا ناهموار بود ، اما تسلا موفق شد آن را تغییر دهد. سال گذشته ، تسلا مدل 3 پرفروش ترین خودروی برقی در چین بود. تسلا همچنین از استقلال بی سابقه ای در این منطقه برخوردار شده است ، به ویژه این که تنها خودروساز غیر چینی است که مجاز به مالکیت کامل زیرمجموعه محلی خود است. این یک واقعیت است که ماسک در حضورهای عمومی گذشته به آن اشاره کرده است.

ماسک در رویداد روز باتری سال گذشته شرکت گفت: “من فکر می کنم چیزی که در اینجا بسیار قابل توجه است این است که تسلا تنها تولید کننده خارجی است که دارای کارخانه صد در صد در چین است.” “این اغلب درک نمی شود یا درک نمی شود ، اما داشتن یک کارخانه خارجی صد در صد در چین واقعاً یک معامله بزرگ است و سود قابل توجهی را پرداخت می کند.”

اما همه اینها گل رز نبوده است: این شرکت امسال با هجوم رسانه های منفی هم از سوی مصرف کنندگان و هم از سوی نهادهای نظارتی روبرو شده است ، در ماه فوریه هنگامی که مقامات دولت چین مدیران شرکت را به دلیل نگرانی های مربوط به ایمنی وسایل نقلیه احضار کردند. (به گفته تسلا ، “ما صادقانه راهنمایی های ادارات دولتی را پذیرفتیم و عمیقا در مورد کاستی ها در عملیات تجاری خود تأمل کردیم.”)

سپس ، در آوریل ، زنی که می گفت مالک تسلا است در نمایشگاه خودروی شانگهای در ماه آوریل به شرکت اعتراض کرد. بلومبرگ چند ماه بعد گزارش داد که تسلا در تلاش است تا با افراد تأثیرگذار در رسانه های اجتماعی چینی و نشریات صنعت خودرو ارتباط برقرار کند تا با همه روابط عمومی بد مبارزه کند.

ماسک در اظهارات از پیش ضبط شده خود به سوالی در مورد خودروهای خودران و امنیت داده ها پاسخ داد و آن را “نه تنها مسئولیت یک شرکت واحد بلکه سنگ بنای کل توسعه صنعت” نامید. این موضوع به ویژه پس از انتشار اخباری مبنی بر ممنوعیت پارک خودروهای تسلا در وسایل خود توسط رانندگان چینی حساس است. ماه گذشته ، چین مقررات جدیدی را با هدف تقویت امنیت داده ها در خودروهای متصل اعلام کرد ، Tech Wire Asia گزارش داد. تسلا و دیگر خودروسازان از جمله فورد و بی ام و برای ایجاد مراکز ذخیره سازی اطلاعات محلی در چین حرکت کردند.

وی افزود: “تسلا با مقامات ملی در همه کشورها همکاری می کند تا امنیت داده های خودروهای هوشمند و متصل را تضمین کند.”