ایلان ماسک اعتراف می‌کند که توئیتر را فقط به این دلیل خریده است که فکر می‌کرد مجبور خواهد شد

ایلان ماسک اواخر روز سه‌شنبه با خبرنگار بی‌بی‌سی جیمز کلیتون در توییتر اسپیسز مصاحبه‌ای نادر با یک خبرنگار واقعی انجام داد. در طول مصاحبهکلایتون ماسک را تحت فشار قرار داد که آیا خرید او از توییتر در نهایت چیزی بود که با میل و رغبت انجام داده بود یا اینکه به دلیل پرونده فعال دادگاه در آن زمان که توییتر سعی داشت او را مجبور به انجام این کار کند. فروش بد پیش می رفت

پاسخ (که به هر حال همه ما به آن مشکوک بودیم) این بود که ماسک در واقع فقط این معامله را انجام داد زیرا معتقد بود که از نظر قانونی، به هر حال مجبور به انجام آن خواهد شد. در اینجا رونوشت مربوطه از صدای Twitter Spaces آمده است:

کلایتون: پس دوباره نظرت عوض شد و تصمیم گرفتی آن را بخری – آیا این کار را کردی؟ آیا تو آن کار را کردی؟

ماسک: خب، به نوعی مجبور شدم.

کلیتون: درست است. آیا این کار را کردید، زیرا فکر می کردید که دادگاه شما را مجبور به انجام این کار می کند؟

ماسک: بله.

کلیتون: درست است.

ماسک: بله، دلیلش همین است.

کلایتون: پس شما هنوز در تلاش بودید از آن خارج شوید. و سپس وکلا به شما توصیه کردند، “ببین، می‌خواهی این را بخری؟”

ماسک: بله.

اگر به خاطر نمی آورید (تمام راه در سپتامبر / اکتبر سال گذشته بود که اساساً یک ابدیت در زمان فعلی توییتر است)، توییتر ماسک را به محاکمه کشاند تا او را مجبور کند به تعهد امضا شده خود برای خرید شرکت عمل کند. قیمت توافقی 44 میلیارد دلار یا 54.20 دلار به ازای هر سهم. ماسک مدعی بود که تعهدش باطل است زیرا توییتر، به ادعای او، تعداد کاربران واقعی خود را افزایش داده و تعداد ربات‌ها را در این پلتفرم کمتر اعلام کرده است.

ماسک سپس به SEC اطلاع داد که قصد دارد شرکت را با قیمتی که در ابتدا با شرکت تعیین کرده بود بخرد، اقدامی که در آن زمان مورد توافق اکثریت بود، به این دلیل انجام شد که پرونده حقوقی او ضعیف بود و محاکمه به وضوح به نتیجه نمی رسید.