ایلان ماسک به دلیل مشکلات نرم افزاری ، جدیدترین نسخه بتا “رانندگی خودران کامل” را پس می گیرد-TechCrunch

ایلان ماسک ، مدیرعامل تسلا در توییتی نوشت که این شرکت باید کمتر از یک روز پس از انتشار ، آخرین نسخه نرم افزار بتای خودران (FSD) این شرکت را موقتاً پس بگیرد.

ماسک روز یکشنبه در توئیتی نوشت: “با مشاهده برخی مشکلات 10.3 ، بنابراین به طور موقت به 10.2 بازگردید.” “لطفا توجه داشته باشید ، این مورد با نرم افزار بتا قابل پیش بینی است. آزمایش تمام تنظیمات سخت افزاری در همه شرایط با QA داخلی (تضمین کیفیت) غیرممکن است، بنابراین بتا عمومی است.

این خبر در حالی منتشر می شود که تسلا مورد انتقاد نهادهای نظارتی قرار گرفته است و پس از چندین تصادف ، امنیت نرم افزار FSD را زیر سوال می برد. FSD با وجود نامی که دارد ، به خودروهای تسلا قابلیت های خودمختاری نمی دهد. این یک سیستم کمک راننده پیشرفته است و رانندگان هنوز باید کاملاً مراقب باشند حتی زمانی که FSD درگیر است. مطالعه اخیر MIT نشان می دهد رانندگان توجه کمتری دارند که می تواند منجر به خطرات ایمنی شود.

نسخه 10.3 قرار بود روز جمعه برای برخی از دارندگان تسلا منتشر شود و روز شنبه ماسک گفت که آنها باید یک روز دیگر منتظر بمانند.

او روز شنبه در توییتی نوشت: «پسرفت در برخی از پیچ‌های چپ در چراغ‌های راهنمایی توسط QA داخلی در 10.3 مشاهده شد». “رفع مشکل ، احتمالاً فردا منتشر می شود.”

ویدئوهایی که توسط کاربران بتا نرم افزار 10.3 ارسال شده است، هشدارهای متعدد برخورد رو به جلو را نشان می دهد، علیرغم اینکه خطری فوری وجود ندارد، و حتی برخی خودروها بدون دلیل ترمز خودکار می کنند. رانندگان همچنین به رسانه‌های اجتماعی برای پست کردن مشکلاتی از جمله ناپدید شدن گزینه Autosteer، مشکلات مربوط به کروز کنترل آگاه از ترافیک و وحشت Autopilot مراجعه کردند. مشک توییت کرد که این شرکت در حال کار روی مسائل مربوط به Autopilot و کروز کنترل استبه

ماسک هنوز تاریخ احتمالی انتشار نسخه بعدی FSD را به اشتراک گذاشته است.