ایلان ماسک تسلا را برای انتقال دفتر مرکزی خود به آستین اعلام می کند – TechCrunch

ایلان ماسک ، مدیرعامل تسلا گفت که این شرکت مقر خود را از پالو آلتو ، کالیفرنیا به آستین ، تگزاس منتقل می کند ، شهری که اخیراً شاهد سیل شرکت های فناوری و کارگران از راه دور بوده است. ماسک این خبر را در نشست سالانه سهامداران تسلا ، شرکت 2021 ، که در کارخانه گیاهی تسلا آستین برگزار شد ، اعلام کرد و نه در منطقه خلیج ، مانند سالهای گذشته.

ماسک همچنین گفت تسلا به فعالیتهای خود در کالیفرنیا ادامه می دهد و تولید خود را در Fremont تا 50 درصد افزایش می دهد.

در ماه مه گذشته ، تسلا در مورد تعطیلی کارخانه تولیدی این شرکت در Fremont ، کالیفرنیا برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و محدود کردن مشاغلی که ضروری به نظر نمی رسیدند و تهدید کردند که تجارت خود را به خارج از ایالت می رسانند ، علیه شهرستان Alameda شکایت کرد. این خودروساز فقط چند هفته بعد شکایت خود را لغو کرد ، اما ماسک مطمئناً اخراج شد و توییت کرد: “صادقانه بگویم ، این آخرین قطره است. تسلا اکنون دفتر مرکزی خود و برنامه های آینده خود را بلافاصله به تگزاس/نوادا منتقل می کند. اگر ما حتی فعالیت تولید Fremont را حفظ کنیم ، بستگی به نحوه رفتار تسلا در آینده دارد. تسلا آخرین خودروسازی است که در CA باقی مانده است. “

در درام با شهرستان Alameda در رویداد سهامداران ذکر نشده است. در عوض ، ماسک این انتقال را تا حدی به تگزاس نسبت داد زیرا محل کار برای کارگران راحت تر بود.

ماسک می گوید: “خرید خانه برای مردم دشوار است و افراد باید از راه دور وارد خانه شوند.” “محدودیتی وجود دارد که بتوانید آن را در منطقه خلیج بزرگ کنید ، بنابراین ما در کارخانه های عصر غربی مانند پنج دقیقه از فرودگاه و 15 دقیقه از مرکز شهر اینجا هستیم.”

ماسک گفت تسلا قصد دارد “بهشتی زیست محیطی” در محل آستین نزدیک رودخانه کلرادو بسازد.