ایلان ماسک توییتر را از قانون عملکرد اتحادیه اروپا در زمینه اطلاعات نادرست خارج می کند

به گفته تیری برتون، کمیسر بازار داخلی این اتحادیه، توییتر از آئین نامه عملکرد اتحادیه اروپا در مورد اطلاعات نادرست آنلاین خارج شده است.

در یک توییت شب گذشته – که گزارش های قبلی در مورد خروج قریب الوقوع توییتر از قانون اتحادیه اروپا را تأیید کرد – برتون با یک هشدار صریح به پلتفرم رسانه اجتماعی گفت: به توییتر گفت که نمی تواند از مسئولیت قانونی در این زمینه پنهان بماند.

توییتر از قانون کار داوطلبانه اتحادیه اروپا در برابر اطلاعات نادرست خارج شد. اما تعهدات باقی می ماند. می‌توانید بدوید اما نمی‌توانید پنهان شوید.» برتون نوشت – اشاره‌ای به تعهداتی که پلتفرم طبق قانون خدمات دیجیتال اتحادیه اروپا (DSA) به‌عنوان یک پلتفرم آنلاین بسیار بزرگ (VLOP) از نظر قانونی باید از آنها پیروی کند.

فراتر از تعهدات داوطلبانه، مبارزه با اطلاعات نادرست طبق #DSA از 25 آگوست یک تعهد قانونی خواهد بود. تیم‌های ما برای اجرا آماده خواهند بود.

قانون سراسری اتحادیه اروپا که در ماه نوامبر اجرایی شد، VLOP‌هایی مانند توییتر را ملزم می‌کند تا خطرات سیستماتیک گفتمان مدنی و فرآیندهای انتخاباتی مانند اطلاعات نادرست را ارزیابی و کاهش دهند.

مهلت اجرای VLOPها با تعهدات موجود در DSA سه ماه دیگر است.

یک درخواست برای اظهار نظر که به دفتر مطبوعاتی توییتر ایمیل شده بود، یک پاسخ خودکار حاوی یک ایموجی مدفوع را نشان داد.

مدیریت قبلی توییتر در سال 2018 این پلتفرم را با کد داوطلبانه اتحادیه اروپا در مورد اطلاعات نادرست امضا کرد. اما مالک فعلی توییتر، میلیاردر، ایلان ماسک، به نظر می‌رسد قصد دارد با اتحادیه اروپا بر سر تعدیل گفتار مبارزه کند – با تکذیب اظهارات اولیه که شخصاً به برتون گفته است. زمانی که ماسک ادعا کرده بود که با قوانین دیجیتالی بلوک موافق است.

این یک مبارزه گران قیمت برای انتخاب ماسک است. نقض DSA می تواند جریمه هایی تا 6 درصد از گردش مالی سالانه جهانی را به دنبال داشته باشد.

کمیسیون همچنین هشدار داده است که عدم انطباق جدی و مکرر می تواند منجر به مسدود کردن دسترسی به یک سرویس شود – که این امر احتمال از دست دادن دسترسی توییتر به منطقه ای با حدود 440 میلیون مصرف کننده را مختل می کند.

کد اصلی اطلاعات نادرست اتحادیه اروپا، توییتر را متعهد کرده بود تا با هدف قرار دادن درآمدهای تبلیغاتی مرتبط، هک کردن ربات‌ها و حساب‌های جعلی، ارائه ابزارهایی برای گزارش اطلاعات نادرست به مصرف‌کنندگان و توانمندسازی محققان برای مطالعه، اقداماتی را برای مبارزه با انتشار اطلاعات نادرست در سرویس خود انجام دهد.

در ژوئن 2022، کمیسیون از یک نسخه تقویت شده رونمایی کرد و یک مرکز شفافیت را برای نظارت بر پایبندی به آن اعلام کرد.

مهمتر از همه، همچنین اعلام کرد که پایبندی به این کد به حساب انطباق امضاکنندگان با DSA خواهد بود. بنابراین خروج عمدی توییتر در حال حاضر – تنها با سه ماه تا اجرای قانون – نشان می‌دهد که در حال بررسی قوانین گسترده‌تر خدمات دیجیتال بلوک است.

قبل از آمدن ماسک، منصفانه است که بگوییم توییتر هیچگاه در سرکوب شبکه‌های ربات یا پاکسازی مزخرفات سمی عالی نبود. با این حال، از زمانی که او در پاییز گذشته مالکیت این پلتفرم را در دست گرفت، پس از بسته شدن خرید 44 میلیارد دلاری‌اش، یک عقب‌گردی آشکار و حساب شده وجود داشت – با اقدامات آشکارا مضری که ماسک برداشته بود و پلتفرم را در جهت مخالف سوق داد. مانند کاهش شدید کارکنان اعتدال و افزایش شدید قیمتی که توییتر از محققان خارجی برای دسترسی به داده‌ها از طریق API خود هزینه می‌کند، در نتیجه توانایی افراد خارجی برای مطالعه موضوعاتی مانند اطلاعات نادرست را مختل می‌کند – به عنوان دو مورد از بی‌شمار خرابکاری‌های عملیاتی ماسک. تأثیر بی‌ثباتی حقیقت و ترغیب ترول‌ها و عوامل هرج و مرج را به اجرا در توییتر داشته‌اند.

اتحادیه اروپا در ماه نوامبر، زمانی که به طور علنی اعلام کرد که توییتر «کار بزرگی» در پیش رو دارد، در صورتی که قصد دارد از نقض DSA، از جمله به ویژه حوزه‌های بررسی نام مانند اطلاعات نادرست، جلوگیری کند، یک شلیک هشدار اولیه به ماسک شلیک کرد. که در فوریه دنبال شد، با هشدار دیگری مبنی بر اینکه توییتر به تعهدات گزارش دهی خود تحت کد اطلاعات نادرست عمل نمی کند. بنابراین احتمالاً فقط مسئله زمان بود که ماسک رسماً تنها چیزی را که از نظر فنی می‌توانست، پریز کرد.

اما همانطور که در بالا ذکر شد، در حالی که این کد داوطلبانه باقی می‌ماند، اتحادیه اروپا آن را به انطباق گسترده‌تر DSA متصل کرده است – به عنوان راهنمایی واقعی برای انجام تعهدات سخت دومی برای VLOP برای مقابله با اطلاعات نادرست. بنابراین خروج عمدی توییتر ریسک نظارتی آن را افزایش می‌دهد – اساساً از کمیسیون دعوت می‌کند تا نقض قوانین آشکار را تحریم کند یا خطر تبدیل قانون را به خطر بیندازد.

همانطور که سال گذشته گزارش دادیم، با تسلط ماسک در توییتر، این مسیر برخورد همیشه یک احتمال قوی بود. این امر به طور فزاینده ای اجتناب ناپذیر به نظر می رسد – هدفی که هدف میلیاردر برای پیشبرد ایدئولوژی سیاسی راست افراطی است که از او می خواهد به اطلاعات نادرست کمک کند تا بذرهای تئوری های توطئه ضد دموکراتیک به پرواز درآیند. (آچارلی وارزل آن را اخیراً بیان کرده است اقیانوس اطلس مقاله: “[Twitter] بدون شک تغییر کرده است [Musk’s] رهبری در یک پلتفرم رسانه اجتماعی جایگزین – پلتفرمی که پناهگاهی برای تأثیرگذاران راست افراطی ایجاد می کند و منافع، تعصبات و تئوری های توطئه جناح راست سیاست آمریکا را پیش می برد.)

تبدیل ماسک از توییتر به یک سایت استن راست افراطی مطمئناً می تواند در ایالات متحده پرواز کند. تحت حمایت های قانون اساسی برای آزادی بیان، بدترین کاری که او می تواند انجام دهد این است که چند پر را به هم بزند و کاربران پیشرفت را از پلتفرم خود بیرون کند (بنابراین، اساساً خود را به جیب خود بزند – البته، ما می دانیم که او باید ثروتی بسوزاند).

اما مسیر تشویق تبلیغاتی ماسک برای توطئه bs او را در مسیر برخورد مستقیم با قانونگذاران در اتحادیه اروپا قرار می دهد که در برابر دستکاری آشکار ضد دموکراسی متوقف شده اند. بنابراین برای چیزی که به نظر می رسد یک مبارزه گران قیمت است، بند باشید.