ایلان ماسک می گوید توییتر در حال پاکسازی حساب های قدیمی است و نام های کاربری مورد نظر را آزاد می کند

بر اساس توییت های اخیر مالک Elon Musk، توییتر در حال پاکسازی حساب های غیرفعال در پلتفرم خود است که ممکن است تعدادی از نام های کاربری طولانی مدت را آزاد کند. اگرچه توییتر برای سال‌ها قول داده است که نام‌های کاربری بیشتری را به چرخش بازگرداند، اما علیرغم داشتن یک خط مشی حساب غیرفعال در جایی که به کاربران توییتر پیشنهاد می کند باید حداقل هر 30 روز یکبار وارد حساب کاربری خود شوند تا از حذف دائمی حساب ها جلوگیری کنند.

به گفته ماسک، پاکسازی توییتر محافظه کارانه تر از آن سیاست است. در عوض، او می‌گوید که این شرکت در حال پاکسازی حساب‌هایی است که «برای چندین سال اصلاً فعالیتی نداشته‌اند»، در حالی که به کاربران هشدار می‌دهد که نتیجه پاکسازی ممکن است به معنای کاهش تعداد فالوورهای کاربران باشد. این چیزی است که ممکن است در حساب‌های قدیمی توییتر که صاحبان آن‌ها در روزهای اولیه توئیتر به عنوان یک شبکه اجتماعی دنبال‌کنندگان زیادی جمع‌آوری کرده‌اند، بیشتر قابل توجه باشد.

ماسک همچنین در یک توییت بعدی در پاسخ به سوالی در مورد در دسترس بودن نام کاربری، تصریح کرد که «بله»، نام‌های کاربری زیادی در نتیجه این حرکت در دسترس قرار می‌گرفتند. با این حال، او توضیح نداد که چگونه کاربران می توانند این نام های کاربری را فراتر از روش معمول ایجاد یک حساب کاربری جدید با یک نام خاص به دست آورند.

در ماه‌های اخیر، توییتر فروش نام‌های کاربری مورد نظر خود را از طریق حراج‌های آنلاین برای کسب درآمد بیشتر در نظر گرفته بود. مشخص نیست که آیا این طرح هنوز در بازی باقی مانده است یا چگونه کار خواهد کرد، اگر چنین است. در دسامبر 2022، ماسک همچنین توییت کرد که توییتر «به زودی» آزادسازی فضای نام 1.5 میلیارد حساب را آغاز خواهد کرد و خاطرنشان کرد که حساب‌های غیرفعال به عنوان بخشی از این فرآیند حذف خواهند شد.

ماسک مدتی است که علاقه مند به آزاد کردن نام های کاربری بوده است توییت کرد در اکتبر این چیزی بود که او به عنوان مالک جدید توییتر مشتاق انجام آن بود.

از زمان تسلط ماسک بر شبکه اجتماعی، توییتر با رقابت‌های جایگزین توییتر از جمله پلتفرم منبع باز Mastodon، رقیب غیرمتمرکز Bluesky و سایر کلون‌های توییتر مانند T2، nostr و Post مواجه شده است. اگرچه هیچ یک به تنهایی تبدیل به “توئیتر جدید” نشده است، اما هر شبکه توانسته هزاران کاربر توییتر را حذف کند، به عنوان مثال، Mastodon اکنون 1.2 میلیون کاربر فعال ماهانه را در سرورهای خود تبلیغ می کند. شرکت‌های دیگر مانند Substack، Flipboard و Artifact نیز ویژگی‌های بحث خود را راه‌اندازی کرده‌اند که می‌تواند به طور غیرمستقیم با توییتر رقابت کند.

ماسک با باز کردن نام‌های کاربری مورد علاقه، به طور بالقوه می‌تواند کاربران از کار افتاده را به توییتر بازگرداند که به نوبه خود از اثرات شبکه و در نهایت توانایی توییتر برای درآمدزایی سود می‌برد.

با این حال، ماسک چیزهای زیادی را توییت می کند و همه آنها در چارچوب زمانی پیشنهادی او محقق نمی شوند. تا کنون، نه حساب رسمی توییتر و نه حساب پشتیبانی توییتر هیچ به روز رسانی مربوط به زمین خواری نام کاربری بالقوه یا سایر جزئیات مربوط به این فرآیند را به اشتراک نگذاشته اند. در پاسخ‌های ماسک، بسیاری از مردم می‌پرسند که آیا راهی برای به یاد ماندن حساب‌های کسانی که گذشت کرده‌اند به جای حذف آن‌ها وجود دارد؟ این نیز هنوز مورد توجه قرار نگرفته است.