ایلان ماسک می گوید که توییتر در نهایت در تاریخ 4/20 تیک های قدیمی را حذف خواهد کرد

ایلان ماسک گفت که توییتر در نهایت در تاریخ 20 یا 4/20 آوریل تیک‌های آبی قدیمی را حذف می‌کند زیرا نمی‌تواند این شوخی را کنار بگذارد. او در توییتی گفت: این “تاریخ نهایی” است. اگر این حرکت انجام شود، توییتر فقط برای کاربران و مشاغل پولی، و نهادها و مقامات دولتی علامت تأیید خواهد داشت.

این شرکت ابتدا در ماه گذشته اعلام کرد که چک مارک های قدیمی در تاریخ 1 آوریل حذف خواهند شد. اما مانند بسیاری از ضرب الاجل های وعده داده شده توسط ماسک، این تاریخ گذشت و هیچ اتفاقی نیفتاد.

اوایل این ماه، در یک توییت که اکنون حذف شده استماسک اشاره کرد که این شرکت قصد دارد “چند هفته لطف” به حساب های تایید شده قدیمی بدهد.

ماه گذشته، ماسک همچنین گفت که توییتر از ۱۵ آوریل توصیه حساب‌های غیرتأیید شده را در جدول زمانی الگوریتمی «برای شما» خود متوقف می‌کند. اخیراً، این شرکت برچسب نشان‌داده‌شده زمانی که شخصی روی علامت تأیید ضربه می‌زند را به «این حساب تأیید شده است زیرا تأیید شده است» تغییر داده است. مشترک توییتر آبی هستید یا یک حساب تایید شده قدیمی است.” این موضوع تشخیص تمایز بین مشترکین توییتر آبی و حساب‌های تایید شده قدیمی را برای مردم سخت‌تر کرد.

همچنین گزارش شده است که این شبکه اجتماعی در حال کار بر روی تأیید از طریق شناسه دولتی است که کاربران آبی توییتر آنها را به کار خواهند گرفت چک مارک های خود را مخفی کنید.

علاوه بر این، ماسک از کسب‌وکارها و برندهای رسانه‌ای فشار می‌آورد تا برای تأیید سازمانی که هزینه آن 1000 دلار در ماه است، بپردازند. او علامت تأیید نیویورک تایمز را پس از اینکه نشریه از پرداخت آن امتناع کرد، برداشت. به غیر از NYT، نشریات دیگری مانند واشنگتن پست و پولیتیکو نیز گفته اند که هیچ هزینه ای برای راستی آزمایی پرداخت نمی کنند.