ایلان ماسک می گوید Starship باید برای اولین بار در ماه آینده آماده شود ، “در انتظار تأیید مقررات” – TechCrunch

موشک Starship اسپیس ایکس هنوز در جنوب شرقی تگزاس در حال توسعه است و پیشرفت های بزرگی در عناصر کلیدی مانند ساخت برج پرتاب و نصب موتورهای Raptor با درجه خلاء انجام می شود که خودرو را پس از رسیدن به فضا تغذیه می کند. ایلان ماسک می گوید این هواپیما می تواند ماه آینده اولین پرواز مداری خود را انجام دهد-به شرط آنکه علائم قانونی لازم را دریافت کند.

اسپیس ایکس برای انجام این کار به تأییدیه اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده (FAA) نیاز دارد ، همانطور که برای همه پروازهای آزمایشی قبلی خود از Starship از محل توسعه خود در خارج از براونزویل ، تگزاس استفاده کرده است. FAA اساساً می طلبد که SpaceX تمام اقدامات احتیاطی ایمنی لازم را اتخاذ کرده است تا اطمینان حاصل شود که در صورت خرابی هر چیزی در هنگام تلاش برای پرتاب ، حداقل خطر وجود دارد.

در این مرحله از توسعه ، این حتی یک نتیجه بسیار بعید نیست: SpaceX قبلاً شاهد انفجار تعدادی از نمونه های اولیه Starship خود بوده است (یا “جداسازی سریع و برنامه ریزی نشده” را تجربه می کند ، همانطور که اغلب در صنعت شناخته می شود) در طول برنامه توسعه. آزمایش ستارگان نیز موفقیت های خود را به همراه داشت ، از جمله تکمیل آزمایش های پرواز در ارتفاع بالا که هنوز در جو زمین هستند و بازگشت مجدد فضاپیما برای فرود کنترل شده.

نقطه عطف بعدی بعدی برای SpaceX این است که یک نسخه کاملاً انباشته از ترکیب ترکیبی Starship و Super Heavy خود را فراتر از اتمسفر زمین و به فضا بفرستد. همانطور که ماسک گفت ، این شرکت از نظر فنی آماده این مرحله است ، اما اگر درخواست اخیر FAA برای اظهارنظرهای عمومی در مورد اعطای مجوز راه اندازی به عنوان نشانه ای باشد ، تأیید مقررات می تواند بیش از یک ماه طول بکشد.

طی جلسات شهرداری در هفته گذشته ، طرفداران و مخالفان هم بسیار صریح صحبت کردند و تعدادی از مسائل را مطرح کردند که FAA باید قبل از اقدام به مرحله بعدی ، همراه با SpaceX بررسی و به آنها بپردازد. FAA می تواند برخی از این موارد را با صدور مجوز موقت به منظور آزمایش و بازنگری مجوزهای پرتاب فعلی جلوگیری کند.