این چیست، رشد درآمد برای مورچه ها؟

یا: شرکت های بزرگ فناوری بیش از آنچه فکر می کردید به ابر وابسته هستند

فصل درآمد است، آن زمان از سه ماهه که می‌توانیم قضاوت کنیم که شرکت‌های فناوری عمومی تا چه اندازه به تمام وعده‌های بلندی که داده‌اند عمل می‌کنند. تا کنون در این هفته، نام های مایکروسافت و آلفابت (گوگل) و متا (فیس بوک) را در میان نام های دیگر شنیده ایم.

در حالی که نتایج شرکت‌هایی مانند Roku و Spotify اطلاعات جالبی را در مورد بخش‌های خاصی از بازار فناوری مصرف‌کننده و سلامت تقاضای تبلیغات به طور کلی در اختیار دارند، گستره وسیعی از دسترسی Big Tech به این معنی است که نتایج آنها به درک ما از فناوری کنونی کمک می‌کند. و دنیای کسب و کار


صرافی استارتاپ ها، بازارها و پول را بررسی می کند.

آن را هر روز صبح در TechCrunch+ بخوانید یا هر شنبه خبرنامه The Exchange را دریافت کنید.


رشته‌ها در این هفته چه چیزی را به ما نشان دادند؟ مهم‌ترین روندی که از سه مورد از پنج تای بزرگ آمریکا به‌دست آورده‌ایم (امروز از آمازون و هفته آینده از اپل خواهیم شنید)، سرعت بسیار متوسط ​​رشد آنهاست.

سرمایه گذاران تا حد زیادی از این نتایج، اگر نه کاملاً راضی بودند، آرام شدند. هر دو آلفابت و مایکروسافت هر کدام چند امتیاز در معاملات اولیه افزایش یافته اند و متا پس از اینکه توانست سرمایه گذاران را به طرز خوشایندی غافلگیر کند، نزدیک به 15 درصد رشد کرده است، که انتظار داشتند یک چهارم دیگر کاهش درآمد داشته باشد.

ما بیشتر از آنچه می‌خواهم به خاطر بیاورم جوهر ریخته‌ایم که ترجیحات جدید سرمایه‌گذاران برای رشد سودآورتر به جای رشد دیوانه‌کننده و بی‌سود را پوشش می‌دهد. ما عمدتاً در مورد استارتاپ ها در مورد آن صحبت کرده ایم، اما در مورد این غول های فناوری، همه چیز کمی ظریف تر می شود. با این حال، واضح است که کاهش هزینه ها و سرمایه گذاری در رشد، تلاش هایی هستند که سرمایه گذاران را خوشحال می کنند.

3٪، 3٪، 7٪

با توجه به اینکه اغلب از استارت‌آپ‌هایی می‌شنویم که انتظارات رشد را سه رقمی می‌کنند، شاید تعجب‌آور باشد که فرض کنیم تقریباً ۴ تریلیون دلار از ارزش بازار در سه شرکت می‌تواند با رشد درآمد تک رقمی دفاع شود، اما اینجا هستیم.

افزایش 3 درصدی درآمد آلفابت به دلیل افزایش رتبه برتر Google Cloud از 5.8 میلیارد دلار در سال گذشته به 7.5 میلیارد دلار بوده است. جستجو با رشد کمتر از 1 میلیارد دلار به 40.4 میلیارد دلار رسید، در حالی که درآمد تبلیغات شبکه گوگل و یوتیوب کاهش یافت.