بازار سرمایه گذاری ممکن است بیشتر از آنچه ما فکر می کنیم در حال اصلاح به دوران قبل از کووید باشد

از زمانی که رکود فناوری شروع به تأثیرگذاری بر استارت آپ ها کرد، یک سوال مدام مطرح می شد: اگر شاهد اصلاح باشیم چه؟

این سؤال حاکی از این بود که روش انجام معاملات در دو سال گذشته، عمدتاً در اواخر سال 2020 و تقریباً در تمام سال 2021، استثنا بود، نه یک قاعده، و سرمایه گذاری خطرپذیر در حال بازگشت به حالت عادی بود. اما دقیقا به چه معنی است؟


صرافی استارتاپ ها، بازارها و پول را بررسی می کند.

آن را هر روز صبح در TechCrunch+ بخوانید یا هر شنبه خبرنامه The Exchange را دریافت کنید.


خوب، محیط دیوانه کننده معامله سال 2021، که شاهد ارزش گذاری های سخاوتمندانه بود، دیگر ایده آلی نبود که هرکسی می توانست امیدوار به بازگشت به آن باشد. در نگاهی به گذشته، سرمایه گذاران و ناظران شروع به تصدیق کردند که بازاری که در آن بررسی های لازم در آن به حاشیه رفته بود، سالم نیست.

ارزش گذاری موضوع پیچیده تری است. VC ها یک معامله خوب را دوست دارند، اما آنها همچنین نمی خواهند با سرمایه گذاری های گذشته پول خود را از دست بدهند. با این حال، کم کم مشخص می شود که ارزش گذاری بسیاری از استارت آپ ها برای مدتی از کنترل خارج شده است. با وجود سرمایه‌های متقاطع که عمدتاً از تصویر خارج شده‌اند، شاید بتوانیم خماری‌های جمعی خود را با هم تغذیه کنیم و وانمود کنیم که سال 2021 هرگز اتفاق نیفتاده است.در TechCrunch+ مشترک شوید

با این حال، مشکل این است که بازار سرمایه گذاری به سادگی به سطح سال 2020 باز نمی گردد، حداقل از همه جهات. امروز، ما عمیقاً به گزارش CB Insights در مورد روندهای سه ماهه اول 2023 می پردازیم، که نشان می دهد سهم معاملات مگا راند و آخرین مرحله در پایین ترین نقطه خود در سال های اخیر است.

معاملات کمتر در مرحله آخر باعث نگرانی است

و این یک دست کم گرفتن است. سه ماهه گذشته کمترین دورهای سرمایه گذاری (7024) را از آن زمان داشته است سه ماهه دوم سال 2020بر اساس CB Insights، علاوه بر کاهش 12 درصدی نسبت به سه ماهه چهارم 2022.

این واقعیت به تنهایی می تواند نشان دهد که ما در بازاری هستیم که در حال اصلاح به سطح سال 2020 است، اما تجزیه داده ها تصویر نگران کننده تری را نشان می دهد.