بانک ZA هنگ‌کنگ می‌خواهد به عنوان بانک پیشرو برای استارت‌آپ‌های ارز دیجیتال باشد

از آنجایی که سقوط Signature Bank و Silvergate شرکت‌های رمزنگاری را به چالش کشیده است، یک بانک مجازی از هنگ کنگ استقبال گرمی از استارت‌آپ‌های web3 دارد.

ZA Bank مستقر در هنگ کنگ اکنون مجاز است به عنوان بانک تسویه حساب شرکت های تحت نظارت تحت وب 3 در این شهر خدمت کند، این شرکت امروز در جشنواره وب 3 هنگ کنگ گفت، رویدادی که توسط دولت منطقه حمایت می شود و استارت آپ ها و موسسات رمزنگاری را از همه جذب کرده است. بر فراز آسیا

این بانک آنلاین قرار است تبدیل‌های کریپتو فیات را در ارتباط با دو صرافی مجاز در هنگ‌کنگ، HashKey و OSL تسهیل کند، جایی که مشتریان می‌توانند کریپتو را به ارزهای فیات مبادله کنند. به عبارت دیگر، بخش تبدیل کریپتو-فیات در صرافی های تنظیم شده به جای بانک ZA به طور مستقیم اتفاق می افتد.

بانک ZA احتمالاً تراکنش‌ها را برای مبادلات رمزنگاری بیشتر تسویه خواهد کرد زیرا شرکت‌های بیشتری برای دریافت مجوز دارایی‌های دیجیتال از مقامات هنگ‌کنگ درخواست می‌کنند.

علاوه بر این، ZA Bank که توسط بیمه‌گر آنلاین چینی ZhongAn در سال 2017 به عنوان یکی از اولین بانک‌های مجازی هنگ‌کنگ تأسیس شد، شروع به ارائه خدمات بانکی اولیه به استارت‌آپ‌های محلی web3 کرده است، دسته‌ای از کسب‌وکارها که به طور گسترده توسط مؤسسات مالی سنتی مورد حمایت قرار می‌گیرند.

جالب خواهد بود که ببینیم آیا تعداد انگشت شماری از بانک های آنلاین دیگر در هنگ کنگ برای رقابت برای مشتریان وب 3 از این روند پیروی می کنند و آیا پیشنهاد بانک ZA شرکت های ارز دیجیتال بیشتری را برای راه اندازی فروشگاه در مرکز مالی آسیایی جذب می کند.

این حرکت در زمانی اتفاق می‌افتد که هنگ کنگ تلاش می‌کند خود را به‌عنوان یک جایگزین دوستدار رمزنگاری برای هاب‌های دیگر مانند ایالات متحده و سنگاپور قرار دهد و به عنوان یک سندباکس برای کسب‌وکارهای وب 3 که از چین سرچشمه می‌گیرند، عمل کند، جایی که تجارت کریپتو غیرقانونی است. این شهر در حال اصلاح چارچوب نظارتی دارایی های دیجیتال خود است، که به طور آزمایشی قصد دارد تجارت خرده فروشی ارزهای دیجیتال اصلی مانند بیت کوین و اتر را قانونی کند.

رونالد یو، مدیر عامل ZA Bank گفت: «از آنجایی که هنگ کنگ در حال افزایش تلاش ها برای ایجاد یک محیط دوستدار وب 3 است، افتتاح حساب آنلاین ZA Bank برای استارتاپ های Web3 نشان دهنده یک گام بزرگ رو به جلو در ادغام خدمات بانکداری سنتی با دنیای Web3 است. .

“این نشانه پذیرش و شناخت بیشتر اهمیت این بخش نوظهور است و امیدواریم که سایر موسسات مالی را تشویق کند تا در ارائه خدمات بانکی مناسب برای شرکت‌های Web3 از این روش پیروی کنند. ما مشتاقانه منتظر کاوش در همکاری با مشاغل کلیدی جهانی Web3 مانند HashKey، OKX و موارد دیگر هستیم.»