با اشباع شدن بازار آموزش – TechCrunch، فروش Chromebook در سه ماهه سوم به شدت کاهش می یابد

Canalys امروز گزارش داد که فروش رایانه های شخصی در سراسر جهان در سه ماهه سوم 2 درصد کاهش یافته است، اما شاید شگفت انگیزترین نقطه داده در آخرین نظرسنجی بازار رایانه های شخصی این بود که فروش کروم بوک ها از 18 درصد کل فروش سه ماهه گذشته به 9 درصد در سه ماهه گذشته به نصف کاهش یافت. .

خبر خوب برای بازار به طور کلی این بود که با بیش از 122 میلیون واحد در سه ماهه جابجایی، این اعداد همچنان بالاتر از سطح قبل از همه‌گیری بود، اما ابرهای طوفانی در افق وجود دارد زیرا مشکلات کلی زنجیره تامین می‌تواند کار را برای تولیدکنندگان رایانه‌های شخصی پیچیده کند. در سه ماهه آینده

فروش کلی کروم بوک نسبت به مدت مشابه سال قبل 37 درصد کاهش داشت زیرا شور و هیجان فروش ناشی از بیماری همه گیر در نهایت با فروش 5.3 میلیون دستگاه کاهش یافت. اعداد Chromebook منعکس کننده رکود در فروش با فروشندگان برتر Chromebook بود که بازدیدهای زیادی را کسب کردند. فروشنده برتر لنوو بیش از 20 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشت، در حالی که اچ پی در رده دوم 66 درصد و ایسر در جایگاه سوم بیش از 28 درصد سقوط کردند.

Canalys حدس می زد که این بیشتر به اشباع بازار مربوط می شود تا کمبود قطعات یا سایر مسائل زنجیره تامین. بازار کروم‌بوک با افت 37 درصدی سال به سال در فروش (52 درصد در سه ماهه) در سه‌ماهه سوم، دچار رکود شدیدی شد. به گفته این شرکت، این زمانی اتفاق می افتد که بازارهای آموزشی عمده مانند ایالات متحده و ژاپن به نقطه اشباع رسیده اند و بودجه بخش دولتی برنامه های آموزش دیجیتال کاهش یافته است.

نموداری که فروش کلی رایانه شخصی و Chromebook را به عنوان درصدی از این فروش نشان می دهد.  فروش کلی کروم بوک از 18 درصد کل فروش در سه ماهه گذشته به 9 درصد در این سه ماهه کاهش یافته است.

اعتبار تصویر: کانال ها

در همین حال، محموله‌های تبلت نسبت به مدت مشابه سال قبل 15 درصد کاهش یافت و فروش آن در هر منطقه به جز آسیا و اقیانوسیه کاهش یافت، که با فروش 23 درصدی، روند را کاهش داد. آن را با آمریکای شمالی مقایسه کنید که در آن فروش 24 درصد کاهش یافته است.

اپل با داشتن 40 درصد از سهم بازار تبلت، از 34.4 درصد در دوره زمانی سال قبل، پیشتاز بازار تبلت ها بود، اما آنطور که به نظر می رسد خوب نبود زیرا آنها تقریباً به همان تعداد واحد فروش سال گذشته بودند. یعنی 0 درصد رشد داشتند. سهم بازار سامسونگ از 20.4 درصد در سال گذشته به 19.1 درصد در این سه ماهه کاهش یافت، اما فروش به شدت کاهش یافت و بیش از 20 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافت. لنوو با 11.3 درصد سهم در جایگاه سوم قرار گرفت که نسبت به سال گذشته 9.5 درصد رشد داشت و برای رشد متوسط ​​2 درصد خوب بود.

فروش کلی رایانه‌های شخصی داستان کمی بهتر را نشان می‌دهد و فروشنده برتر لنوو با افزایش 4.1 درصدی، اپل در رتبه دوم با 4.6 درصد رشد قرار گرفته است و اچ‌پی با کاهش 5.7 درصدی در ستون منفی در رتبه سوم قرار دارد و این شرکت به‌ویژه از افت فروش کروم‌بوک به شدت آسیب دیده است.

برایان لینچ، تحلیلگر تحقیقاتی در Canalys می‌گوید که فصل خرید تعطیلات ممکن است علیرغم مشکلات زنجیره تامین، آرامش را به همراه داشته باشد. فروش در Q4 Q4 علیرغم مشکلات زنجیره تامین بهبود خواهد یافت، که عمدتاً به دلیل تقاضای مصرف کنندگان مربوط به تعطیلات در سراسر جهان است. این امر از طریق دستگاه‌های کم‌هزینه و متریال کمتر حاصل می‌شود. لینچ به TechCrunch گفت: مصرف‌کنندگان تمایل دارند دستگاه‌های با قدرت کمتری بخرند که فشار کمتری بر تولیدکنندگان قطعات وارد می‌کند. با این اوصاف، این شرکت انتظار دارد عملکرد نسبتا ثابتی در سه ماهه چهارم از نظر رشد سالانه و سپس رشد نهایی و پایدار در سال 2022 و سال‌های بعد از آن داشته باشد.

شایان ذکر است که Canalys به جای فروش به مشتریان نهایی برای روش بررسی بازار خود، فروش را در کانال حساب می کند. این بدان معناست که واحدهایی را که به شرکتی مانند Best Buy یا Staples فروخته است، شمارش می کند تا به یک کاربر نهایی مصرف کننده.