با افزایش بیش از 600 میلیون دلار ARR ، Databricks 1.6 میلیارد دلار با ارزش 38 میلیارد دلار افزایش می دهد – TechCrunch

آجر امروز صبح گزارش های قبلی مبنی بر افزایش سرمایه جدید با ارزش بیشتر را تأیید کرد. این شرکت متمرکز بر داده و هوش مصنوعی 1.6 میلیارد دلار با ارزش 38 میلیارد دلار به دست آورده است. بلومبرگ هفته گذشته گزارش داد که Databricks سرمایه جدیدی را با این قیمت دنبال می کند.

سری H توسط Counterpoint Global ، صندوق مورگان استنلی هدایت می شد. سایر سرمایه گذاران جدید عبارتند از Baillie Gifford ، UC Investments و ClearBridge. تعدادی از سرمایه گذاران قبلی نیز به صورت نقدی به این مرحله منتقل شدند.

بودجه جدید مجموع بودجه خصوصی Databricks را به 3.5 میلیارد دلار افزایش می دهد. شایان ذکر است ، آخرین افزایش آن تنها هفت ماه پس از آن صورت می گیرد که استارتاپ در مراحل پایانی 1 میلیارد دلار با ارزش 28 میلیارد دلار جمع آوری کرد. ارزش گذاری جدید آن نشان دهنده ایجاد ارزش کاغذ بیش از 1 میلیارد دلار در ماه است.

این شرکت که محصولات باز و تجاری را برای پردازش داده های ساختار یافته و بدون ساختار در یک مکان تولید می کند ، بازار خود را به عنوان یک دسته فناوری جدید در نظر می گیرد. Databricks این فناوری را “دریاچه خانه” داده ، مخلوطی از دریاچه داده و انبار داده می نامد.

مدیر عامل و بنیانگذار Databricks علی قدسی معتقد است که سرمایه جدید آن به شرکت او کمک می کند تا رهبری بازار را تضمین کند.

به عنوان مثال ، از دهه 1980 ، شرکت های بزرگ حجم عظیمی از داده های ساختار یافته را در انبارهای داده ذخیره کردند. به تازگی ، شرکت هایی مانند Snowflake و Databricks راه حلی مشابه برای آن ارائه کرده اند آداده های ساختار یافته ای که دریاچه داده نامیده می شود.

از نظر قدسی ، ترکیب داده های ساختار یافته و بدون ساختار در یک مکان واحد با قابلیت اجرای علم داده توسط مشتریان و کار هوش تجاری بدون جابجایی داده های اساسی یک تغییر اساسی در بازار داده های بزرگتر است.

“[Data lakehouses are] یک دسته جدید ، و ما فکر می کنیم که تعداد زیادی فروشنده در این دسته داده وجود خواهد داشت. بنابراین این یک زمین خواری است. ما می خواهیم به سرعت برای ساختن آن و تکمیل تصویر مسابقه دهیم. “

قدسی همچنین خاطرنشان کرد که با رقبای با سرمایه بالا رقابت می کند و می خواهد این صندوق ها با آنها به سختی رقابت کنند.

“و شما می دانید ، اینطور نیست که ما با برخی از استارتاپ های کوچک که برای ساخت این پروژه بودجه اولیه دریافت می کنند ، مقابله کنیم. همه جوره هست [large, established] فروشندگان ، “او گفت. این شامل برف ریزه ، آمازون ، گوگل و دیگران است که می خواهند قسمتی از دسته جدید بازار را که Databricks در حال ظهور است ، حفظ کنند.

عملکرد شرکت نشان می دهد که روی چیزی کار می کند.

رشد

به عنوان بخشی از اعلامیه تامین مالی خود ، Databricks به نقطه عطف درآمد سالانه 600 میلیون دلاری (ARR) رسیده است. سال 2020 با 425 میلیون دلار ARR بسته شد تا بهتر نشان دهد که چگونه در مقیاس سریع رشد می کند.

از نظر این شرکت ، رقم جدید ARR نشان دهنده 75 درصد رشد است که بر اساس سالانه اندازه گیری شده است.

این برای یک شرکت با اندازه آن سریع است. بر اساس شاخص ابر Bessemer ، شرکت های نرم افزاری عمومی دولتی با بالاترین سطح در سال 44 درصد رشد داشته اند. ارزش این شرکت ها حدود 22 برابر درآمد آینده است.

ارزش جدید Databricks 63 برابر ARR فعلی آن است. بنابراین Databricks ارزان نیست ، اما با سرعت فعلی خود باید بتواند به حدی برسد که آخرین ارزش خصوصی آن را به راحتی در معرض دید عموم قرار دهد ، مشروط بر اینکه برای آینده خود محدودیت جدید و بالاتری تعیین نکند. عملکرد با افزایش دوباره قبل از عمومی شدن.

قدسی از به اشتراک گذاشتن زمان بندی در مورد یک IPO احتمالی خودداری کرد و مشخص نیست که آیا این شرکت یک IPO سنتی را دنبال می کند یا به جمع آوری بودجه خصوصی ادامه می دهد تا بتواند هنگامی که تصمیم به شناور شدن می گیرد ، لیست را مستقیما راهنمایی کند. صرف نظر از این موضوع ، Databricks در حال حاضر به اندازه کافی ارزشمند است که تنها می تواند به یکی از تعداد انگشت شماری از غول های فناوری بزرگ برسد یا به بازار عمومی عرضه شود.

چرا شرکت عمومی نشده است؟ قدسی از موقعیت کمیابی در بازار استارتاپ برخوردار است: او به سرمایه نامحدود دسترسی دارد. Databricks مجبور شد در آخرین دور خود 100 میلیون دلار دیگر باز کند که در ابتدا تنها 1.5 میلیارد دلار بسته شده بود. این علاقه ای به سرمایه گذاران ندارد ، زیرا به مدیرعامل اجازه می دهد تا سهامدار موردنظر خود را برای زندگی پس از عرضه اولیه سهام در اختیار شرکت قرار دهد-در حالی که از رقیق شدن محدودی برخوردار است.

این امر همچنین به او این امکان را می دهد که به صورت پرخاشگر استخدام کند ، احتمالاً برخی از شرکت های کوچکتر را بخرد تا در نقشه راه محصولات Databricks حفره هایی را پر کند و در خارج از چشم انداز انتظارات وال استریت از موقعیتی با مزیت سرمایه رشد کند. این معادل ابتدایی داشتن یک کیک و خوردن آن است.

اما خصوصی ماندن بدون خطرات نیست. اگر بازار بزرگتر برای شرکتهای نرم افزاری به سرعت کاهش یابد ، Databricks ممکن است بسیار گران باشد تا در آخرین ارزیابی خصوصی خود به بازار عمومی عرضه شود. با این حال ، با توجه به بازار طولانی گاو که در سالهای اخیر شاهد سهام نرم افزار بودیم و اطمینان قدسی به بازار بالقوه خود ، این احتمال محتمل به نظر نمی رسد.

هنوز اطلاعات زیادی در مورد وضعیت مالی Databricks وجود دارد که ما هنوز نمی دانیم – برای مثال مشخصات حاشیه ناخالص آن. TechCrunch همچنین فوق العاده کنجکاو است که همه جمع آوری کمک های مالی و هزینه های ناشی از آن برای نتایج جریان نقدی عملیاتی Databricks در کوتاه مدت چه کاری انجام داده است ، و همچنین اینکه مدت زمان بازپرداخت CAC با حاشیه ناخالص آن از زمان شروع COVID-19 تا چه زمانی تکامل یافته است. اگر روزی S-1 دریافت کنیم ، ممکن است بفهمیم.

در حال حاضر ، بازارهای خصوصی خصوصی به قدسی و خدمه این فضا را می دهند تا بتوانند یک شرکت عملاً دولتی را بدون مزاحمت هایی که در عموم عمومی ایجاد می شود ، اداره کنند. آیا همان چیزی را برای شرکت خود می خواهید؟ آسان: فقط به 600 میلیون دلار ARR برسید در حالی که سالانه 75 درصد رشد می کنید.