با تداوم رکود مسکن، ردفین کارگران بیشتری را اخراج می کند

ردفین 201 کارمند خود را اخراج کرده است و این سومین باری است که شرکت املاک مستقر در سیاتل نیروی کار خود را از ژوئن کاهش می دهد.

این اخراج، که حدود 4 درصد از نیروی کار آن را تشکیل می دهد، اولین بار توسط GeekWire گزارش شد.

یکی از سخنگویان شرکت اخراج‌ها را تأیید کرد و در ایمیلی به TechCrunch گفت که این نقش‌ها عمدتاً در “پشتیبانی املاک و مستغلات” بوده و “به دلیل رکود مسکن و عدم اطمینان اقتصادی است.”

ردفین در بیانیه‌ای گفت که کارمندان آسیب‌دیده ۱۰ تا ۱۵ هفته، بسته به دوره خدمت و پوشش مراقبت‌های بهداشتی به مدت ۳ ماه، از خدمت محروم خواهند شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: «در حالی که اخراج دیگری دردناک است، به ویژه برای کسانی که شرکت را ترک می‌کنند، Redfin باید به سازگاری با شرایط اقتصادی فعلی ادامه دهد.» افرادی که ردفین را ترک می‌کنند همکاران فوق‌العاده‌ای بوده‌اند، و اگر می‌خواهند برگردند، از بازگشت آنها در بازار مسکن قوی‌تر استقبال می‌کنیم.»

با توجه به نرخ وام مسکن بسیار بالای 6 درصد در سال جاری و آخرین بار که در رکود مسکن در سطح ملی نقش داشته است، شرکت های فناوری املاک و مستغلات به شدت آسیب دیده اند.

ژوئن گذشته، Redfin حدود 470 کارمند را پس از اینکه تقاضای ماه می 17 درصد کمتر از انتظارات بود، اخراج کرد. در آن زمان، گلن کلمن از Redfin گفت که این شرکت “کار کافی برای نمایندگان و کارکنان پشتیبانی ما ندارد، و فروش کمتر باعث می شود که ما پول کمتری برای پروژه های دفتر مرکزی داشته باشیم.”

این شرکت همچنین در نوامبر گذشته اعلام کرد که در واکنش به ادامه رکود بازار مسکن، 13 درصد از کارکنان خود یا 862 نفر را اخراج می کند. قابل توجه است که Redfin همچنین گفت که در آن زمان RedfinNow، بخش iBuying خود را تعطیل می‌کند.

مدیر عامل شرکت گلن کلمن در آن زمان در ایمیلی به کارکنان نوشت: «یک مشکل این است که افزایش سهمی که می‌توانیم به iBuying نسبت دهیم، با انتشار گسترده‌تر آن، کمتر قطعی شده است، به خصوص اکنون که پیشنهادات ما بسیار کم است… و دوم مشکل این است که iBuying یک مقدار حیرت‌انگیز پول و خطر برای یک منفعت نامشخص است. ما صدها میلیون دلار در خانه‌هایی بسته‌ایم که خود شما نمی‌خواهید در حال حاضر آن‌ها را داشته باشید.»

اخراج اخیر این شرکت در مقیاس کوچکتر است، اما نشان دهنده دردهای مداومی است که بسیاری از شرکت ها و استارت آپ های فناوری پروپتولوژی احساس می کنند.
همچنین نوامبر گذشته، Opendoor’s 550 نفر یا 18 درصد از نیروی کار خود را اخراج کرد و Zillow 300 شغل را در اواخر اکتبر اخراج کرد.