با تغییر عادات خریدار، مواد مصرفی بر فروش جومیا تسلط دارند – TechCrunch

پلت فرم تجارت الکترونیک فهرست شده در NYSE جومیا سال گذشته تغییری در عادات خرید در بازارهای خود در آفریقا تجربه کرد، زیرا خریداران بیشتری محصولات روزمره را به جای لوازم الکترونیکی خریداری کردند.

بر اساس شاخص تجارت الکترونیک جومیا آفریقا در سال 2021، با خرید کالاهای ضروری مانند مواد غذایی، مد و محصولات زیبایی، ارزش کل فروش کالاهای مصرفی سریع جومیا در سال گذشته 13 درصد از 44 درصد در سال 2019 رشد کرد. گزارش.

گزارش جومیا این تغییر را به محدودیت‌های ماندن در خانه نسبت داد که نیاز به خرید آنلاین و همچنین جمعیت جوان و افزایش نفوذ تلفن‌های هوشمند و اینترنت در سراسر قاره را افزایش داد. گوشی های هوشمند 75 درصد از ترافیک سایت تجارت الکترونیک را به خود اختصاص دادند.

با فراهم کردن دسترسی مصرف کنندگان به غذا و خدمات ضروری، ما شاهد تغییر به سمت محصولات ضروری مرتبط از تلفن و لوازم الکترونیکی بوده ایم. عبدالسلام بنزیتونی، رئیس ارتباطات و روابط عمومی گروه جومیا، به تک‌کرانچ گفت: این نشان می‌دهد که چگونه کووید-19 ارتباط تجارت الکترونیک را در جوامعی که ما به آنها خدمت می‌کنیم، تقویت کرده است.

جومیا گفت که فروشندگان بیشتری در Jumia Mall – پلتفرمی برای برندهای رسمی در سایت اصلی – ثبت نام کردند و گزینه های خرید را افزایش دادند و محصولات متنوعی را ارائه کردند. جومیا در حال حاضر بزرگترین پلتفرم تجارت الکترونیک در آفریقا است که صدها پلتفرم دیگر از جمله Kilimall متعلق به چین، بازار نیجریه آفریقا و Bidorbuy آفریقای جنوبی را رهبری می کند.

برندها (در جومیا مال) می دانند تجارت الکترونیک آینده است. وجود آنها در جومیا به این معنی است که مصرف کنندگان به محصولات آنها دسترسی دارند و برندها در دسترس آنها هستند. فروشندگان مختلف در پلتفرم همچنین به این معنی است که ما شفافیت و رقابت بین برندها ایجاد می کنیم.

این گزارش که با مشارکت کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد، شرکت مالی بین المللی و مسترکارت تهیه شده است، همچنین نشان می دهد که در سال گذشته 28 میلیون سفارش در این پلتفرم انجام شده است. شهرهای لاگوس، قاهره و نایروبی به ترتیب بیشترین سفارشات را از نظر حجم به خود اختصاص دادند.

حدود 35 درصد از سفارش‌های انجام شده از طریق جومیا با استفاده از بازوی مالی این شرکت، Jumia Pay، برنامه‌ای که به مشتریان اجازه می‌دهد قبض‌های آب و برق را پرداخت کنند و سفارش‌های خود را بدون خروج از پلتفرم‌های شرکت انجام دهند، پرداخت شد. محبوبیت برند جومیا نیز در تمام بازارهای آن افزایش یافت و اوگاندا، سنگال و تونس بیشترین رشد را تجربه کردند.

جومیا رشدی که در حال حاضر در بخش تجارت الکترونیک قاره اتفاق می افتد را به افزایش نفوذ اینترنت، هرچند کند، نسبت داد. بر اساس اقتصاد موبایل GSMA در سال 2021، در سراسر جنوب صحرای آفریقا، 303 میلیون نفر، یعنی حدود 28 درصد از جمعیت، به اینترنت تلفن همراه متصل هستند. گزارش. انتظار می رود این رقم تا سال 2025 به حدود 40 درصد از جمعیت افزایش یابد و بازار بزرگتری را به مشاغل مبتنی بر اینترنت مانند جومیا ارائه دهد. اما eبر اساس گزارش اخیر مرکز تجارت بین المللی (ITC)، جذب تجارت در آفریقا کم است و تنها 10 کشور 94 درصد از تجارت آنلاین را تشکیل می دهند. نیجریه، آفریقای جنوبی و کنیا بیشترین فروش آنلاین را در جنوب صحرای آفریقا به خود اختصاص داده اند.

گزارش ITC می‌گوید: «…زیرساخت‌های دیجیتال و اقتصادی در آفریقا بر تجارت الکترونیک تأثیر زیادی می‌گذارد و به توضیح اینکه چرا اقتصاد آنلاین در برخی کشورها بهتر از کشورهای دیگر عمل می‌کند، کمک می‌کند».

علاوه بر این، بیش از نیمی از مردم در 60 درصد کشورهای آفریقایی در مناطق روستایی زندگی می کنند. اتصال به اینترنت در این مناطق، که از مراکز توزیع نیز دور هستند، ضعیف است – به این معنی که خدمات تحویل کالا یا ضعیف است، وجود ندارد یا پرهزینه است. همه اینها موانع قابل توجهی برای تجارت الکترونیک ایجاد می کند.

در مقایسه با شهرها، مناطق روستایی 22 درصد از سفارش های ثبت شده در سایت جومیا را تشکیل می دهند که بنزیتونی آن را به شبکه تدارکاتی در حال رشد تجارت الکترونیک نسبت می دهد. او گفت که جومیا طی 9 سال گذشته یک شبکه لجستیکی ایجاد کرده است که هدف آن امکان خرید مردم در مناطق دور افتاده در سایت آن است.

جومیا قصد دارد از شبکه لجستیک خود برای بهره برداری از مناطق روستایی استفاده کند – که این شرکت می گوید تقاضای زیادی برای خدمات خود در این مناطق داشته است. پلتفرم تجارت الکترونیک بازار لجستیک خود را به روی اشخاص ثالث باز کرد، مکانی که قبلاً فقط توسط فروشندگان مواد غذایی و برای تجارت الکترونیک استفاده می شد.

اکنون 300 شریک لجستیکی و 1600 ایستگاه حمل و نقل در 11 بازار خود در آفریقا از جمله الجزایر، سنگال، تونس، اوگاندا، آفریقای جنوبی، نیجریه و مراکش پراکنده شده است.

جومیا تا سال گذشته حدود 110000 فروشنده سالانه و 6.8 میلیون مشتری فعال داشت که در مقایسه با جمعیت قاره، تعداد کمی است. در گزارش ITC آمده است که رشد تجارت الکترونیک در سراسر این قاره به دلیل فقدان فرصت های فرامرزی با مشکل مواجه شده است زیرا اکثر پلت فرم ها در داخل مرزهای ملی فعالیت می کنند. گفت که فرصت برای بازاری وجود دارد که بتواند حضور قابل توجهی در سراسر آفریقا داشته باشد.