با نزدیک شدن دولت انگلیس به فناوری ، سرمایه گذاران تهدید می کنند که “بیش از حد” از طریق تنظیم کننده M&A سرمایه جذب می کنند-TechCrunch

بر اساس یک نظرسنجی جدید از صنعت ، تنظیم کننده های رقابت بریتانیا سرمایه گذاران فناوری در این کشور را با تهدید ضمنی برای جلوگیری از راه اندازی M&A وحشت زده اند.

در شرایطی که وزیر دارایی بریتانیا امروز در رویدادی به سبک Chatham House با صنعت فناوری درگیر بود ، اندیشکده ائتلاف برای اقتصاد دیجیتال (Coadec) نظرسنجی از بیش از 50 سرمایه گذار کلیدی را منتشر کرد که نشان می داد سرمایه گذاران نوپا آماده انجام این کار هستند. سرمایه خود را از چشم انداز واحد رقابت و بازارهای جدید (CMA) واحد بازارهای دیجیتال (DMU) که ​​به طور تصادفی به یک تنظیم کننده کل اقتصاد تبدیل می شود جذب کنید. سرمایه گذاران پس از توصیه CMA به DMU “اختیارات گسترده” در مورد تحقیقات خود در مورد معاملات M&A ، نگران هستند.

بحث ها در مورد DMU بالا گرفته است ، زیرا چشم انداز مانع از خرید شرکت های نوپای فناوری – به ویژه توسط شرکت های آمریکایی ، گاهی به دلایل امنیت ملی – به تدریج افزایش یافته است.

در نظرسنجی Coadec ، نیمی از سرمایه گذاران گفتند که اگر سرمایه گذاری در استارتاپ های انگلیس محدود شود ، میزان سرمایه گذاری آنها را به میزان قابل توجهی کاهش می دهند و 22.5 درصد دیگر نیز اعلام کردند که سرمایه گذاری خود را در استارتاپ های انگلستان به طور کامل تحت یک محیط سختگیرانه قانونی متوقف خواهند کرد.

علاوه بر این ، 60 investors از سرمایه گذاران مورد بررسی گفتند که احساس می کنند نهادهای نظارتی انگلستان فقط “درک اولیه” از بازار استارتاپ ها را دارند و 22.2٪ نیز معتقدند که تنظیم کننده ها اصلا بازار استارتاپ های فناوری را درک نمی کنند.

کوادک می گوید برآوردهای محافظه کارانه آن نشان می دهد که پیشنهادات DMU دولت انگلستان می تواند 2.2 میلیارد پوند در سرمایه گذاری خطرپذیر به انگلستان کاهش دهد و به طور بالقوه 770 میلیون پوند از رشد اقتصادی بریتانیا بکاهد.

Dom Hallas ، مدیر اجرایی Coadec در مورد این گزارش گفت: “استارتاپ ها در بازارهای رقابتی پیشرفت می کنند. اما پرورش یک اکوسیستم به این معنی است که بدانیم کجا باید مداخله کنیم و چه زمانی نباید. داده ها نشان می دهد که نه تنها این خطر وجود دارد که پیشنهادات فعلی در برخی زمینه ها مانند بازارهای B2B رفتارهای بدی را از دست بدهند و در برخی دیگر مانند M&A موانع غیر ضروری ایجاد کنند. همانطور که بسیار مهم است ، صادقانه اعتقاد چندانی به پیشنهاد نهادهای نظارتی وجود ندارد. “

نتایج این نظرسنجی درست در زمانی که صدراعظم ریشی ساناک کنفرانس “خزانه داری” را در لندن تشکیل داد ، ظاهر شد ، که برخی از مدیران عامل بزرگترین شرکت های فناوری انگلستان و VC ها را در “فرایند گوش دادن” طراحی شده برای دستیابی به صنعت گرد هم آورد.

با این حال ، در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از این رویداد ، ساناک با استناد به تحقیقات پروفسور جیسون فرمن ، رئیس هیئت تخصصی رقابت های دیجیتال ، نتایج نظرسنجی را کنار گذاشت ، که نشان می دهد “حتی یک خرید” توسط DMU مسدود نشده است ، و در تصمیم گیری تا به امروز “هیچگونه کاذب مثبت” وجود ندارد. ساناک گفت: “سیستم به این منظور نگاه می کند تا تعادل را درست کند.”

علاوه بر این ، بیانیه وزارت خزانه داری ، که امروز منتشر شد ، می گوید بیش از یک پنجم مردم در بزرگترین شهرهای انگلستان در حال حاضر در بخش فناوری مشغول به کار هستند ، که در سال گذشته 11.2 میلیارد پوند سرمایه گذاری شده است و یک رکورد جدید سرمایه گذاری ایجاد کرده است. ادعا کرد

ساناک همچنین گفت که صندوق آینده که از شرکت های فناوری مستقر در انگلستان با وام های قابل تبدیل در طول همه گیری حمایت می کرد ، سهام بیش از 150 شرکت با رشد بالا را به مالیات دهندگان بریتانیایی واگذار کرد.

این شامل Vaccitech PLC است که با دانشگاه آکسفورد واکسن COVID-19 را اختراع کرد و بیشتر با نام واکسن AstraZeneca شناخته می شود که به 170 کشور جهان رفت. صندوق آینده همچنین در Century Tech ، یک استارتاپ edtech که از هوش مصنوعی برای شخصی سازی یادگیری برای کودکان استفاده می کند ، سرمایه گذاری کرد.

صندوق آینده 375 میلیون پوندی دولت انگلستان: ابتکار دستیابی به موفقیت از ژوئیه سال جاری ادامه داشت و شرکت های با رشد بالا و تحقیق و توسعه را هدف گرفت.

نظرسنجی کوادک همچنین نشان داد که 70 درصد از سرمایه گذاران احساس می کردند که تنظیم کننده های انگلستان هنگام طراحی قوانین رقابت ، به جای استارتاپ ها یا نوآوری های آینده ، “فقط به شرکت های بزرگ فعلی فکر می کردند”.

با این حال ، این نظرسنجی نشان داد که لندن همچنان به عنوان کالیفرنیا به عنوان یک مقصد جذاب برای استارتاپ ها و سرمایه گذاران رتبه بندی شده است.