با ورود محصول مرغ گیاهی به والمارت – TechCrunch، Daring Foods در 12 ماه به مرحله سوم رسید.

Daring Foods با بودجه 65 میلیون دلاری سری C در روز چهارشنبه بسته شد زیرا این استارتاپ مرغ گیاهی محصولات خود را در 3000 فروشگاه والمارت در سراسر کشور عرضه کرد.

دارینگ چهار محصول مرغ گیاهی شامل Original، Lemon & Herb، Cajun و Breaded ارائه می‌کند که ظاهر، پخت و مزه‌ای شبیه مرغ مرغ دارد.

راس مکی، مدیرعامل این شرکت به TechCrunch گفت که هدف این شرکت ارائه محصولی است که بتواند «جایگزینی واقعی برای مرغ» باشد که همچنین سالم باشد. او گفت که محصول دارینگ در مقایسه با برخی از رقبای خود که ترکیبی از 30 تا 40 ماده را دارند، تنها دارای پنج ماده است و همچنین نسبت به مرغ سنتی دارای پروتئین بالا و کالری کمتری است.

مکی افزود: 80 درصد از افرادی که رژیم غذایی گیاهی را تغییر می دهند به دلایل سلامتی این کار را انجام می دهند. آن‌ها می‌خواهند به مشخصات مواد اولیه اعتماد کنند و در Daring می‌توان گفت که کاملاً سالم است.»

TechCrunch آخرین بار در سال 2019 با Mackay دیدار کرد، حدود یک سال پس از تأسیس شرکت و سرمایه گذاری 10 میلیون دلاری از گروه مواد غذایی Rastelli دریافت کرده بود. در آن زمان، این شرکت جوان بود، تنها با یک محصول و کمتر از 10 کارمند.

مکی به TechCrunch گفت: امروز، سرمایه گذاری جدید این شرکت، به رهبری Founders Fund، سومین سرمایه گذاری در شرکت در طول 12 ماه گذشته است. پیوستن به Founders Fund سرمایه گذار موجود D1 Capital Group و ورزشکاران و سرمایه گذاران مشهور جدید از جمله نائومی اوزاکا، کامرون نیوتن، استیو آئوکی و چیس کلمن است.

پس از آخرین دور، این شرکت اکنون بیش از 120 میلیون دلار جمع آوری کرده است. سری A آن به رهبری Maveron سپتامبر گذشته مطرح شد و دور B آن به رهبری D1 Capital در ماه می اعلام شد.

مکی گفت که محصولات Daring Foods را می توان در Whole Foods، Sprouts و Kroger پیدا کرد و Wegmans و Albertsons به زودی عرضه خواهند شد. با اضافه شدن Walmart، توزیع آن دو برابر شده و به 6000 دستگاه رسیده است، از جمله بازارهای آنلاین مانند Gopuff و Imperfect Foods، و همچنین در برخی از رستوران های سراسر کشور سرو می شود.

این شرکت طی 12 ماه گذشته شاهد رشد 900 درصدی بوده است و از بودجه جدید برای حمایت از این رشد و نوآوری جدید استفاده خواهد کرد. علاوه بر این، این شرکت به 60 کارمند افزایش یافت. مکی می‌گوید Daring همچنان بر روی مرغ‌های گیاهی متمرکز است و برنامه‌هایی برای عرضه محصولات جدید دارد، برخی در ماه‌های آینده و برخی دیگر در سال آینده.

رشد Daring مطابق با آنچه در بازار جهانی غذاهای گیاهی می گذرد است که تا سال 2030 بازاری به ارزش 162 میلیارد دلار خواهد داشت.

مکی گفت: “من فکر نمی کنم این یک روند باشد، بلکه آینده غذا است و ما هیجان زده هستیم که در مرغ پیشرو باشیم.” مارک‌های بیشتری می‌توانند وارد این دسته شوند و نوآوری در این فضا بسیار هیجان‌انگیز است. ورود سرمایه به صنعت، مسیر رشد را نشان می دهد و در پایان روز، مصرف کنندگان برنده می شوند.