با Liquido ملاقات کنید، که قصد دارد “Stripe of LatAm” باشد – اما با جاه طلبی های بزرگتر

توانایی ارائه راه‌های بیشتر به کسب‌وکارها برای پذیرش پرداخت‌های دیجیتال در سطح جهانی بسیار مهم است، اما نیازهای خاص بازرگانان معمولاً بر اساس جغرافیا متفاوت است.

با توجه به آن تفاوت های ظریف، مایع به مدت دو سال روی ایجاد زیرساخت پرداخت با هدف مدرن سازی دسترسی به پرداخت برای مشاغل در آمریکای لاتین کار می کند. و امروز، این شرکت در حال ظهور از مخفی کاری است تا آنچه را که به عنوان خدمات پرداخت اصلی توصیف می‌کند ارائه دهد که «به طیف وسیعی از نیازها و ترجیحات مشتری … از طریق یک API یکپارچه و یکپارچه پاسخ می‌دهد».

جالب توجه است، در حالی که بسیاری از شرکت‌ها در ایالات متحده ممکن است شروع به ارائه خدمات به مشتریان در کشور خود کنند و بعداً به LatAm گسترش یابند، Liquido مستقر در Mountain View در کالیفرنیا به طور خاص برای ارائه خدمات به بازار LatAm شروع به کار کرد. تا کنون، بیش از 300 میلیون دلار پرداخت از طریق یک بتای بسته با چندین برند مصرف کننده در منطقه پردازش شده است. (20 میلیون دلار از آن در دو سه ماهه اول سال 2022 پردازش شده است.، و اکنون می گوید آماده است تا دسترسی به تجار مرزی و محلی در سراسر آمریکای لاتین را باز کند.

پرداخت دیجیتال از طریق کارت های اعتباری در ایالات متحده بسیار متداول است، اما در LatAm، جایی که تخمین زده می شود 28٪ حتی کارت اعتباری دارند، بسیار کمتر است. و حتی در میان کسانی که از کارت های اعتباری استفاده می کنند، کلاهبرداری بسیار رایج است. با این حال، ارزش مبادلات تجارت دیجیتال در آمریکای لاتین در سال 2019 بیش از 100 میلیارد دلار برآورد شد و اکنون انتظار می رود تا سال 2025 حدود 73 درصد افزایش یابد. دولتمرد. به طور خلاصه، Liquido می خواهد خرید آنلاین را برای مردم آسان تر کند. با Liquido، استارت‌آپ‌هایی که کسب‌وکارها می‌توانند «همه اشکال پرداخت» را بپذیرند و پردازش کنند – از کارت‌های اعتباری و نقدی گرفته تا حواله‌های بانکی به کیف پول‌های دیجیتال و حتی پول نقد – به منظور افزایش نرخ پذیرش پرداخت.

Shanxiang Qi، یکی از بنیانگذاران Liquido و CTO گفت: «بین کارم در Uber و DiDi، چندین سال را به بازار LatAm اختصاص دادم و از رواج پرداخت‌های نقدی برای سواری متعجب شدم. این مشاهدات من را به این نتیجه رساند که حتی رده‌های متوسط ​​و بالای جامعه در منطقه فاقد دسترسی مناسب به پرداخت‌های دیجیتالی هستند که در نهایت گزینه‌ها را برای تجارت محدود می‌کند.»

Qi با MK Li، یک VC سابق که کار خود را به عنوان مدیر محصول در گوگل و مایکروسافت آغاز کرد، همکاری کرد.

این زوج می گویند با Liquido، آنها در LatAm چیزی شبیه به آنچه Stripe در ایالات متحده ساخته است، می سازند، اما همچنین گسترش فراتر از پرداخت های سنتی به خدمات پرداخت گسترده.

او در مصاحبه ای به TechCrunch گفت: «شرکتی مانند Stripe یا dLocal می تواند در حال حاضر برای بازار کار کند، اما کاملاً همان سطح تجربه یکپارچه ای را که می توانند در اروپا و ایالات متحده انجام دهند، ارائه نمی دهد. زیرساخت آنها کاملاً متفاوت است. و همچنین تعداد زیادی سیلو از کانال های مختلف پرداخت وجود دارد. و، کاربران همچنین ترجیحات متفاوتی در مورد پرداخت ها و همچنین پروفایل های ریسک دارند. مشخصات کلاهبرداری در بازار محلی به شدت متفاوت است.”

برای کمک به رفع تقلب، Liquido می‌گوید چیزی به نام «تقویت‌کننده موفقیت پرداخت» ساخته است که کارهایی مانند پرچم‌گذاری کلاهبرداری قابل تنظیم و مسدود کردن تراکنش، بازیابی پرداخت واتس‌اپ، تغییر روش پرداخت انعطاف‌پذیر و مسیریابی هوشمند و تلاش مجدد را انجام می‌دهد.

این شرکت می گوید که یک P نیز ساخته استayment Plus Platform (PPP)، که در بالای خدمات پرداخت اصلی خود اجرا می‌شود و برای «ایجاد تجربیات مشتری متناسب با بازارهای محلی و رشد در محدوده‌های عمودی» طراحی شده است. این شرکت در حال حاضر معرفی شده است اولین پیشنهاد برای PPP خود، چیزی که آن را “WhatsApp Liquido-Store” می نامد. آنها می گویند که به تاجران این امکان را می دهد تا بدون نیاز به دانش برنامه نویسی “یک ویترین فروشگاهی شبیه به Shopify در واتس اپ” ایجاد کنند و به مشتریان راهی برای جستجو، یافتن و خرید از تاجران از طریق واتس اپ، که تا حد زیادی پرکاربردترین شبکه اجتماعی به زبان لاتین است، می دهد. آمریکا.

اعتبار تصویر: Liquido

Liquido می گوید همچنین راه حل های جایگزینی برای کمک به شرکت ها برای پرداخت حقوق و دستمزد و همچنین پرداخت به تامین کنندگان و مشاغل مرتبط از طریق نقل و انتقالات بانکی ارائه می دهد. اکنون، شرکت پرداخت‌ها را بیشتر انجام می‌دهد.

این استارت‌آپ در سال 2021 در دو دور، 26 میلیون دلار سرمایه جذب کرد که هر دو توسط Index Ventures رهبری می‌شد. حامیان دیگر عبارتند از Base Partners، Restive Ventures، Mantis VC و UpHonest Capital.

مارک فیورنتینو، یکی از شرکای Index Ventures گفت: «شان و MK در بخشی از جهان که برای اختلال آماده بود، از پرداخت‌ها بهره بردند. “بر اساس کار قبلی خود، هر یک از آنها درک عمیقی از مسائل به ارمغان آوردند و یکی از پیشرفته ترین و در عین حال کاربردی ترین سیستم های پرداخت را که در هر نقطه از جهان یافت می شود، توسعه دادند.”

فیورنتینو از تحولات پیشنهادی این شرکت در طول زمان، به ویژه افزودن فروشگاه واتس‌اپ Liquido تحت تأثیر قرار گرفته است.

او گفت: «فرصتی جالب برای کمک به افزایش نرخ تبدیل و LTV به ازای هر کاربر وجود دارد. بنابراین ناگهان این فقط یک شرکت پرداخت نیست، بلکه بیشتر شبیه نرم افزاری است که قابلیت پرداخت را دارد، به گونه ای که مالکیت بیشتری از زنجیره ارزش تولید درآمد و کاهش هزینه را در اختیار دارد.

آیا می خواهید اخبار فین تک بیشتری در صندوق پستی خود داشته باشید؟ ثبت نام اینجا.

یک نکته خبری یا اطلاعات داخلی در مورد موضوعی که به آن پرداختیم دارید؟ ما از اینکه ازت خبر داشته باشیم خوشحال میشویم. می توانید با من در [email protected] تماس بگیرید. یا می توانید برای ما یادداشتی را در [email protected] ارسال کنید. خوشحالم که به درخواست های ناشناس احترام می گذاریم.