با Tensor ، گوگل بر روی تراشه خود برای Pixel 6 – TechCrunch شرط بندی می کند

من مطمئن نیستم که تا به حال گوشی ای بوده است که قبل از عرضه رسمی آن بیشتر از Pixel 6 و Pixel 6 Pro گوگل در مورد آن می دانستیم. اما در دنیای تلفن های اندرویدی مشابه ، گوگل انتخاب های جالبی انجام داد ، مخصوصاً در مورد تراشه هایی که همه آنها را قدرتمند می کند. برای اولین بار ، گوگل در حال حاضر یک تلفن مجهز به SoC با طراحی خاص خود ارائه می دهد.

گوگل که Tensor نامیده می شود ، اولین بار در اوایل تابستان در مورد آن صحبت کرد. این چیزی است که به تمام دستگاه های هوشمند AI تلفن روی دستگاه قدرت می دهد. این اساساً شتاب دهنده AI/ML خود گوگل است ، همراه با هسته های CPU و GPU Arm نسبتاً خارج از بازار ، و همچنین هسته امنیتی جدید Titan 2 گوگل.

اعتبار تصویر: گوگل

گوگل وعده می دهد که Tensor تا 80 درصد عملکرد سریع تری نسبت به تراشه های مجهز به پیکسل 5 ارائه می دهد ، که اگر بخواهیم صادقانه بیان کنیم ، بیشتر یک گوشی میان رده بود اما همچنان در استفاده روزمره کاملاً روان به نظر می رسد. معیارهای فاش شده قبل از راه اندازی امروز آن را با تراشه های مدرن Snapdragon تلفن همراه کوالکام برابر می کند – اما اینها شامل هسته های AI/ML خود گوگل و نقشی که این هسته های تخصصی در ایجاد دوربین های Pixel 6 و عکاسی محاسباتی پیچیده آنها می کنند ، نمی شوند. واقعا نمی توان در یک معیار استاندارد ضبط کرد.

با این حال ، آنچه ما از این نشت های اولیه می دانیم این است که Tensor مجهز به دو تراشه Arm Cortex-X1 است ، طرح های اصلی موبایل Arm که عملکرد اصلی آن است. در مقایسه ، Snapdragon 888 تنها یکی از آن ها را دارد. طبق معمول در SoC های مدرن ، برخی از هسته های با کارایی کمتر و صرفه جویی در باتری نیز وجود دارد. شایعات حاکی از آن است که اینها ترکیبی از هسته های قدیمی مبتنی بر A76 و جدیدترین هسته های A55 فوق کارآمد هستند (همه این موارد به Pixel 6 کمک می کند تا عمر باتری 24 ساعته وعده داده شود). خود گوگل در مورد این جزئیات کاملاً ساکت مانده است ، که منطقی است ، با توجه به اینکه این شرکت می خواهد تمرکز کامل را بر قابلیت های هوش مصنوعی سیستم بگذارد.

و در واقع ، در طول اعلامیه امروز ، ریک استرلو گوگل بر این تجربیات هوش مصنوعی تأکید کرد ، از ترجمه های زنده گرفته تا قابلیت های عکس و فیلم تلفن.

مونیکا گوپتا ، مدیر ارشد گوگل در Google Silicon ، می گوید: “با Google Tensor ، ما در حال بازکردن تجربیات جدید شگفت انگیزی هستیم که به ML پیشرفته نیاز دارند. در اطلاعیه امروز “Google Tensor به ما اجازه می دهد تا محدودیت های مفید بودن در تلفن هوشمند را جابجا کنیم و آن را از سخت افزار یکپارچه به دستگاهی بسازیم که به اندازه کافی هوشمند است و به شیوه های مختلف استفاده از تلفن های ما احترام گذاشته و از آن استفاده می کند.”