بخش تحقیق و توسعه Google با خبرنامه های پشتیبانی شده توسط Google Drive – TechCrunch آزمایش می کند

پس از ورود شرکت های فناوری مانند فیس بوک و توییتر به بازار خبرنامه ، گوگل نیز در حال آزمایش خبرنامه ها است. بخش تحقیق و توسعه داخلی شرکت ، منطقه 120 ، دارای پروژه جدیدی به نام Museletter است که به هر کسی اجازه می دهد یک فایل Google Drive را به عنوان یک وبلاگ یا خبرنامه در نمایه عمومی Museletter یا در یک لیست ایمیل منتشر کند.

این تلاش اساساً ابزارهای ایجاد سند فعلی گوگل را به عنوان ابزاری برای رقابت با سایر پلتفرم های خبرنامه مانند Substack ، Ghost ، Revue و سایر موارد ، که امروزه مخاطبان فزاینده ای را به خود جلب کرده اند ، مورد استفاده قرار می دهد.

آزمایش گوگل این هفته توسط سایت هایی از جمله 9to5Google و Android Police مشاهده شد.

سخنگوی منطقه 120 که خواستار اظهار نظر شد ، از به اشتراک گذاشتن جزئیات بیشتر در مورد Museletter خودداری کرد و فقط گفت که این “یکی از آزمایش های متعدد” در گروه تحقیق و توسعه بود و “هنوز خیلی زود است”.

با این حال ، از وب سایت Museletter ، چیزهای زیادی در مورد این پروژه می توان آموخت. این سایت توضیح می دهد که چگونه می توان از Google Drive توسط سازندگان درآمد کسب کرد به گونه ای که به پروژه خبرنامه گوگل اجازه می دهد خود را از رقبا متمایز کند. روزنامه ها نه تنها می توانند در Google Doc نوشته شوند ، بلکه می توان از سایر برنامه های بهره وری نیز برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات با خوانندگان استفاده کرد. برای مثال ، یک تهیه کننده خبرنامه می تواند یک طرح اشتراک پولی ارائه دهد که به خوانندگان اجازه می دهد به اسلایدنگار Google خود دسترسی پیدا کنند. خالقی که درباره امور مالی می نویسد می تواند صفحات گسترده مفید را برای کاربرگ نویسان Google منتشر کند که در دسترس مشترکین آنها باشد.

اعتبار تصویر: گوگل

برای این امکان ، ناشران Museletter یک نمایه عمومی در Google Drive خود ایجاد می کنند ، سپس هر فایل Google Drive را مستقیماً در آن منتشر می کنند. این یک صفحه فرود برای آنها فراهم می کند که در آن می توانند اشتراک های خود را به بازار عرضه کرده و تعداد زیادی فایل مختلف Drive را که به صورت عمومی در Docs ، Sheets و Slides در دسترس عموم قرار داده اند ، نشان دهند.

سازندگان همچنین می توانند به صورت اختیاری در یک لیست ایمیل – از جمله فهرستی که از سیستم عامل های دیگر آورده شده است – منتشر کنند. بسته به ترجیحات سازنده ، اشتراک خبرنامه می تواند رایگان یا پولی باشد ، اما استفاده از Museletter به خودی خود رایگان خواهد بود. در عوض ، هدف این پروژه کسب درآمد با ویژگی های ممتاز مانند دامنه های سفارشی ، ایمیل های خوش آمدید و موارد دیگر است.

این پلتفرم همچنین ابزارها و تجزیه و تحلیل هایی را برای جلب مخاطبان و پیگیری عملکرد خبرنامه وعده می دهد.

در حالی که این سایت هیچ گونه برنامه ای برای تبلیغات ذکر نکرده است ، موفقیت در این فضا می تواند درآمد جدیدی از تبلیغات را در اختیار گوگل قرار دهد-و این در زمانی است که بازار تبلیغات چند میلیارد دلاری غول فناوری دارای یک چالش جدید در این زمینه است. شکل آمازون ، که تجارت تبلیغاتی خود در نهایت می تواند دو نفری فیس بوک و گوگل را به چالش بکشد.

گوگل زمان برنامه ریزی Museletter را اعلام نکرد ، اما این وب سایت پیوندی را به فرمی ارائه می دهد که در آن کاربران می توانند دسترسی زودهنگام را درخواست کنند.