برای همراستا کردن معیارهای مناسب بازار محصول با ارزش های شرکت، هرگز دیر نیست

این یک گیاه چند ساله است سوال برای استارت آپ های اولیه: چگونه می توان تناسب محصول با بازار (PMF) را پیدا کرد؟ برای اطمینان از اینکه ایده شما به گونه ای شکل می گیرد که به نوعی تقاضا در بازار هدف شما را برآورده کند، چه کاری انجام می دهید؟ چگونه می توانید ایده خود را در جهان طنین انداز کنید؟

در رویداد Early Stage TechCrunch که چند هفته پیش در بوستون برگزار شد، دیوید تاکر، شریک عمومی Greylock، به استارت‌آپ‌ها توصیه کرد که آن را ساده نگه دارند: تمرکز، تنظیم و سازگاری.

تعریف PMF، در بیشتر موارد، ذهنی است، اما تاکر به دنبال چیزی ملموس تر است.

او گفت: «این به این معنا نیست که شما یک محصول را راه اندازی کرده اید و آن را به میلیون ها مشتری و کاربر تبدیل کرده اید. “چیزی که من به دنبال آن هستم این است که آنچه شما ساخته اید با مجموعه ای از مشتریان طنین انداز شود.”

این معیار ممکن است در مرحله متفاوت باشد، اما سری A و به بعد زمانی است که داشتن PMF برای یک شرکت حیاتی می شود. به گفته تاکر، در آن مرحله، سرمایه‌گذاران می‌خواهند مقیاس متوسطی از استفاده مصرف‌کننده را ببینند، و همانطور که یک شرکت به سمت دور سری B نگاه می‌کند، بهتر است به اندازه کل بازار آدرس‌پذیر (TAM) و جایگاه محصول شما در رابطه با آن فکر کنید. آی تی.

«شاید شما متناسب با بازار محصول با یک بخش مخاطب پیدا کرده باشید، اما این تعداد مخاطب چقدر است؟ در صورت گسترش آن چقدر سودآور خواهد بود؟ اینها چیزهایی هستند که ما شروع به فکر کردن درباره آنها می کنیم،» او گفت، و از بنیانگذاران خواست تا PMF شرکت خود را با معیاری که با ارزش های شرکت همسو باشد، تعیین کنند.