برای چکی که می خواهید بنویسید

به هفته‌نامه استارت‌آپ‌ها خوش آمدید، برداشتی متفاوت از اخبار و روندهای استارت‌آپ این هفته توسط گزارشگر ارشد و مجری مشترک سهام عدالت ناتاشا ماسکریناس. برای دریافت این در صندوق پستی خود، مشترک شوید اینجا.

یافتن اصول راهنمای فناوری این روزها چندان دشوار نیست: نظم، تمرکز و حفظ پول نقد. اما من همیشه متوجه شده ام که همین تمرکزها به ویژه در تضاد هستند با معنای اینکه یک بنیانگذار در مراحل اولیه باشید که دیدگاه خود را مطرح می کند: شما باید جاه طلبی در سطح ایلان ماسک، رویاهای بزرگ و توانایی فروش یک شرکت به سرمایه گذاران داشته باشید. قبل از اینکه معیارهای واقعی پشت آن وجود داشته باشد.

از برخی جهات، این وظیفه سرمایه گذار است که به هر حال دلیل بله گفتن را ببیند. از جهات دیگر، رکود بسیار باعث می شود که بنیانگذاران در مراحل اولیه زودتر و زودتر حرفه ای شوند. از نظر فلسفی بیشتر شبیه شرکتی است که در مرحله آخر قرار است سری C خود را عرضه کند تا پیش تولید پرهیاهو.

من متوجه چیزهای کوچکی در مورد نحوه تغییر موسسان در مراحل اولیه شده ام، که نشان می دهد که چک ها در حال حاضر کمتر در مورد مسیح و بیشتر در مورد کسب درآمد است.

بقیه ستون من را در TC+ بخوانید: “بنیانگذاران زمین خود را تغییر می دهند.”

در ادامه این خبرنامه در مورد انتساب هوش مصنوعی، اخراج سرمایه‌گذاری و کارآفرینی مدرن صحبت می‌کنیم. مثل همیشه میتونید منو دنبال کنید توییتر یا اینستاگرام برای ادامه گفتگو. اگر دوست دارید بیشتر از من حمایت کنید، در Substack بسیار رایگان من مشترک شوید.

ما در واقع داریم متوجه می شویم که هوش مصنوعی عاملی در اخراج های فنی است

اخراج تقریباً یک اتفاق روزانه در طول این چرخه خبری است – من اخراج رئیس و کلاب هاوس را در عرض یک ساعت از همدیگر پوشش دادم – اما دلایل پشت هر کاهش اغلب مشخص نیست. دراپ باکس من را شگفت زده کرد. درو هیوستون، مدیر عامل شرکت، که این هفته 16 درصد از کارکنان خود را اخراج کرد، در رابطه با اخراج‌ها به «عصر محاسبات هوش مصنوعی» اشاره کرد. ما سال‌ها معتقد بودیم که هوش مصنوعی به ما ابرقدرت‌های جدیدی می‌دهد و کار دانش را کاملاً متحول می‌کند. و همانطور که خط لوله محصول امسال نشان خواهد داد، ما برای مدت طولانی در حال ساختن به سمت این آینده بوده ایم.

در اینجا چیزی است که باید بدانید: من انتظار دارم که مازاد بر نیروی کار بیشتر شود که تا حدی به هوش مصنوعی نسبت داده می شود. این برداشت جدیدی نیست: نگرانی ای که من اغلب در مورد هوش مصنوعی می شنوم توانایی یا قصد آن برای جایگزینی شغل همه است. شکستن از این الگو به معنای به دست آوردن عکس‌های فوری است: هوش مصنوعی هاروی، با حمایت سکویا در این هفته، در سرتاسر شام‌های فن‌آوری، برای وکیل‌های فوق‌العاده، سر و صدای زیادی دارد.

اشکال دراپ باکس

اعتبار تصویر: TechCrunch

سرمایه گذاری از کار افتاده است

Mary Ann Azevedo از TC این هفته خبری را منتشر کرد: “شرکت VC متمرکز بر فین‌تک Anthemis Group 28٪ از کارکنان خود را به عنوان بخشی از بازسازی اخراج می کند.” او گزارش می دهد، «Anthemis از ارائه جزئیات بیشتر در مورد استراتژی خود در حرکت رو به جلو خودداری کرد، در عوض به من اشاره کرد که این پست وبلاگ از یکی از بنیانگذاران امی نائویوکاس. در این پست، Nauiokas می نویسد که این شرکت قصد دارد “حساب سال 2022 در بازارهای خصوصی را به تغییر پایدار در ساختار و روش سرمایه گذاری در مراحل اولیه تبدیل کند.”

در اینجا چیزی است که باید بدانید: ما اغلب اخراج‌های مخاطره‌آمیز را نمی‌بینیم، حتی اگر این روزها احساس می‌کنم بسیاری از آنها ارواح هستند. کاهش ادامه خواهد یافت – و شاید این بار با صدای بلندتر. ژوئن گذشته، Backstage Capital اکثر کارکنان خود را اخراج کرد و اکنون تنها دو نفر در شرکت سرمایه گذاری باقی مانده اند.

اعتبار تصویر: تصاویر PM (در یک پنجره جدید باز می شود) / گتی ایماژ

برداشتی مدرن از یک کارآفرین

در Equity این هفته، من با آنکور ناگپال Ocho، بنیانگذار فین‌تک متمرکز بر مالک کسب‌وکار، و همچنین Teachable و Vibe Capital مصاحبه کردم. ما در مورد همه چیز صحبت کردیم، از دمای پزشکان انفرادی و اینکه چگونه ساخت و ساز در ملاء عام بر مسیر حرکت او تأثیر گذاشته است.

در اینجا گزیده ای است که ما به دست آوردیم در عرض چند دقیقه پس از ضبط: «یک مدیر عامل عالی… شما باید کمی اجتماعی باشید. و چیزهای زیادی وجود دارد که من دوست دارم وقتی نوبت به عنوان مدیر عامل می‌شود، با آنها دست و پنجه نرم کنم، زیرا برخلاف ارزش‌های من به عنوان یک شخص است.»

توپ‌های چند رنگ روشن که به‌طور تصادفی روی پس‌زمینه آبی رشته‌های صورتی چیده شده‌اند، در پست درباره Betterdata استفاده شده است.

اعتبار تصویر: گتی ایماژ

و غیره و غیره

  • یک تشابه عجیب: WSJ سال گذشته گزارش داد که یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل سابق اینستاکارت، آپوروا مهتا، 30 میلیون دلار برای استارتاپ جدید مراقبت های بهداشتی خود جمع آوری کرده است. به گزارش فورچون، این خبر جالب‌تر می‌کند که فیجی سیمو، مدیرعامل فعلی اینستاکارت، یک کلینیک مراقبت‌های بهداشتی را تأسیس کرد. به گفته TechCrunch، چه تشابه عجیبی بین رهبری گذشته و حال یک استارتاپ تحویل مواد غذایی وجود دارد! جدای از شوخی، شاید این اشاره به کاری باشد که آمازون سعی کرد با Whole Foods و One Medical، نسخه Instacart انجام دهد.
  • عذرخواهی بزرگ: به کسانی که هفته گذشته در بوستون دلتنگشان شدم. من آماده پریدن روی صحنه بودم، اما بعد مسمومیت غذایی – از یک کافی شاپی که نامش فاش نخواهد شد – بهترین را از من گرفت. با این حال، شنیده‌ام که این موضوع خیلی مهم است، بنابراین به زودی پست‌های خلاصه TC+ را که برای شما ارسال می‌شود، بررسی کنید.
  • یادداشت برنامه نویسی: اگر در حال خواندن این مطلب در مرورگر هستید، آن را در صندوق ورودی خود نیز دریافت کنید! در اینجا مشترک شوید و آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
  • البته: در حال حاضر فصل Disrupt است. یادآوری کنید که برای هر بودجه و نقش بلیطی وجود دارد.
  • و در نهایت، من یک پلاگین بی شرمان دارم: اسکوپ ها مرا می سازند! اگر می‌شنیدید که یک شرکت مخاطره‌آمیز یا استارت‌آپ برنده شده، بالا می‌برد، شکست می‌خورد، یا نمی‌دانم، به دلیل اتفاقات داخلی یک مدیر اجرایی را راه‌اندازی کرده است، به من بگویید. من عاشق دیدن هستم عرشه های زمین اولیه و برگه های ترم نیز. خوشحالم صحبت در مورد ناشناس بودن و بیشتر در مورد فرآیند من و آنچه به دنبال آن هستم توضیح دهید. می‌توانید مواردی را در سیگنال در +1 925 271 0912 به من بگویید. بدون زمین، لطفا.

در TechCrunch دیده می شود

مسلمانان در رونق فین تک آسیای جنوب شرقی وارد چارچوب می شوند

Ansa که توسط Adyen and Affirm alums تأسیس شد، قصد دارد به بازرگانان کمک کند تا کیف پول های مجازی برای مشتریان ایجاد کنند.

تنها یک تک شاخ فین تک در سه ماهه اول ضرب شد

سهام اسنپ به دلیل درآمد ضعیف و کاهش درآمد تبلیغاتی 24 درصد کاهش یافت

در TechCrunch+ دیده می شود

نتایج سرمایه‌گذاری سه ماهه اول استارت‌آپ‌های آفریقایی پس از مقابله با رکود جهانی در ابتدا کاهش یافت

نتایج First Republic ثابت می کند که سقوط SVB برای بانک های کوچکتر وحشیانه بوده است

زمان آن فراتر است که ما شروع به نگرانی در مورد خروج اسب شاخدار کردیم

Threading the needle: 5 سوال برای لیزا لمبرت از همکاران شبکه ملی

مراقب خودت باش،

ن