برترین هایلایت های روز فناوری Xpeng 2021 – TechCrunch

استارت‌آپ خودروهای الکتریکی هوشمند چینی Xpeng مجموعه‌ای از نوآوری‌ها را اعلام کرده است که این شرکت را به سمت ایجاد اکوسیستم حرکتی آینده هدایت می‌کند.

هی شیائوپنگ ، رئیس و مدیرعامل XPeng ، در روز فناوری 2021 استارتاپ گفت: “کاوش ما در زمینه راه حلهای کارآمدتر ، ایمن تر ، بدون تحمل کربن بسیار فراتر از EV های هوشمند است و سنگ بنای مزایای رقابتی بلند مدت ما است.” روز یکشنبه در پکن ما در تلاش هستیم تا فناوری‌های حرکتی پیشرفته را در مدل‌های تولید انبوه به نفع مشتریان خود پیاده‌سازی کنیم.»

Xiaopeng آخرین نسخه های این شرکت از سیستم کمک راننده پیشرفته خود (ADAS) را به تفصیل توضیح داد. شبکه سوپرشارژر آن ، نسل بعدی خودروهای پرنده ساخته شده با HT Aero و آن اسب شاخدار رباتیک برای بچه ها.

Xpilot 3.5 برای رانندگی در شهر طراحی خواهد شد

Xpeng در نظر دارد نسل بعدی ADAS خود را در نیمه اول سال 2022 به رانندگان شهرهای منتخب عرضه کند. Xpilot 3.5 دارای “خلبان هدایت ناوبری شهر (NGP)” خواهد بود و فقط برای رانندگان سدان خانواده P5 Xpeng در دسترس خواهد بود ، که می تواند با لیدار، رادار موج میلی متری و یک شبکه ادراک بصری سه بعدی ساخته شود که می تواند چندین هدف را شناسایی، طبقه بندی و موقعیت یابی کند – که همه اینها برای NGP در سطح شهر ضروری است.

آخرین نسخه Xpilot، 3.0، که در دسترس رانندگان سدان P7 Xpeng بود، NGP در سطح بزرگراه را مدیریت می کرد، که از طریق آن Xpeng توانست نزدیک به 12 میلیون کیلومتر یا 7.5 میلیون مایل داده جمع آوری کند.

طبق گفته Xpilot 3.5 دارای یک ماژول برنامه ریزی استراتژیک با قابلیت های پیش بینی پیشرفته است که از ترکیبی از هوش مصنوعی مبتنی بر قانون و داده محور برای مدیریت سناریوهای شهر مانند اجتناب از اجسام ایستا و کاربران آسیب پذیر جاده و همچنین تغییر خط در هر سرعتی استفاده می کند. Xpeng.

رویکرد Xpeng برای دستیابی به استقلال کامل مشابه رویکرد تسلا است، به این معنا که قصد دارد در مسیر رسیدن به سطح 5 از طریق استقلال سطح 2 یا سیستم های ADAS عبور کند. کنترل و پشتیبانی ترمز. این سیستم استقلال سطح 5 را توصیف می کند که می تواند در هر شرایطی در هر مکانی رانندگی کند.) ماه گذشته ، تسلا یک به روزرسانی نرم افزاری را منتشر کرد که به مشتریان اجازه می دهد درخواست دسترسی به نرم افزار کامل خود رانندگی بتا (FSD Beta) خود را داشته باشند. FSD شامل قابلیت هایی مانند تغییر خط اتوماتیک ، جابجایی و خروج از پارکینگ ها و رانندگی خودکار است که در حال حاضر هنوز برای خیابان های شهر در دسترس نیست. تسلا هیچ تاریخی در مورد اینکه چه زمانی این قابلیت را به شهرهایی که با استفاده از آن نیرو می‌بخشند، ارائه نکرده است فقط بینایی و پردازش شبکه عصبی

XinZhou Wu، معاون رانندگی خودران در Xpeng، در طول این رویداد گفت: «عملکرد کمک خلبان انسان و ماشین برای آینده قابل پیش‌بینی حیاتی باقی خواهد ماند. “ما ماموریت این است که به تدریج از کمک راننده پیشرفته به رانندگی کاملاً خودمختار، با یک نقشه راه واضح برای اتصال کامل همه سناریوهای رانندگی، به تدریج تبدیل شود. عملکرد داده های حلقه بسته ، تکرار نرم افزار و قابلیت تولید انبوه-همه در داخل ایجاد شده است-ما را در موقعیت قطبی قرار می دهد تا ایمنی را به طور قابل توجهی بهبود بخشیده و مسائل طولانی صنعت را حل کنیم. “

همانطور که تسلا برای نرم افزار FSD خود هزینه می گیرد ، Xpeng برای Xpilot خود نیز هزینه دریافت می کند. سخنگوی Xpeng به TechCrunch گفت ، Xpeng نمی گوید هزینه نسخه 3.5 چقدر است ، اما نسخه 3.0 در حال حاضر حدود 3200 دلار (20،000 RMB) هزینه دارد که می توان آن را به طور کامل خریداری یا از طریق اشتراک سالانه پرداخت کرد.

Xpilot 4.0 برای ارائه ADAS نقطه به نقطه با سناریو کامل

Xpilot 4.0 Xpeng ، که برای عرضه در نیمه اول سال 2023 برنامه ریزی شده است ، این استارتاپ را در رقابت با استقلال کامل برتری می دهد. این برنامه اولین کسی است که تجربه رانندگی هوشمند با سناریوی کامل را ارائه می دهد ، از روشن کردن خودرو تا پارک کردن آن و همه چیز در بین آنها.

این نسخه از Xpilot به قدرت محاسباتی زیادی نیاز دارد، بنابراین Xpeng در حال ساخت یک ارتقاء سخت افزاری برای نسخه 4.0 است، «با قدرت محاسباتی 508 TOPS ECU که توسط دو واحد رانندگی خودکار Orin-X System-on-the-Chip (SOC) پشتیبانی می شود. این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد: دوربین دوچشمی 8 میلیون پیکسلی و دوربین های دید جانبی 2.9 میلیون پیکسلی (پوشش نمای جلو، عقب، چپ و راست) و یک کنترلر دامنه بسیار یکپارچه و قابل ارتقا.

Xpeng قصد دارد تا پایان سال آینده، در حالی که Xpilot 4.0 را به بازار عرضه می کند، 75 میلیون مایل از بزرگراه NGP و 22 میلیون مایل از شهر NGP رانده شود، همچنین ضریب نفوذ 90 درصدی عملکرد پارکینگ حافظه خود را دارد. ، Valet Parking Assist (VPA).

Xpeng همچنین بر اهمیت ایمنی هنگام استفاده از تمام این ADAS تأکید کرد و رانندگی هوشمند تنها یکی از جنبه های آن است. این استارت آپ از ارتقای رابط کاربری و سیستم عامل خود خبر داد. Xmart OS 4.0 وعده یک صفحه نمایش دقیق با تصویر سه بعدی از محیط اطراف خودرو را می دهد. Xpeng همچنین نسخه 2.0 دستیار صوتی خود را برای کمک به روان تر شدن درایورها برای رانندگان در دسترس کاربران قرار می دهد.

سرانجام ، همانطور که تسلا نمره ایمنی را برای رانندگانی که به دنبال آزمایش نرم افزار FSD Beta خود هستند ، و همچنین اطلاعات زیادی را برای خط بیمه جدید خود دریافت کرده است ، Xpeng در حال آزمایش ایمنی است تا به رانندگان کمک کند قبل از فعال کردن مرزهای Xpilot آنها را درک کنند. به رانندگان نمره رانندگی هوشمند دریافت خواهند کرد ، اما Xpeng زمان آن را مشخص نکرد.

سوپرشارژرهایی که تا 200 کیلومتر را در 5 دقیقه طی می کنند

اگر Xpeng می‌خواهد اکوسیستم تحرک هوشمند آینده را ایجاد کند، باید آن را تقویت کند. این استارتاپ در حال حاضر 1648 ایستگاه شارژ رایگان در شبکه خود و 439 ایستگاه سوپرشارژ مارک دار در سراسر چین دارد، اما Xpeng در روز فناوری خود از برنامه‌های خود برای تولید نسل بعدی سوپرشارژرهای X-Power خود بر اساس سیلیکون تولید انبوه ولتاژ بالا 800 ولت خبر داد. سکوی شارژ کاربید

به گفته Xpeng، شارژرهای X-Power می توانند به خودروهای برقی آب کافی بدهند تا تا 200 کیلومتر یا 125 مایل را تنها در پنج دقیقه طی کنند و به طور متوسط ​​30 وسیله نقلیه را می توان همزمان با یک سوپرشارژر شارژ کرد. این استارتاپ همچنین قصد دارد شمع های فوق سبک با فشار قوی 480 کیلووات را که با خودروهای Xpeng عرضه می شوند ، برای اولین بار عرضه کند. به منظور پشتیبانی از این شبکه فوق شارژ ، Xpeng می گوید که امکانات ذخیره سازی نیرو را در شمع و خودروهای سیار راه اندازی می کند.

Xpeng مشخص نکرده است که این فناوری شارژ جدید کی به بازار عرضه می شود.

ماشین پرنده ای که رانندگی هم می کند

در این رویداد ، Xpeng هدف جدید خود را برای تبدیل شدن به برترین تولید کننده وسایل نقلیه پرنده با ارتفاع پایین در جهان اعلام کرد. سپس برنامه های نسل ششم اتومبیل پرنده خود را ارائه کرد. اما این فقط یک ماشین پرنده نیست. این یکی همچنین می تواند در جاده ها رانندگی کند.

ویدئویی که در جریان این رویداد ارائه شد ، تصویری از یک ماشین بسیار سکسی ، حتی جذاب تر از Xpeng P7 را نشان می دهد که از یک ماشین معمولی به یک ماشین پرنده از طریق مکانیزم روتور تاشو تبدیل می شود. Xpeng می گوید این وسیله نقلیه با ارتفاع پایین 50 درصد وزن P7 خواهد بود و دارای فرمان برای عملیات جاده ای و همچنین یک اهرم واحد برای حالت های پرواز است.

این خودروی پرنده جدید همچنین دارای یک سیستم درک محیط زیست پیشرفته است که می تواند محیط اطراف و شرایط آب و هوایی را به طور کامل ارزیابی کند تا قبل از برخاستن از هواپیما ، ارزیابی ایمنی انجام شود. این سیستم داده هایی را که در برابر اهداف رانندگی جمع آوری می کند ، برای اطمینان از برخاست و فرود ایمن ارزیابی می کند و در طول پرواز از الگوریتم درک پیشرفته و کنترل پرواز برای جلوگیری از موانع استفاده می شود.

Xpeng قصد دارد تولید انبوه این وسیله را که توسط شرکت حمل و نقل هوایی شهری (UAM) وابسته به Xpeng HT Aero در حال توسعه است، در سال 2024 آغاز کند. طراحی نهایی قرار است در سال آینده مشخص شود و Xpeng امیدوار است قیمت آن را تعیین کند. زیر 157،000 دلار (1 میلیون RMB).

هفته گذشته ، Xpeng هدایت 500 میلیون دلاری HT Aero برای سری A را بر عهده داشت و HT Aero خودروهای UAM دیگری را برای Xpeng تولید کرده است ، که اخیراً Xpeng X2 است ، این پنجمین خودروی پروازی نسل Xpeng است که می تواند دو نفر را در خود جای دهد. سخنگوی Xpeng به TechCrunch گفت که نسل ششم اتومبیل های پرنده برای موارد مشابه استفاده در شهر ساخته شده است ، مانند رفتن از دفتر به فرودگاه یا سایر سفرهای مشابه در کمتر از 30 دقیقه زمان پرواز. فلسفه Xpeng فروش مستقیم به مصرف کننده است ، بنابراین جالب خواهد بود که ببینیم چگونه مقررات هوایی در ارتفاع پایین تغییر می کند تا بتواند از استراتژی سریع بازار استفاده کند. این شرکت جزئیات بیشتری در مورد نحوه همکاری با نهادهای نظارتی برای تولید انبوه خودروی پرنده خود برای استفاده خصوصی تا سال 2024 ارائه نکرد.

سوار شدن به مسیر تحرک هوشمند بر روی اسب اسب روباتیک

ماه گذشته ، Xpeng یک ربات به سبک اسب را مسخره کرد که بچه ها می توانند سوار شوند و با آن تعامل داشته باشند. چهارپا در حالت ایده آل آنقدر فهیم است که بتواند احساسات انسان را تشخیص دهد. در طول روز فناوری خود، Xpeng به جزئیات بیشتری در مورد چگونگی پیش‌بینی اینکه روبات‌های هوشمندی مانند این پونی به یک پلتفرم هوشمند برای یک سیستم تحرک هوشمند یکپارچه تبدیل می‌شود که می‌تواند به چالش‌های بسیار پیچیده‌تری نسبت به وسایل نقلیه مربوط به استقلال بپردازد، پرداخت.

و فقط مختص بچه ها نیست. در طول ارائه ، Xpeng ویدئویی را نشان داد که نشان می دهد چگونه می توان از اسب اسب روباتیک زیبا برای تحویل تنقلات و بسته های دیگر در یک محیط اداری استفاده کرد. (در همان ویدئو ، Xpeng احتمالاً یک حیوان روباتیک دیگر را که در دفتر تخیلی در حال معاشقه بود ، مسخره کرد و این یکی کمی شبیه سگ روبات وحشتناک شیائومی بود.)

به گفته Xpeng ، این ربات برای درک محیط متنوع و اهداف متعدد با برنامه ریزی مسیر سه بعدی آموزش می بیند و می تواند کاربران را از طریق چهره ، بدن و صدا تشخیص دهد. همچنین در حال آزمایش با فناوری هایی مانند نقشه برداری آکوستیک پویا، شنوایی بیونیک، حس بویایی بیونیک و حتی تجربه لمسی بیونیک از طریق لمس کف پا و اثر انگشت و حس پوست است. روبات های Xpeng دارای یک ماژول دوربین 360 درجه و سیستم تشخیص لیدار و همچنین تشخیص شی و فناوری حسی میدان صوتی خواهند بود تا بتواند دقیق ترین مدل محیط را برای تعامل با خود بدست آورد.

یکی از سخنگویان Xpeng به TechCrunch گفت که هنوز هیچ جدول زمانی در مسیر بازار برای پونی روباتیک وجود ندارد، اما نمونه اولیه آن هنوز در مرحله توسعه است.

“با اتخاذ تشخیص بیشتر هدف و تعامل دقیق ، برنامه ریزی مسیر سه بعدی که تحرک پیچیده تری را در زمین ایجاد می کند و حس بیونیک را تقویت می کند ، XPeng سناریوهای کاربردی بیشتری را برای پشتیبانی از تحرک بیشتر ، برنامه ریزی مستقل تر و تعامل قوی تر انسان و ماشین برای دستگاه ها به ارمغان می آورد. این شرکت در بیانیه ای گفت: آینده تحرک هوشمند.

این خبر در حال توسعه است. لطفاً برای به روز رسانی دوباره وارد شوید.