بررسی محتوای متا در آفریقا در بلاتکلیفی است زیرا شرکای اعتدال محدودیت‌های دادگاه را محکوم می‌کنند

شرکای اصلی بررسی محتوای متا در آفریقا از ارائه خدمات تعدیل به این غول رسانه های اجتماعی خودداری شده اند و مشخص نیست که در حال حاضر چه کسی پلتفرم های آن را در جنوب صحرای آفریقا بررسی می کند. ناظران پست‌های رسانه‌های اجتماعی را در پلتفرم‌های متا غربال می‌کنند تا محتوایی را که باعث نفرت، اطلاعات نادرست و خشونت می‌شود، حذف کنند.

دستور موقت دادگاه کنیا، متا را از تعامل با شریک اعتدالی جدید خود، ماجورل، منع کرد و این نقش را برای ساما، پیمانکار فرعی در حال خروج، محفوظ می‌دارد.

با این حال، مشخص شده است که سما همه ناظران محتوای خود را از اول آوریل به مرخصی استحقاقی فرستاده است و خلاء ایجاد کرده است. این پس از آن است که دادگاه از اخراج بیش از 200 ناظر در مرکز خود در کنیا، پس از اینکه شرکت بازوی نظارت بر محتوای خود را برای تمرکز بر روی کار برچسب‌گذاری (حاشیه‌نویسی داده‌های بینایی رایانه‌ای) منهدم کرد، ممانعت کرد.

برخی از ناظران در اواسط ماه مارس یک دادخواست اضطراری با ادعای اخراج غیرقانونی از سوی شرکت و قرار گرفتن در لیست سیاه توسط متا و ماژورل ارائه کرده بودند که منجر به اجرای دستورات روز پنجشنبه شد.

مشخص شده است که قراردادهای مجریان در 31 مارس منقضی شده است و سما نمی تواند شرایط استخدامی خود را تغییر دهد زیرا دستورات موقت صادر شده توسط دادگاه مانع از انجام هرگونه بررسی می شود. به همین ترتیب قرارداد سما با متا در ماه مارس به پایان رسید.

دادگاه به سما دستور داده بود که تا زمان رسیدگی به پرونده به عنوان تنها ارائه‌دهنده بررسی محتوای متا خدمت کند. همچنین غول رسانه های اجتماعی را از مشارکت دادن هر حزب دیگری، از جمله Majorel، جانشین سما، برای خدمت به کشورهای جنوب صحرای آفریقا منع کرد.

در این دستورات، دادگاه متا را از تعامل «از طریق استخدام، پیمانکاری فرعی، یا هر روش دیگری، ناظران محتوا برای خدمت به منطقه شرق و جنوب آفریقا از طریق پاسخ دهنده چهارم (Majorel) یا از طریق هر نماینده، شریک یا نماینده دیگری، یا در به هر طریقی، تعامل ناظران برای انجام کارهایی که در حال حاضر توسط ناظرانی که از طریق پاسخ دهنده سوم (سما) در حال انجام است، در انتظار رسیدگی به این برنامه است.»

در سوگندنامه‌هایی که در دادگاه ثبت شده و توسط TechCrunch دیده شده است، Majorel از دستورات منع آن از ارائه خدمات بررسی محتوا به Meta انتقاد کرد و گفت که آنها تداوم کسب‌وکار آن را تهدید می‌کنند و معیشت 200 ناظری را که پس از راه‌اندازی یک مرکز در کنیا در اواخر سال گذشته استخدام کرده بود.

«تا زمانی که دستورات موقت صادر شده توسط دادگاه که از اجرای پیش‌بینی تعدیل محتوا جلوگیری می‌کند، به قوت خود باقی است، درآمدی که انتظار می‌رود سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده توسط خواهان چهارم (Majorel) را پوشش دهد، در خطر است و ممکن است از بین برود.» Sven Alfons A De Cauter، کارگردان Majorel، در سوگندنامه گفت.

علاوه بر این، سما گفت که قراردادش با متا به پایان رسیده است و در حال جمع آوری صورتحساب دستمزد هنگفتی است که مدیران را بدون شغل نگه می دارد.

در حالی که ماژورل و سما منتظر تعیین دادخواست هستند، متا با ارائه دهندگان دیگری درگیر شده است و باعث تحقیر ادعاهای دادگاه توسط دادخواهان می شود. هنوز مشخص نیست که سایر پیمانکاران فرعی چه کسانی هستند، اما سخنگوی متا به TechCrunch گفت که با “شریک های جهانی” کار می کند.

باید دید که آیا “شرکای جهانی” می توانند به درستی محتوای نوشته شده به صدها زبان مورد استفاده در سراسر آفریقا را بررسی کنند – دلیل اینکه ساما و ماجورل مجبور شدند ناظرانی را از سراسر قاره از جمله از اتیوپی، اوگاندا، سومالی و آفریقای جنوبی استخدام کنند. .

در همین حال، نداشتن پرسنل کافی با درک زبان‌ها و زمینه‌های محلی، تا تعدیل محتوا، اساس پرونده دیگری است که متا در کنیا با آن مواجه است و آن را به دامن زدن به جنگ Tigray متهم می‌کند که منجر به کشته شدن بیش از نیم میلیون نفر شد.