برنامه هایی که در سه ماهه سوم 36B بارگیری و 34 میلیارد دلار هزینه مصرف کننده به بالاترین حد خود می رسند – TechCrunch

پیش بینی جدید در مورد وضعیت اقتصاد برنامه ها نشان می دهد که در سه ماهه سوم شاهد رکوردشکنی درآمدها برای برنامه ها و بازی ها خواهیم بود. بر اساس گزارش App Annie ، مصرف کنندگان در سراسر جهان 34 میلیارد دلار در برنامه ها و بازی ها در سه ماهه سوم هزینه خواهند کرد ، که 20 درصد نسبت به سال گذشته هزینه ها را افزایش می دهد. این افزایش نشان می دهد که تأثیر همه گیری کووید -19 بر عادات و رفتار مصرف کنندگان در مورد نحوه استفاده مردم از برنامه ها برای سرگرمی ، خرید ، کار ، آموزش و غیره تأثیر ماندگاری دارد.

ما باید توجه داشته باشیم که برنامه Annie هفته گذشته به دلیل ماساژ داده های خود در سالهای گذشته با استفاده از منابع محرمانه خبرساز شد ، سپس این مطلب را به مشتریان شرکت تجاری خود به عنوان مدل آماری با کنترل های داخلی برای جلوگیری از چنین اتفاقی نشان داد. این امر منجر به تسویه 10 میلیون دلاری تقلب در اوراق بهادار با SEC شد ، زیرا شرکت ها از داده ها برای تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری استفاده کردند.

اما داده های App Annie امروزه هنوز با وجود این دستکاری ها بازنمایی نسبتاً دقیقی از بازار تلفن همراه است و در حال حاضر هنوز یکی از بسیاری از شرکت های برتر است که اطلاعات مربوط به اکوسیستم تلفن همراه را به ناشران بزرگ برنامه ، بازاریابان و سرمایه گذاران ارائه می دهد.

این شرکت گفت که بیشترین مشارکت در درآمد برنامه ها در سه ماهه سوم همچنان هزینه های درون بازی و اشتراک تلفن همراه است-مورد دوم ، کانون دعاوی حقوقی و افزایش مقررات است زیرا اپل و گوگل برای حفظ حق خود در کاهش خریدهای جاری تلاش می کنند. از طریق سیستم عامل های فروشگاه برنامه آنها بازی همچنان بخش عمده ای از هزینه های مصرف کننده را به خود اختصاص می دهد ، اگرچه هزینه های غیربازی به دلیل اشتراک در چند سال گذشته افزایش یافته است.

اندروید همچنان در بارگیری از iOS پیشی می گیرد ، اما در مورد هزینه های مصرف کننده عکس آن صادق است.

اعتبار تصویر: برنامه آنی

بارگیری ها در سه ماهه سوم سالانه 10 درصد افزایش یافته و به رکورد بالای 36 میلیارد دلار می رسد که توسط Google Play و به ویژه بارگیری ها در بازارهای نوظهور مانند هند و برزیل انجام می شود. قویترین رشد نیز در برزیل ، فیلیپین و مکزیک مشاهده شد و بازار آمریکای لاتین هم اکنون توجه ناشران جهانی را به خود جلب کرده است.

صنایعی که باعث افزایش بارگیری می شوند شامل مسافرت ، تحصیل و پزشکی است – هر سه آنها تأثیرات همه گیر داشته اند. بارگیری برنامه های مسافرتی در گوگل پلی 35 درصد در سه ماهه چهارم و در iOS 15 درصد افزایش یافته است زیرا فصل سفر تابستانی در میان راه اندازی گسترده واکسن افزایش یافته است. البته برنامه های پزشکی و آموزشی با همه گیر ارتباط دارند ، زیرا کاربران برای ادامه یادگیری آنلاین و نوبت دهی پزشکان ، آزمایش کووید و قرارهای واکسن به فناوری تلفن همراه روی آوردند.

اما وقتی صحبت از درآمد حاصل از برنامه های تلفن همراه می شود ، iOS همچنان حاکم است و 65 درصد از هزینه های مصرف کننده فروشگاه های برنامه را در سطح جهان تشکیل می دهد ، که مطابق با چهار فصل گذشته است.

اعتبار تصویر: برنامه آنی

هزینه مصرف کنندگان برای برنامه های iOS 15 درصد در سال افزایش یافته و به 22 میلیارد دلار رسیده است و 15 درصد نسبت به سال گذشته در Google Play به حدود 12 میلیارد دلار رسیده است. بیشتر این درآمد توسط برنامه های بازی ایجاد می شود ، که 66 درصد از هزینه های هر دو فروشگاه برنامه ها را تشکیل می دهد. از نظر برنامه های غیر بازی ، iOS 76 درصد از هزینه های مصرف کننده را بر عهده دارد. این شرکت می گوید بیشتر رشد خارج از بازی ، در هر دو سیستم عامل ، از برنامه های سرگرمی ، برنامه های عکس و فیلم ، رسانه های اجتماعی و برنامه های دوستیابی ناشی می شود.

ایالات متحده و چین بزرگترین بازارهای iOS برای هزینه های مصرف کننده هستند و ژاپن ، ایالات متحده و تایوان بیشترین رشد را دارند. در Google Play ، ایالات متحده ، ژاپن و کره جنوبی بزرگترین بازارها از نظر هزینه مصرف کننده بودند ، اما ژاپن ، روسیه و استرالیا عامل رشد بودند.

در حالی که بررسی درآمد و بارگیری ها در طول تاریخ به تصویر کلی از وضعیت اقتصاد تلفن همراه کمک کرده است ، اما با بالغ شدن بازارها علاقه بیشتری به تعامل کاربران با برنامه ها وجود دارد – مانند آنهایی که مصرف کنندگان قبلاً بر روی دستگاه های خود نصب کرده اند.

گزارشی از Sensor Tower از رقیبان App Annie ، که امروز نیز منتشر شده است ، به کاربران فعال ، جلسات و معیارهای حفظ برای بازیها و غیر بازیها می پردازد. این شرکت دریافت که 500 برنامه برتر جهان در حال حاضر به طور متوسط ​​ماهانه 91.7 میلیون کاربر فعال دارند و این تعداد در سه ماهه دوم سالانه 8.4 درصد افزایش یافته است ، در حالی که این رقم در سه ماهه دوم سال 2020 به 84.6 میلیون نفر رسیده بود.

اعتبار تصویر: برج سنسور

به گفته Sensor Tower ، برنامه های تجاری بین سه ماهه اول 2018 و Q2 2021 بالاترین نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR) را داشته اند و تقریبا 42 درصد در این بازه زمانی افزایش یافته است. در همین حال ، مصرف کنندگان در سه ماهه دوم سال 2021 بیشترین زمان را در برنامه های سرگرمی گذراندند و هر یک از 100 برنامه برتر به طور متوسط ​​تقریباً 29 دقیقه از استفاده روزانه را مشاهده کردند.

اعتبار تصویر: برج سنسور

در میان بازی ها ، بازی های سبک تیرانداز – مانند PUBG Mobile و Garena Free Fire – بیشترین کاربران فعال روزانه را در Q2 مشاهده کردند ، زیرا 50 بازی برتر در این سبک به طور متوسط ​​روزانه 7.6 میلیون کاربر فعال داشتند. از نظر فعالیتهای هفتگی ، بازیهای فوق العاده معمولی در صدر جدول قرار گرفتند.

Sensor Tower همچنین افزایش تعداد کاربران فعال در سراسر برنامه ها را به عنوان همه گیر Covid-19 به عنوان کاربرانی که در طول قرنطینه به دستگاه های تلفن همراه روی آورده اند ، اعتبار می دهد. اما پس از اندکی کاهش در سه ماهه سوم 2020 ، رشد کاربران فعال اکنون به سطح قبل از همه گیری بازگشته است.