بسته های آزمایشگاهی FLYR با پشتیبانی WestCap و Peter Thiel 150 میلیون دلار بسته می شود-TechCrunch

خطوط هوایی یک هدف نسبتاً ساده دارند – نشستن افراد روی صندلی – اما آنها به طور سنتی بر روشهای مدل سازی آماری ناکارآمد و منسوخ تکیه می کنند تا پیش بینی کنند که قیمت ها و سایر شرایط بلیط را چگونه می فروشند.

وارد آزمایشگاه FLYR شوید. این شرکت یک پلت فرم یادگیری عمیق برای پیش بینی تقاضای خطوط هوایی و تعیین قیمت بلیط هواپیما ایجاد کرده است ، و در حال حاضر 150 میلیون دلار از بودجه سری C را تامین کرده است تا هم تجارت اصلی خود را توسعه داده و هم به سایر خطوط عمودی گسترش دهد.

این شرکت که در سال 2013 توسط Alex Mans ، Cyril Guiraud و Jean Tripier تأسیس شد ، در ابتدا به عنوان یک پلت فرم متمرکز بر مصرف کننده راه اندازی شد. این محصول محصولی به نام FareKeep ارائه داد که به مسافران اجازه می داد به مدت یک هفته قیمت بلیط را با پرداخت هزینه قفل کنند (TechCrunch در مورد آن در سال 2017 نوشت). سپس ، در سال 2019 ، این شرکت به دلیل علاقه شرکت های هواپیمایی به دور از مصرف کننده وارد B2B شد.

“ما متوجه شدیم که این سیستم های پیش بینی و قیمت گذاری سنتی که خطوط هوایی از آنها استفاده می کردند […] آنها فقط از سطوح موجودی و رزرو ورودها به عنوان شاخص تقاضا استفاده کردند و فقط از اشکال نسبتاً ساده پیش بینی رگرسیون برای ترسیم خط از تاریخ اخیر به آینده استفاده کردند. ” طبق FLYR ، مشکل آن روش این است که وقتی یک متغیر جدید معرفی می شود ، مانند یک رقیب جدید که وارد بازار می شود ، کل پیش بینی حذف می شود.

وی افزود: “ما بسیار شگفت زده شدیم که چگونه داده های کمی به طور مستقیم به تصمیم گیری ها کمک می کند و مدل های آنها چقدر ساده هستند.”

اعتبار تصویر: آزمایشگاه های FLYR (در پنجره جدیدی باز می شود)

FLYR Labs یک پلتفرم یادگیری عمیق به نام “سیستم عامل درآمد” ایجاد کرده است که حجم زیادی از داده های ارائه شده توسط شرکت هواپیمایی – رزروها ، داده های حسابداری ، جستجوها ، ظرفیت – و همچنین اطلاعاتی مانند آب و هوا یا تبلیغات برای پیش بینی تقاضا ، درآمد و ، از همه مهمتر ، تعیین قیمت بلیط هواپیما که مصرف کننده در نهایت می بیند.

این شرکت همچنین از برنامه ها و ظرفیت رقبا برای اطلاع از مدل سازی خود ، که از منابع شخص ثالث خریداری شده است ، استفاده می کند. (FLYR مدل خود را برای هر مشتری جداگانه با استفاده از داده های رقیب خود آموزش نمی دهد ، بنابراین یکی از شرکت های هواپیمایی که از خدمات شرکت استفاده می کند ، نگران استفاده از داده های تاریخی خود برای تقویت درآمد یک شرکت هواپیمایی دیگر نخواهد بود.) از همه این منابع ، مدل قادر است روندها را درک کند – حتی در مسیرها یا زمان پروازها – که می تواند پروازهای جدیدی را که قبلاً توسط شرکت هواپیمایی انجام نشده است ، اطلاع دهد.

از آنجا که سیستم در سراسر مشتریان خطوط هوایی در تلاش است تا مشکل مشابهی را حل کند – چگونه می توانم صندلی را قیمت گذاری کنم تا بفروشد؟ FLYR می گوید – مدل به مرور زمان هوشمندتر می شود.

منس گفت ، این شرکت تخمین می زند که می تواند درآمد شرکت های هواپیمایی را 5-7 درصد افزایش دهد ، و این کار را تنها با افزایش قیمت ها در سراسر جهان انجام نمی دهد. وی گفت: “ما فرصت هایی را با قیمت کمتر و بالاتر در بازار ایجاد می کنیم که به طور کلی درآمد را افزایش می دهد.” وی اضافه کرد که 70 تا 80 درصد مسافران به همان میزان یا کمتر از آنچه در سیستم پیش بینی قدیمی خطوط هوایی پرداخت می کنند ، پرداخت می کنند.

FLYR یک فرایند سوار شدن نسبتاً کم را برای مشتریان جدید ارائه می دهد ، نرم افزار خود را به کار می گیرد و با آن در زیرمجموعه ای از شبکه هواپیمایی ، به طور کلی 20 تا 40 درصد ، با آن کار می کند. سپس یک آزمایش A/B را برای 3-4 ماه انجام می دهد تا ثابت کند که پلتفرم آن درآمد را افزایش می دهد و پرداخت آن را به عنوان درصدی از عملکرد درآمد اضافی می گیرد.

روشهای FLYR شروع به کار کرده است: این شرکت حدود 14 میلیارد دلار درآمد هواپیمایی تحت مدیریت دارد ، به این معنی که قیمت بلیط را برای این میزان درآمد تعیین می کند. در حالی که این استارتاپ برای مشتریان خاص خود مادر است ، پیش بینی می کند تا پایان سال 2023 حدود 100 میلیارد دلار از درآمد شرکت های هواپیمایی را مدیریت کند.

این پیش بینی رشد انفجاری در رشد واقعی شرکت در 12 ماه گذشته منعکس شده است. FLYR سه دفتر جدید در لس آنجلس ، دالاس و آمستردام به ترتیب در ماه های سپتامبر ، اکتبر و نوامبر افتتاح می کند ، علاوه بر دفتر مرکزی آن در سان فرانسیسکو و یک دفتر مهندسی در کراکوف ، لهستان. نیروی کار این نهاد از حدود 50 نفر در 9 ماه قبل به 150 نفر افزایش یافته است و در نظر دارد 100 نفر دیگر را تا ژانویه اضافه کند. به گفته منس ، در مجموع 80 درصد نیروی کار این شرکت در مهندسی و علم داده خواهد بود.

هنگامی که FLYR با خطوط هوایی روبرو شد ، تماس های خود را – از شرکت های کرایه اتومبیل ، خطوط مسافرتی ، شرکت های راه آهن ، حتی مشاغل مورد علاقه به پلت فرم FLYR شروع کرد. مانس متوجه شد که داده هایی که این شرکت های مسافرتی و حمل و نقل با آنها کار می کنند ، و همچنین آنچه برای آنها بهینه سازی شده است ، چندان بی شباهت با اطلاعات شرکت های هواپیمایی نیست. به گفته وی ، بنابراین توسعه عمودی های همسایه تمرکز زیادی برای شرکتی است که به دنبال سال 2022 است.

فراتر از آن ، این شرکت همچنین قصد دارد ظرفیت محصولات خود را افزایش دهد. همانطور که مانس گفت ، “ما متوجه شدیم که ما فقط یک سیستم قیمت گذاری نیستیم.” وی گفت که پیش بینی بهتر می تواند به شرکت ها کمک کند تا بفهمند “چه زمانی ظرفیت را اضافه یا حذف کنید ، یا کجا دلارهای بازاریابی خود را صرف کنید تا بازدهی بالاتری داشته باشید ، یا اینکه تیم اجرایی زودتر بفهمد چگونه سه ماهه گذشته است.”

دور بودجه توسط WestCap و با مشارکت Silver Lake Waterman ، WndrCo و همچنین Peter Thiel ، Streamulated Ventures ، JetBlue Technology Ventures و Gopher Asset Management مدیریت شد.