بنیانگذار Arbisoft یاسر بشیر در مورد ایجاد اعتماد با استارتاپ های اولیه-TechCrunch

Arbisoft که در سال 2007 توسط یاسر بشیر تأسیس شد ، در طیف وسیعی از شرکای توسعه نرم افزار قرار دارد که خوانندگان ما در نظرسنجی مداوم ما توصیه کرده اند.

بشیر می گوید امروزه این شرکت چند صد کارمند دارد که در پاکستان ، استرالیا ، تگزاس و مالزی توزیع شده اند ، اما به استارتاپ های مختلف در هر اندازه ای خدمات رسانی می کند.

عمری تراب، مدیر عامل استارتاپ تجارت الکترونیک Popcart، به TechCrunch گفت که شرکت آنها از مراحل اولیه با Arbisoft کار کرده است.

وی افزود: “ما به استعدادهای برتر و مهمتر از همه ، کشش در استخدام دسترسی داشتیم. اگر می‌خواهیم یک توسعه‌دهنده اضافه کنیم، می‌توانیم یک توسعه‌دهنده باورنکردنی را در کمتر از یک هفته به تیم ما ملحق کنیم.» “هفته ها و ماه ها طول می کشید تا یک توسعه دهنده در بوستون یا ایالات متحده استخدام کنیم و استخدام کنیم”

یاسر بشیر ، مدیرعامل Arbisoft

اعتبار تصویر: یاسر بشیر

به گفته آنا بیلی ، مدیر محصول Volta Charging ، “کمک کنید [from Arbisoft] به ما این امکان را داده است که به طور قابل اعتماد و در مقیاس وسیع بدون نیاز به بارگذاری مهندسان داخلی خود بسازیم. “

او با بشیر صحبت کرد تا در مورد نحوه کار Arbisoft با مشتریانش بیشتر صحبت کند ، وی گفت: “اکثر دورهای سری A یا بسته شده اند یا در شرف بسته شدن هستند”. در گفتگوی ما ، او درباره توسعه چابک ، علم داده ، رضایت مشتری و کارکنان بحث کرد.

نکته ویراستار: این مصاحبه از نظر طول و وضوح کمی ویرایش شده است.

آیا می توانید به طور مختصر در مورد سابقه خود و آنچه باعث ایجاد Arbisoft شده است برای ما بگویید؟

یاسر بشیر: 10 ساله بودم که پدرم برای من و برادرم یک کومودور 64 خرید. در شهر کوچکی که در آن بزرگ شدم، ما جزو تنها سه خانواده ای بودیم که کامپیوتر داشتند. من افراد معدودی را می شناسم که در دهه 80 از یکی از آن دستگاه های C-64 استفاده می کردند و در نهایت عاشق کامپیوتر یا علوم کامپیوتر نبودند. من هم از این قاعده مستثنی نبودم. من در مقطع کارشناسی در رشته علوم کامپیوتر از مدرسه عالی CS در کشورم تحصیل کردم و بعداً برای تحصیلات تکمیلی در دانشگاه استنفورد به پایان رسیدم.

هر یک از این مراحل ، راه را به طریقی به سوی حرفه ای در محاسبات به طور کلی و ایجاد یک شرکت فناوری به طور خاص هموار کرد.

در سال 2007 ، من ، به همراه چند نفر دیگر از همکاران ، Arbisoft را تاسیس کردیم زیرا ما عاشق حل مشکلات مختلف محاسباتی بودیم نه اینکه نزدیک به یک حوزه یا فناوری عمودی نزدیک باشیم. ما احساس کردیم انجام این کار در یک شرکت خدمات نرم افزاری بسیار ساده تر از یک شرکت محصولات نرم افزاری است.

علاوه بر عشق ما به توسعه نرم افزار ، ما همچنین ایده های قوی در مورد نوع فرهنگ داشتیم که به احتمال زیاد افراد باهوش را تشویق می کند تا بهترین عملکرد خود را در یک سازمان متمرکز بر فناوری انجام دهند. Arbisoft تجلی بسیاری از این ایده ها است.

Arbisoft از زمان ایجاد 13 سال پیش چگونه پیشرفت کرده است و چگونه رشد کرده است؟

آنچه در سال 2007 با سه نفر شروع شد ، اکنون یکی از موفق ترین شرکت های نرم افزاری در منطقه ما است. ما تقریباً 750 نفر داریم که عمدتاً کارکنان مهندسی هستند و ما شرکای توسعه نرم افزار برای بسیاری از سازمان ها هستیم که از جمله KAYAK ، MIT ، edX ، Insurify و بسیاری دیگر پیشرو هستند.

تقریباً تمام رشد ما ارگانیک بوده است. شرکت هایی که تجربه فوق العاده ای در زمینه برون سپاری توسعه نرم افزار خود داشته اند ، خدمات خود را به دیگران به شدت توصیه می کنیم. جای تعجب نیست که ما در نظرسنجی های دوسالانه NPS خود به طور مداوم از مشتریان خود نمره ترویج 75 یا بالاتر دریافت می کنیم. رشد ما پیامد مستقیم تبلیغات مشتریان ما به دیگران است.


به TechCrunch کمک کنید تا بهترین مشاوران نرم افزاری را برای استارتاپ ها پیدا کند.

در این نظرسنجی سریع توصیه ای ارائه دهید تا نتایج را با همه به اشتراک بگذاریم.


ساختار تیم شما چگونه است؟

Arbisoft به عنوان شبکه ای از تیم های مستقل و چند کاره ساختار یافته است. هر تیم معمولاً در هر زمان معین فقط روی یک پروژه مشتری کار می کند. ما قویاً به تیم‌های خودمختار و خود مدیریتی که چابک هستند و برای بهبود اثربخشی خود دائماً در حال تکامل هستند اعتقاد داریم.

در میان بسیاری از کتابهایی که تفکر من را در مورد ساختارهای سازمانی شکل داده است ، یکی از مهمترین آنها “سازمانهای نوآور” فردریک لالوکس است. مفاهیم او برای سازمان های Teal بسیار بلندپروازانه است – گاهی اوقات بیش از حد آرمان گرایانه – اما قطعاً تصویری از سازمانی است که بسیار بیشتر از اکثر شرکت های امروزی در جهان تکامل یافته است. ما در شکل دهی به ساختار تیم خود ، ایده های زیادی را از کتاب وام گرفته ایم.

چه محدوده ای از خدمات را ارائه می دهید؟ چرا تصمیم گرفتید فول استک و فراتر از آن بروید؟

دامنه خدمات ما ، با توجه به اندازه ما ، بسیار گسترده است. ما توسعه کامل برنامه های وب و تلفن همراه ، DevOps را برای محاسبه ابری ، یادگیری ماشین ، AI ، UI/UX/طراحی محصول ، مدیریت پروژه و QA نرم افزار دستی و خودکار ارائه می دهیم. اساساً، ما بیشتر، اگر نه همه، خدماتی را که ممکن است برای یک استارت‌آپ فناوری مدرن برای رسیدن به راه‌حل آماده تولید مورد نیاز باشد، ارائه می‌کنیم. فراتر از راه اندازی ، ما همچنان از مشتریان خود با نگهداری ، رفع اشکال و توسعه ویژگی های جدید پشتیبانی می کنیم.

در بین مشتریان شما ، استارتاپ هایی که با آنها کار می کنید در چه مراحلی هستند؟ آنها چقدر می توانند در مراحل اولیه باشند؟

ما با استارت‌آپ‌ها در تمام مراحل تکاملشان کار می‌کنیم، اما معمولاً با استارت‌آپ‌هایی کار می‌کنیم که دوره‌های سری A را بسته‌اند یا در شرف تعطیلی هستند. هر چند هیچ محدودیتی در مرحله راه اندازی وجود ندارد. برای ایده درست، می توانیم از همان ابتدا شروع کنیم.

چگونه می توانید با مشتریان خود اعتماد ایجاد کنید که آنها را به طور بالقوه مایل به اتکا به Arbisoft برای تمام نیازهای مهندسی خود کند؟

گشودگی و شفافیت عوامل اصلی اعتماد مشتریان ما به ما هستند. ما مطمئن می شویم که توانایی های خود را دقیقاً همانطور که هستند نشان می دهیم تا بتوانیم انتظارات درستی داشته باشیم و در صورت امکان از آنها فراتر برویم. تیم‌های ما که روی پروژه‌های مشتری کار می‌کنند به‌طور یکپارچه در تیم‌های خود مشتریان تعبیه شده‌اند و برای تمام اهداف عملی، طوری کار می‌کنند که گویی بخشی از تجارت مشتریان هستند.

آسیب‌پذیری نیز در ایجاد این اعتماد نقش دارد – وقتی اشتباه می‌کنیم، در مورد به اشتراک گذاشتن آن‌ها و یادگیری از آن‌ها باز هستیم تا تکرار نشوند. سایر اصول چابک نیز کمک می کند اما گذشته نگر بی عیب و نقص احتمالاً م discussثرترین ابزار در بحث آشکار و یادگیری از اشتباهات هستند.

آیا می توانید در مورد بخش داده های Arbisoft بیشتر برای ما بگویید؟

برای تعداد کمی از مشتریان ما، خدمات اصلی ما جمع آوری، تمیز کردن، تجزیه و تحلیل و ارائه داده ها است. ما تخصص عمیقی در کتابخانه ها و چارچوب هایی ایجاد کرده ایم که به عملکرد علم داده ما کمک می کند. از همان ابتدا (بدون استفاده از کلمات کلیدی) ، پایتون یکی از زبانهای ما بود. خوشبختانه پایتون یکی از قوی ترین زبان ها برای برخورد با داده ها است. کتابخانه هایی مانند Scrapy ، NumPy ، Pandas ، SciPy ، Plotly و غیره برای تمام نیازهای علم داده ما بسیار مفید هستند و ما تخصص عمیقی در آنها داریم.

شما همچنین راه‌حل‌هایی مانند Edly، ListenTool و موارد دیگر ساختید — آیا می‌توانید در مورد آنها و دلیل انجام آن به ما بگویید؟

این یک سوال عالی است. با توجه به اینکه Arbisoft در حال حاضر یک سازمان با اندازه مناسب است ، ما اغلب به فناوری برای مدیریت کارآمدتر فرآیندها و حفظ موقعیت رهبری خود به عنوان ارائه دهنده خدمات نرم افزاری نیاز داریم. زمانی که نمی‌توانیم مطابق با نیازهایمان سازگاری پیدا کنیم، راه‌حل‌هایی برای حل مشکلات خود می‌سازیم. اگر برای ما کارساز باشد، سپس راه حل را تولید می کنیم تا بتواند مشکلات مشابهی را برای سایر سازمان ها حل کند.

به عنوان مثال ، ما ListenTool را ایجاد کردیم زیرا Arbisoft از نظرات مکرر و مبتنی بر نمونه بزرگ است. ما Edly را ساختیم زیرا متوجه شدیم که مرتباً سیستم‌های مدیریت یادگیری سفارشی (LMS) را برای مشتریان خود می‌سازیم و طبیعی به نظر می‌رسید که بسیاری از پیچیدگی‌های یک راه‌حل یادگیری آنلاین را به یک محصول قابل تنظیم تبدیل کنیم.

این یک استراتژی موفق بوده است و به احتمال زیاد در آینده نیز به ساخت چنین محصولاتی ادامه خواهیم داد. ما همچنین برخی از این محصولات را به سازمان هایی منتقل می کنیم که می توانند مستقل از Arbisoft خود را حفظ کرده و رشد کنند.

چرا علاوه بر پاکستان دفاتری در تگزاس، استرالیا و مالزی دارید و مزایای این راه اندازی و مکان چیست؟

اکثر این مکانها دفاتر اصلی هستند که به محل مشتریان ما نزدیکتر است. از آنجا که 80 درصد از مشتریان ما در ایالات متحده هستند ، واقعاً به حضور در زمین کمک می کند. مشتریان ما بین ساحل غربی (سان فرانسیسکو) و ساحل شرقی (نیویورک و بوستون) به خوبی توزیع شده اند ، بنابراین داشتن یک دفتر در وسط ، همپوشانی زمان و سفر را بهینه می کند. مشتریان ما می توانند در دسترس بودن و کیفیت خدمات یک ارائه دهنده خشکی را با هزینه و سایر مزایای عملیات دریایی دریافت کنند. این بهترین از هر دو جهان است.

به نظر می رسد صحنه فناوری پاکستان در حال اوج گرفتن است. مشارکت شما شخصاً با آن چه بوده است، و این اکوسیستم رو به رشد چه تأثیری بر آربی سافت دارد؟

من از ابتدا با اکوسیستم استارتاپی و فناوری در کشور درگیر بودم. در واقع در حال حاضر مانند یک کشتی موشک در حال برخاستن است ، و ما نمی توانیم بیشتر از این هیجان زده باشیم. امسال بودجه استارتاپ ها بیشتر از همه سال های گذشته جمع آوری شد. Arbisoft بسیار هیجان زده است زیرا بسیاری از این استارتاپ ها به خدمات فناوری نیاز دارند و بنابراین ، ما یک بازار جدید و هیجان انگیز در اختیار داریم. ما یک مارک عالی داریم و اکثر مشاغل به Arbisoft به عنوان یکی از قابل اعتماد ترین و قابل اعتمادترین شرکای فناوری نگاه می کنند که می توانند امیدوار باشند. بنابراین تقاضا برای خدمات ما به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

چه استدلال هایی برای آربی سافت برای جذب و حفظ استعدادها وجود دارد؟

Arbisoft به دلیل داشتن فرهنگ سازمانی عالی شهرت دارد – ما به شدت به مردم خود اهمیت می دهیم و فرصت هایی برای آنها ایجاد می کنیم تا به طور مداوم توانایی های خود را بیاموزند و رشد دهند. باید بگویم که این دلیل اصلی است که مردم به Arbisoft می آیند و می مانند. ما یکی از پایین ترین نرخ گردش مالی در صنعت را داریم. وقتی مردم ترک می کنند ، معمولاً برای فرصت های خارج از کشور یا جاه طلبی هایی مانند تحصیلات عالی است. همواره ، فارغ التحصیلان Arbisoft بهترین سفیران ما خواهند بود که نه تنها به ما در یافتن استعدادهای جدید برای جایگزینی آنها کمک می کنند ، بلکه مشاغل جدید را نیز به ما هدایت می کنند.