به امید تغییرات App Store ، Paddle جایگزینی برای سیستم پرداخت اپل – TechCrunch ایجاد می کند

Paddle ، یک مشاغل مبتنی بر اشتراک ارائه دهنده راه حل ها ، در آینده ای شرط می بندد که توسعه دهندگان App Store قادر به استفاده از سیستم های پرداخت شخص ثالث باشند-و می خواهد یکی از اولین کسانی باشد که با مجاز بودن چنین سیستمی به بازار عرضه می شود. این شرکت امروز یک سیستم خرید درون برنامه ای (IAP) را با هدف توسعه دهندگان iOS اعلام کرد که به عنوان جایگزینی جایگزین برای IAP خود اپل طراحی شده است. و Paddle می گوید که این جایی است که توسعه دهندگان می توانند بیشتر درآمد خود را حفظ کنند.

این یک شرط بزرگ است و نه برای پرداختن به آن مشخص است.

Paddle می گوید سیستم آن به توسعه دهندگان در طول چرخه زندگی آنها دسترسی به داده های مشتریان را می دهد. ترکیبی از مدیریت اشتراک مستقیم و ابزارهایی را برای توقف اشتراک ها ارائه می دهد. و از مکانیسم های دیگر پرداخت مانند PayPal پشتیبانی می کند. همچنین به توسعه دهندگان اجازه می دهد بازپرداخت خود را مدیریت کنند ، چیزی که بسیاری از توسعه دهندگان مدتی است آن را می خواهند. هزینه های آن در معاملات زیر 10 دلار 10 درصد و در معاملات بالای 10 دلار 5 درصد خواهد بود. این کمتر از هزینه 30 درصدی اپل است (که برای دو سال برنامه های مبتنی بر اشتراک و 15 درصد برای برنامه های مشاغل کوچک و مشارکت کنندگان برنامه اپل نیوز کاهش می یابد.)

اما کل محصول Paddle به این اعتقاد بستگی دارد که حکم دادگاه در دعوای Epic علیه اپل پس از تجدیدنظر متوقف می شود و نحوه تفسیر حکم از سوی اپل به سیستم های پرداختی مانند Paddle اجازه فعالیت می دهد. این چیزی نیست که Paddle در این مرحله به طور قطعی می تواند بداند.

در ماه سپتامبر ، قاضی منطقه ایوون گونزالس راجرز در تصمیم گیری مهم ، با اپیک گیمز سازنده Fortnite در مورد پرداختهای شخص ثالث در App Store طرفداری کرد ، اگرچه او متوجه شد که اپل در حال انجام اقدامات ضد تراست نیست. Epic ، که می خواهد بتواند علاوه بر استفاده از مکانیزم های پرداخت خود ، بازی های خود را مستقیماً بین کاربران iOS توزیع کند ، گفت که این تصمیم دادگاه تجدید نظر خواهد بود.

در همین حال ، حکم این بود که اپل دیگر نمی تواند توسعه دهندگان را از قرار دادن دکمه ها ، پیوندهای خارجی و سایر فراخوان ها برای اقدام در برنامه های خود منع کند که می تواند کاربران را به مکانیسم های جایگزین پرداخت هدایت کند.

حتی اگر این بخش از حکم پس از تجدیدنظر تعدیل نشود ، کلام قاضی در مورد پرداختهای شخص ثالث همچنان توسط اپل قابل تفسیر است. و در حال حاضر ، تفکر در اینجا این است که به سادگی اپل را از رد برنامه هایی که به سایر روش های پرداخت در خارج از فروشگاه خود اشاره می کنند ، منع می کند – نه این که اپل مجبور باشد تا آنجا پیش برود که از سیستم پرداخت رقابتی پشتیبانی کند که در خود برنامه ها ساخته شده است. کارشناسان در حال حاضر این ایده را که این سیستم می تواند از طریق بررسی برنامه به آن برسد ، کنار گذاشته اند.

با این حال ، پدل معتقد است که ضربه ای دارد.

کریستین اونز ، مدیرعامل Paddle می گوید: “درک ما و مشاوران حقوقی ما این است که خرید درون برنامه ای Paddle در حکم قانونی Apple vs Epic مجاز است.” “ما خوشحال می شویم که اپل تفسیر خود را در این مورد به اشتراک بگذارد تا وضوح بیشتری را در مورد موضوعی که تأثیر بسزایی بر توسعه دهندگان iOS و بازار وسیع تر خواهد داشت ، به اشتراک بگذارد.”

این شرکت قصد دارد سیستم خود را از 7 دسامبر 2021 مطابق با حکم دادگاه در دسترس قرار دهد.

Paddle امروزه دارای بیش از 3000 مشتری نرم افزار (فروشنده) است که از بستر خود برای سایر خدمات امروزه استفاده می کنند و سالانه میلیاردها دلار حجم پرداخت را پردازش می کند. جالب خواهد بود که ببینیم آیا واقعاً توسعه دهندگان تا حد زیادی از این جایگزین Apple IAP استفاده کرده اند ، که ممکن است باعث رد شدن برنامه های آنها از فروشگاه App شود.