به نظر می رسد موتورهای الکتریکی Evolito در هوافضا جایی که YASA در خودرو متوقف شده است به پرواز در می آیند – TechCrunch

در ماه جولای ، استارتاپ موتور برقی “شار محوری” بریتانیایی YASA توسط مرسدس بنز به مبلغ نامعلومی خریداری شد. موتورهای الکتریکی YASA به دلیل کارایی ، چگالی قدرت بالا ، اندازه کوچک و وزن کم ، توجه قابل توجهی به صنعت EV ایجاد کردند.

در واقع ، رولزرویس ، که بیشتر در موتورهای جت شناخته می شود ، از موتورهای YASA در هواپیمای تمام برقی خود “Spirit of Innovation” استفاده کرد که اخیراً یک پرواز آزمایشی 15 دقیقه ای را به پایان رساند.

اما امروزه معلوم شده است که به طور ملایم تر از آن چیزی که به نظر برسد ، به توافق رسیده است.

به نظر می رسد که یک شرکت جدید ، Evolito ، از YASA خارج شد قبل از خرید آن توسط مرسدس بنز ، همراه داشتن یک موتور الکتریکی که عملکرد فوق العاده بالا ، وزن کم و مناسب ترین را برای صنعت هوافضا توصیف می کند.

اکنون چشم انداز این است که Evolito در دنیای هوافضا جایی که YASA در دنیای خودرو متوقف کرده است ، حرکت می کند. سرمایه گذاران Evolito ، Waypoint Capital و Oxford Science Enterprises (OSE) هستند.

این بدان معناست که از آنجا که فناوری YASA خود را در تولید حجم بالا در صنعت خودرو اثبات کرده است ، Evolito می تواند مزایای خاصی در هوافضا داشته باشد.

Evolito ادعا می کند که موتورهای آن “موتورهای محوری با عملکرد فوق العاده بالا و وزن کم” هستند و تجهیزات الکترونیکی قدرت آن “کوچکتر ، سبک تر و قوی تر از سایر فناوری های رقیب” با کاربردهای بالقوه گسترده در برخاست و فرود عمودی الکتریکی ( eVTOL) ، بال ثابت و برنامه های محرکه برقی توزیع شده مانند Urban Air Mobility (UAM).

گرت موریس ، مدیرعامل ، Evolito گفت: “برق در هوافضا ده سال عقب تر از صنعت خودرو است ، اما پتانسیل بازار بسیار زیاد است. هواپیماهای برخاست و فرود عمودی الکتریکی ، هلیکوپتر الکتریکی ، بال ثابت و هواپیمای متحرک Urban Air نیاز به چگالی قدرت بالا ، موتورهای برقی کم وزن با عوامل ایمنی ذاتی بالا-ترکیبی از ویژگی های منحصر به فرد موتور الکتریکی شار محوری ما و الکترونیک قدرت Evolito با استفاده از IP منحصر به فرد YASA در بازار هوافضا ، تجاری سازی پروازهای الکتریکی را به سرعت دنبال می کند و تحرک را همانطور که ما می شناسیم تغییر می دهد. “

موتور Evolito

موتور Evolito

به نظر می رسد بسیاری از این ادعاها صحت دارد. پس از اینکه شخصاً از کارخانه YASA بازدید کردم و مزایای “توپولوژی” موتور آن را با جزئیات کامل توضیح دادم ، بسیار سخت می توانم علیه ادعاهای مطرح شده برای آن استدلال کنم. این فناوری است که Evolito اکنون در صنعت هوافضا به کار گرفته است و به نظر می رسد که در واقع آینده بسیار درخشانی خواهد بود.

سیروس ژیلا ، شریک و مدیر هیئت مدیره ، Waypoint Capital گفت: “در Waypoint ، یکی از علایق موضوعی ما انتقال انرژی و پایداری ، از جمله برق رسانی است. ما به دنبال سرمایه گذاری در مشاغل با فناوری مختل کننده منحصر به فرد به رهبری تیم های برجسته هستیم. Evolito برای ما کاملاً مناسب است و ما مشتاقانه منتظر حمایت تیم هستیم زیرا آنها راه حل های الکتریکی سازی خود را برای بازار هوافضا تغییر می دهند و پروازهای بدون انتشار گازهای گلخانه ای را به واقعیت تبدیل می کند. “

الکسیس زروگولوس ، شریک ارشد ، OSE افزود: “برق رسانی به پرواز یکی از مهیج ترین فرصت های بازار عصر ما است. تحقق این پتانسیل مستلزم فناوری نوآورانه جدید و توانایی مقیاس بندی برای پاسخگویی به تقاضای در حال ظهور سریع است. OSE خوشحال است که از Evolito در ماموریت خود برای تسریع در پذیرش پروازهای برقی پشتیبانی می کند. “

به گفته برخی از کارشناسان صنعت ، بازار راه حل های برقی محرک برای برنامه های شهری تا سال 2050 به 90 میلیارد دلار و 160،000 وسیله نقلیه افزایش می یابد.

(فقط هیچ کس در مورد آویاتو به آنها نگوید ، خوب؟)