به نظر می رسد fintech به اندازه SaaS – TechCrunch ارزش دارد

درسهایی از IPO های Remitly ، toast

استارتاپ های Fintech هستند داشتن یک هفته جهنم

پس از قیمت گذاری اولیه IPO در شرکت نرم افزاری و پرداختی بوستون ، سهام دیروز عصر Remitly در اولین عرضه خود بالاتر از محدوده پیشنهادی خود قیمت گذاری کرد. شرکت fintech مستقر در سیاتل 12،162،777 سهم (7،000،000 اولیه) به قیمت 43 دلار در هر قطعه فروخت. این شرکت قبلاً حداکثر قیمت 42 دلار برای هر سهم را برای سهام IPO خود تعیین کرده بود.


بورس استارتاپ ها ، بازارها و پول را بررسی می کند.

هر روز صبح آن را در Extra Crunch بخوانید یا هر شنبه خبرنامه The Exchange را دریافت کنید.


با 43 دلار در هر سهم ، Remitly کمتر شبیه یک شرکت فین تک با حاشیه ناخالص در محدوده 50 تا 60 درصد و بیشتر شبیه یک شرکت عمومی SaaS رده متوسط ​​است ، که با درآمدهای مکرر و حفظ ارزش خالص دلار در شمال 100 درصد همراه است.

نان تست ، پس از مشاهده افزایش شدید سهام پس از شروع معاملات دیروز ، با وجود حاشیه ناخالص ترکیبی بسیار ضعیف ، درآمد مشابهی کسب کرد.

به نظر می رسد از بازارهای عمومی امروز درس گرفته می شود که رشد درآمد برای شرکت های fintech بیش از حاشیه های کوتاه مدت اهمیت دارد و به آنها این امکان را می دهد تا ارزشهایی را که بسیار فراتر از علائم خصوصی نهایی آنها هستند ، تضمین کنند. این مجموعه ای فوق العاده صعودی از نتایج برای استارتاپ های fintech است. ارزش آنها بیشتر از آن چیزی است که تصور می کردند یا سرمایه گذارانشان قبلاً مایل به پرداخت آن بودند.

همه موارد فوق بخشی از بحث اخیر The Exchange است مبنی بر اینکه پنجره IPO بیش از حد برای شرکت های تحت حمایت سرمایه گذاری باز است. فقط شاید حتی بهتر نسبت به مبتدیان fintech

بیایید محاسبه را انجام دهیم ، و سپس بپرسیم که چه زمانی لعنتی Chime و Klarna قرار است از داف های خود خارج شوند و به بازار عمومی بروند.

Fintech SaaS جدید است؟

در سه ماهه دوم سال 2021 ، توست درآمد 424.7 میلیون دلار و هزینه های درآمد 336.3 میلیون دلار را گزارش کرد و حاشیه ناخالص ترکیبی کمی کمتر از 21 the به شرکت داد. نان تست دارای درآمد SaaS با حاشیه بالا ، درآمد fintech با حاشیه کم و سپس خطوط تجاری کوچکتری است که در سرتاسر Breakeven شناور هستند. این رقم تا حدی متواضع است.

و طبق داده های Yahoo Finance ، صبح امروز 30.856 میلیارد دلار ارزش دارد ، Toast دارای ضرب نرخ ضرب 18.2x است. بر اساس داده های Bessemer ، این تقریباً برابر با درآمد متوسط ​​چند برابر برای شرکت های عمومی SaaS است.

آنچه ما در مورد درآمد درآمد نان تست می خوانیم این است که بازارهای عمومی نسبت به حاشیه آن بسیار بیشتر از نظر رشد ارزش گذاری می کنند ، این بدان معناست که استارتاپ های فین تک می توانند SaaS را بدون توجه به حاشیه ناخالص خود ، به شرط افزایش درآمد کوتاه مدت کافی ، جمع کنند. قابل توجه.