به هر حال چه کسی به یک شریک BaaS نیاز دارد؟ – TechCrunch

بیش از آخرین چندین سال است که مجموعه ای از استارتاپ ها ظاهر شده اند تا با ارائه فناوری که در زیرساخت بانک های شریک قرار دارد ، پیچیدگی راه اندازی خدمات مالی را از بین ببرند و توسعه دهندگان را قادر سازند حساب های بانکی ، پرداخت ها و قابلیت های کارت را از طریق API ها بچرخانند.

این استارتاپ های بانکی به عنوان خدمات (BaaS) وعده می دهند که قابلیت های fintech را به شرکت های دیگر ارائه می دهند بدون آنکه مجبور باشند با بانک های شریک قرارداد ببندند ، با هسته بانکی ادغام شوند یا پرسنل فنی یا سازگاری لازم را برای آزمایش یا راه اندازی یک شرکت جدید استخدام کنند. محصول مالی

در نتیجه ، راه اندازی یک برنامه fintech یا افزودن یک جزء بانکی به یک مشاغل عمودی SaaS هرگز سریع تر یا آسان تر نبوده است. برای درک بهتر مشکل ارائه دهندگان BaaS که سعی در حل آن دارند ، ما با چندین موسس در این زمینه صحبت کردیم ، از جمله مدیر عامل واحد Itai Damti ، مدیرعامل Bond روی Ng و مدیر عامل Synctera ، Peter Hazlehurst ، و دیگران.

کاهش پیچیدگی خدمات مالی

در روزهای اولیه بازار فین تک ، استارت آپ ها هنگام ساخت یا راه اندازی یک برنامه خدمات مالی جدید به تنهایی به تنهایی کار می کردند. آوردن یک محصول مالی جدید به بازار معمولاً به معنای یافتن یک شریک بانکی و امضای یک قرارداد بلند مدت ، ایجاد و اجرای سیاست های انطباق با آن بانک و سپس بالاخره ایجاد فناوری مورد نیاز برای پشتیبانی از هرگونه برنامه یا خدمات مالی است که به دنبال ارائه آن هستید. به کاربران نهایی

برای استارتاپ ها ، این بدان معناست که سرمایه گذاری های اولیه از نظر زمانی و مالی صرفاً زمینه ساز راه اندازی یک محصول جدید مدت ها قبل از ایجاد تناسب در بازار محصول بوده است. این امر همچنین به معنای انجام کارهای تکراری زیاد نه تنها توسط استارتاپ ها برای ایجاد زیرساخت های لازم برای راه اندازی یک محصول مالی ، بلکه بین بانک هایی است که ثبت نام کرده و به شرکای fintech پیشنهاد دسترسی به سیستم های بانکی خود را داده اند.

“مقدار کار و درد ناشی از راه اندازی حتی یک چیز ساده ، حتی بررسی حساب ها – شما باید در اکوسیستم شریک 30 تا 40 بانک که همیشه کسب و کار شما را درک نمی کنند حرکت کنید ، سپس باید 15 تا 20 بنویسید سیاستهای انطباق و عملیاتی کردن آنها “، Itai Damti بنیانگذار و مدیر عامل واحد گفت.

در حال حاضر بسیاری از این پیچیدگی را می توان به شرکت های BaaS که قبلاً روابط بانکی دارند ، API ها برای تعبیه خدمات مالی در برنامه های خود و توانایی اجرای برنامه های انطباق از طرف مشتریان خود ، واگذار کرد. و سرمایه گذاران خطرپذیر برای تأمین مالی آنها صف آرایی کرده اند ، از جمله دورهای اعلام شده توسط شرکت هایی مانند ریزه (11.4 میلیون دلار) ، Synctera (33 میلیون دلار) و Unit (51 میلیون دلار) تنها در سه ماه گذشته.

اما چه کسی از همکاری با ارائه دهنده BaaS سود می برد؟