بوش به منظور افزایش تولید تراشه در ایالات متحده، شرکت TSI Semiconductors را خریداری می کند

غول مهندسی و فناوری آلمان چهارشنبه اعلام کرد که بوش دارایی‌های سازنده تراشه آمریکایی TSI Semiconductors را برای گسترش تجارت نیمه هادی خود با تراشه‌های کاربید سیلیکون (SiC) خریداری خواهد کرد.

بوش همچنین گفت که پس از خرید، 1.5 میلیارد دلار در چند سال آینده برای ارتقاء تأسیسات تولید نیمه هادی TSI در روزویل، کالیفرنیا سرمایه گذاری خواهد کرد. از سال 2026، اولین تراشه ها بر روی ویفرهای 200 میلی متری بر پایه کاربید سیلیکون تولید خواهند شد.

اخبار مربوط به تولید تراشه های بیشتر در خاک ایالات متحده در دنیای خودرو، یکی از صنایعی که بیش از همه تحت تأثیر کمبود جهانی نیمه هادی ها قرار گرفته است، استقبال می شود. این کمبود زمانی شروع شد که کارخانه‌ها به دلیل تعطیلی‌ها تولید را تعطیل کردند یا تولید را کاهش دادند و در نتیجه زنجیره‌های تامین جهانی را مختل کردند. افزایش تقاضا برای لوازم الکترونیکی با ماندن مردم در داخل، و همچنین رونق تقاضا از سوی یک صنعت خودروسازی مصمم به برقی شدن و ساخت وسایل نقلیه هوشمندتر، تنها مشکل را تشدید کرد.

خودروهای برقی به طور متوسط ​​از تراشه‌های بیشتری نسبت به همتایان خود با سوخت گاز استفاده می‌کنند و اکثر خودروهای برقی جدیدی که امروز وارد بازار می‌شوند، نوید سیستم‌های کمک راننده پیشرفته و سیستم‌های سرگرمی اطلاعاتی با فناوری پیشرفته را می‌دهند. در نتیجه، در سال 2021، یک خودروی متوسط ​​حدود 1200 تراشه داشت که دو برابر این تعداد در سال 2010 بود، و این رقم احتمالاً افزایش خواهد یافت.

SiCها که کارخانه جدید بوش تولید خواهد کرد، کالایی داغ در میان خودروسازان نیز بوده است. این شرکت می گوید که بازار SiC ها به طور متوسط ​​سالانه 30 درصد رشد کرده است و این تا حدی به این دلیل است که آنها برد بیشتر و شارژ کارآمدتری برای خودروهای برقی ارائه می دهند. آنها همچنین تا 50٪ انرژی کمتری را از دست می دهند، عمر طولانی تری دارند و نیاز به نگهداری کمتری دارند.

بوش انتظار دارد تا سال 2025 به طور متوسط ​​25 تراشه در هر خودروی جدید ادغام شود.

کامالا هریس معاون رئیس جمهور در بیانیه ای گفت: “این سرمایه گذاری 1.5 میلیارد دلاری هزینه ها را کاهش می دهد، زنجیره تامین وسایل نقلیه الکتریکی ما را تقویت می کند، به بازسازی تولید آمریکایی کمک می کند و فرصت اقتصادی برای خانواده های کارگر کالیفرنیا ایجاد می کند.” وی افزود: «و وسایل نقلیه الکتریکی بیشتری را در جاده ها قرار خواهد داد، اولویتی که از زمانی که در سنای ایالات متحده خدمت کرده ام، برای آن کار کرده ام. همه اینها با برنامه سرمایه گذاری دولت ما در آمریکا امکان پذیر شد.»

بوش گفت که دامنه کامل سرمایه گذاری برنامه ریزی شده به شدت به فرصت های بودجه فدرال در دسترس از طریق قانون چیپس و علم که دولت بایدن در آگوست 2022 به تصویب رساند و همچنین فرصت های توسعه اقتصادی در کالیفرنیا بستگی دارد.

هدف قانون چیپس و علم تقویت تحقیق، توسعه و تولید نیمه هادی در آمریکا، در حالی که ایالات متحده برای رقابت با چین رقابت می کند. سال گذشته، ایالات متحده فروش تراشه های پیشرفته با عملکرد بالا و سرعت اتصال سریع به چین را ممنوع کرد.

بوش نمی‌گوید که امیدوار است چقدر پول از بودجه فدرال برای پیشبرد اهداف ساخت تراشه در ایالات متحده دریافت کند. در ماه فوریه، دولت بایدن اولین فرصت تامین مالی CHIPS برای آمریکا را راه اندازی کرد، یک تزریق 50 میلیارد دلاری برای احیای صنعت نیمه هادی، از جمله 39 میلیارد دلار مشوق های نیمه هادی. دولت گفت که اولین فرصت تامین مالی به دنبال “برنامه های کاربردی برای پروژه های ساخت، گسترش یا نوسازی تاسیسات تجاری برای تولید…نیمه هادی ها” است.

Bosch و TSI Semiconductors شرایط خرید را به اشتراک نمی گذارند، که منوط به تایید مقررات است. بوش می گوید این خرید شبکه بین المللی تولید نیمه هادی آن را تقویت می کند. این شرکت بیش از 60 سال است که نیمه هادی ها تولید می کند و میلیاردها یورو در تجارت جهانی، به ویژه در کارخانه های آب خود در روتلینگن و درسدن، آلمان سرمایه گذاری کرده است.

تصحیح: عنوان تغییر کرده است زیرا به طور نادرست این خرید را یک معامله 1.5 میلیارد دلاری توصیف می کند. بوش قیمت خرید را فاش نکرد. 1.5 میلیارد دلار سرمایه گذاری اضافی است که شرکت در تاسیسات انجام می دهد.