بوش 467 میلیون دلار دیگر برای افزایش ظرفیت تولید تراشه سرمایه گذاری می کند – TechCrunch

تامین کننده فناوری و قطعات آلمانی Robert Bosch GmbH 400 میلیون یورو (467 میلیون دلار) دیگر را برای توسعه تاسیسات تولید تراشه خود در پاسخ به کمبود مداوم نیمه هادی ها سرمایه گذاری خواهد کرد که تولید همه چیز از وسایل نقلیه و لوازم خانگی گرفته تا رایانه های شخصی و ابزارهای برقی را به مخاطره انداخته است. .

هزینه های افزایش یافته، که برای سال 2022 در نظر گرفته شده است، به سمت توسعه عملیات در کارخانه های ساخت ویفر این شرکت در درسدن و روتلینگن، آلمان و تاسیسات اجزای نیمه هادی آن در پنانگ، مالزی خواهد بود. اکثر این بودجه برای افزایش ظرفیت تولید در سایت درسدن استفاده خواهد شد که این شرکت در ماه ژوئن با هزینه 1 میلیارد یورو (1.2 میلیارد دلار) افتتاح کرد که بزرگترین سرمایه گذاری در تاریخ آن است. این مرکز ویفرهای 300 میلی‌متری را تولید می‌کند، اندازه‌ای بزرگ‌تر که تراشه‌های فردی بیشتری را در هر ویفر تولید می‌کند.

حدود 50 میلیون یورو در سال 2022 و 2023 در روتلینگن خرج خواهد شد، جایی که این شرکت از سال 1970 در حال ساخت قطعات نیمه هادی است. بیش از 4000 متر مربع (حدود 43000 فوت مربع)، به مجموع 14500 متر مربع (156000 فوت مربع). به گفته بوش، این توسعه همچنین 150 شغل جدید ایجاد خواهد کرد.

در پنانگ، بوش یک مرکز آزمایش نیمه هادی جدید خواهد ساخت که در سال 2023 وارد عملیات می شود. با این حال، این شرکت فضایی – بیش از 100000 متر مربع – در نوار پنانگ دارد و قصد دارد در نهایت همه آن را توسعه دهد.

این سرمایه گذاری عظیم در خلال کمبود طولانی مدت نیمه هادی انجام می شود که مدیران خودرو و تحلیلگران صنعت پیش بینی می کنند تا سال آینده ادامه یابد. مدیران شرکت خودروسازی فورد و جنرال موتورز در تماس‌های مربوط به درآمد سه ماهه سوم خود در این هفته به سرمایه‌گذاران گفتند که پیش‌بینی می‌کنند این کمبود تا سال 2022 و احتمالاً تا سال 2023 ادامه یابد.

این یک حرکت معقول برای این شرکت است که نه تنها خودروسازان و سایر شرکت ها را تامین می کند، بلکه از تراشه های خود برای محصولاتی مانند ابزارهای برقی بوش نیز استفاده می کند. همچنین این خبر خوبی برای اتحادیه اروپا است که هدف آن افزایش انعطاف پذیری زنجیره تامین داخلی با افزایش تولید نیمه هادی ها در اتحادیه اروپا به یک پنجم عرضه جهان تا سال 2030 است.