بولت برای گسترش گزینه EV در آفریقای جنوبی – TechCrunch

شرکت حمل و نقل بر اساس تقاضای استونیایی بولت، چهار ماه پس از ارائه خدمات حمل و نقل غذا با دوچرخه در این کشور، گزینه‌های تاکسی برقی را در آفریقای جنوبی راه‌اندازی می‌کند.

طرح بولت به دنبال معرفی یک “رده سبز” است – که به سوارکاران اجازه می دهد از یک وسیله نقلیه الکتریکی یا هیبریدی استقبال کنند. این درحالی است که این شرکت خدمات خود را به شیوه های حمل و نقل سازگار با محیط زیست گسترش می دهد.

گفت: «ما به دنبال راه‌اندازی دسته تاکسی‌های سبز در آفریقای جنوبی در چند ماه آینده هستیم و قصد داریم تا دسته‌های سبز را در سایر بازارهای آفریقا عرضه کنیم.» مدیر منطقه ای بولت در آفریقا و خاورمیانه، پدی کبک.

این شرکت در حال حاضر یک گزینه سبز را در کنیا ارائه می دهد، جایی که حمل غذا با دوچرخه الکترونیکی را نیز اجرا می کند. همچنین قصد دارد گزینه های حمل و نقل الکترونیکی را برای تحویل غذا در سایر بازارهای خود در سراسر شرق آفریقا از جمله اوگاندا و تانزانیا راه اندازی کند.

این شرکت فناوری که در سال 2013 توسط Markus Villig تأسیس شد، که در 45 کشور – از جمله هفت کشور در آفریقا – فعالیت دارد، خدمات گسترده‌ای شامل سواری، اجاره ماشین، اسکوتر و دوچرخه، تحویل غذا، و اخیراً تحویل مواد غذایی، ارائه می‌کند. به عنوان یک شرکت حمل و نقل و تحویل.

“در شرق آفریقا، ما پتانسیل زیادی را در سمت موتور سیکلت و به ویژه برای تحویل می بینیم. ما قصد داریم در این جهت نیز سرمایه گذاری بیشتری انجام دهیم پارتریج گفت: چالش‌های مرتبط با نوسان مداوم قیمت سوخت را که در حال حاضر مهم‌ترین هزینه عملیاتی برای پیک‌های ما است، از بین می‌برد.

به گفته یک UNEP، فرصت‌ها برای تحرک الکتریکی بسیار زیاد است، اما اکثر کشورها فاقد زیرساخت‌های لازم برای حمایت از پذیرش آن‌ها هستند. گزارش.

فقدان زیرساخت های شارژ مجدد، اتصال کم برق به شبکه و به طور کلی وسایل نقلیه الکترونیکی گران قیمت همچنان مانعی برای پذیرش گزینه های حمل و نقل الکتریکی در بسیاری از کشورهای آفریقایی هستند.

بر اساس این گزارش، انتقال به برق به کشورهای جنوب صحرای آفریقا طیفی از دستاوردها، از جمله حمل و نقل مقرون به صرفه و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای را به همراه خواهد داشت، به طوری که خودروهای سوخت فسیلی 12 درصد از کل گازهای گلخانه ای منطقه را تشکیل می دهند. گزارش پایداری طبیعت SSA.

بولت در حال برنامه ریزی با مؤسسات بانکی در بازارهای خود در آفریقا است تا به رانندگان خود کمک کند تا به اعتبار خرید خودروهای برقی دسترسی پیدا کنند و گزینه های دیگر را به دور از طرح فعلی خود با شرکت های لیزینگ بررسی کند.

“هزینه خرید و عوارض واردات اغلب بالاست و در نتیجه مالکیت را منع می کند. ما در حال بررسی تعدادی از مشارکت‌های تامین مالی خودرو در کنیا و آفریقای جنوبی برای خودروها و دوچرخه‌های برقی هستیم که به سهولت دسترسی رانندگان به وسایل نقلیه الکتریکی و در نهایت مالکیت آنها کمک می‌کند.

برنامه این شرکت برای گسترش عرضه خود در سراسر قاره در پی رقابت فزاینده از سوی شرکت هایی مانند اوبر است که در حال حاضر در حال آزمایش یک سرویس کارپولینگ در نایروبی است و قصد دارد آن را در غنا و نیجریه عرضه کند.

بولت اخیراً سرویس تحویل غذا را در نیجریه راه‌اندازی کرد و همچنین پس از معرفی آن در کیپ تاون در سال گذشته، با ارائه خدمات در ژوهانسبورگ، دامنه خود را در آفریقای جنوبی گسترش داد.

این در پی سرمایه‌گذاری اخیر شرکت به ارزش 696 میلیون دلار (600 میلیون یورو) است که به گفته شرکت فناوری، خدمات جدید تحویل مواد غذایی، بولت مارکت، و همچنین در توسعه سایر خدمات حمل و نقل و تحویل خود را توسعه خواهد داد.

Sequoia Capital، Tekne Capital و Ghisallo، G Squared، D1 Capital و Naya Capital برخی از سرمایه گذارانی هستند که در دور تامین مالی شرکت کردند که ارزش آن را به 4 میلیارد یورو افزایش داد. بودجه جدید پس از تزریق 24 میلیون دلار (20 یورو) از سوی شرکت مالی بین‌المللی در ابتدای سال به این تجارت صورت گرفت.

از جمله خدماتی که به دنبال رشد است، Bolt Drive است، خدمات کرایه اتومبیل که در اوایل امسال راه اندازی شد تا گزینه های مختلفی از جمله جمع و جور، سایز متوسط، برقی، پریمیوم، SUV و ون را ارائه دهد. این سرویس در حال حاضر در تالین پایتخت استونی در دسترس است و قصد دارد آن را در سایر بازارهای اروپا و آفریقا نیز عرضه کند. Bolt Drive به گزینه‌های حمل‌ونقل کوچک – اسکوترها و دوچرخه‌های الکترونیکی – اضافه می‌کند که این شرکت در راستای هدف خود برای استفاده انبوه از راه‌حل‌های حمل‌ونقل سازگار با محیط‌زیست معرفی کرده است. خدمات e-mobility در بیش از 100 شهر در سراسر اروپا در دسترس است.

ما همچنان به افزایش عملیات خود به نفع مشتریان خود ادامه می دهیم. کسب و کار اصلی ما ارائه خدمات حمل و نقل قابل اعتماد، ایمن و مقرون به صرفه به همه است و ما هیجان زده هستیم که سفر را در بسیاری از شهرهای سراسر قاره آسانتر و سریعتر کنیم. کبک.