بیلی ، یک متخصص در حال خرید ، بعداً برای بازار B2B ، 100 میلیون دلار با ارزش 640 میلیون دلار افزایش می دهد – TechCrunch

اکنون بخرید، خدمات بعدی را بپردازید، مانند Affirm، Klarna، Afterpay و بسیاری دیگر، کسب و کار خود را با جهش بزرگی مشاهده کرده‌اند، زیرا مصرف‌کنندگانی که کالاها را خریداری می‌کنند به طور فزاینده‌ای به جایگزین‌های اعتباری روی می‌آورند تا پرداخت کامل آنها را به تاخیر بیاندازند. اکنون یک استارتاپ مستقر در برلین به نام بیلی که سرویس مشابهی ایجاد کرده است-اما به طور خاص معاملات B2B را هدف قرار داده است-شاهد افزایش قایق خود از آن جزر و مد صعودی است.

این شرکت 100 میلیون دلار از سرمایه‌گذاری سری C جمع‌آوری کرده است، پولی که از آن برای ادامه ساختن طیف خدماتی از نوع BNPL که به سازمان‌هایی که کالاها را برای اداره تجارت خود می‌خرند، در اروپا و خارج از آن ارائه می‌کند، استفاده خواهد کرد.

این دور نشان می دهد که BNPL به عنوان یک مفهوم در مجموعه پرداخت ها چقدر محبوب شده است ، اما همچنین میزان سرمایه گذاران که به دنبال این هستند: این بودجه به ارزش 640 میلیون دلار به دست می آید ، این شرکت تأیید کرده است ، سری B در سال 2019 تقریباً 4 برابر افزایش یافته است ، 35 میلیون دلار (30 میلیون یورو). بیلی می گوید این بزرگترین دور در فضای B2B BNPL است – که خود نیز بسیار شلوغ می شود: رقبای این دسته از جمله Resolve , spinout از Affirm; و Tillit ، که توسط Sequoia (که از کلارنا نیز حمایت می کند) پشتیبانی می شود.

آنچه در مورد دور بیلی قابل توجه است این است که ترکیبی بسیار جالب از سرمایه گذاران مالی و استراتژیک دارد. لندن دیawn Capital، متخصص در استارت‌آپ‌های B2B، با شرکت غول اینترنتی Tencent و Klarna، این دور را رهبری کرد. حامیان قبلی Creandum، Speedinvest، Picus و GFC نیز در این دور حضور دارند.

سرمایه گذاری کلارنا در نتیجه یک توافق استراتژیک بزرگ بین آن و بیلی صورت می گیرد. همانطور که ماتیاس کنخت ، بنیانگذار و مدیرعامل بیلی به TechCrunch گفت ، این دو خدمات خود را ادغام می کنند و این بدان معناست که در مواردی که بیلی رابطه پرداخت قوی تری دارد ، اما یک معامله مصرف کننده پیش می آید ، کلارنا فروش را انجام می دهد. ؛ و در مواردی که کلارنا حضور دارد اما بیلی حضور ندارد و مشاغلی در حال خرید هستند ، خدمات بیلی شروع می شود.

در ارتباط با آن ، این شرکت همچنین اعلام می کند که 200 میلیون دلار از بدهی های سنگین خود استفاده می کند هر ماه (پول برای اجرای تامین مالی BNPL)، که از کنسرسیومی از بانک های آلمانی به رهبری VVRB (Vereinigte Volksbank Raiffeisenbank eG)، با بانک Raisin و Varengold Bank نیز شرکت می کند.

Billie از سال 2016 وجود داشته است و در واقع مدت‌ها قبل از تبدیل شدن به یک مفهوم و اصطلاح، به عنوان بخشی از مجموعه بزرگ‌تری از محصولات برای خدمات کسب‌وکارها و نیازهای پرداخت‌های ورودی و خروجی، روی مفهوم «BNPL» کار کرده است. جاه طلبی آن ساده بود: از آنجایی که تراکنش‌های B2B بیش از دو برابر حجم تراکنش‌های B2C را تشکیل می‌دهند، باید ابزارهای بیشتری برای کسب‌وکارها – به‌ویژه شرکت‌های کوچک و متوسط ​​- وجود داشته باشد تا انجام آن تراکنش‌ها به آسانی تراکنش‌های B2C باشد.

محصول اصلی دیگر آن، علاوه بر ابزار تامین مالی نقطه فروش، یک سرویس فاکتور برای کمک به کسب و کارها برای جمع آوری پول از دیگران است. (در واقع ، این نیز اساس نام آن است ، زیرا بیلی به “صورتحساب” اشاره می کند.) کنچت به من می گوید که صورتحساب هنوز بخش بزرگی از تجارت آن است و بخش عمده ای از پرداخت صورتحساب (95 prefer آن را ترجیح می دهند ، او گفت) در مورد نحوه پرداخت هزینه کسب و کارها برای چیزها. با این حال ، فرصت رشد بزرگتر در حال حاضر BNPL است ، بنابراین در حال حاضر این سرمایه گذاری با این سرمایه گذاری دو برابر می شود.

یک سوال منطقی ممکن است این باشد که چرا غول های B2C در فضای BNPL به طور مستقیم تجارت B2B بیشتری انجام نمی دهند. کنشت به من می گوید که در مورد مشاغل به نقاط مختلف داده و پویایی بازار می رسیم.

کنشت گفت: “دلیل اینکه بازیکنان B2C B2B را انجام نمی دهند این است که آنها خود را به عنوان مارک های مصرف کننده قوی می بینند.” آنها از یک روش پرداخت صرف دور می شوند و به تجربه خرید برای مصرف کنندگان می پردازند. “

اما ، وی افزود ، دلایل دیگری نیز وجود دارد: خریدهای تجاری پیچیده تر از خریداران است و اندازه بلیط ها اغلب 10 برابر معاملات معمولی مصرف کننده است. او گفت که دومی از 60 تا 100 یورو متغیر است.

و علاوه بر این، مفهوم “کسب و کار” نیز پیچیده تر است: می تواند شامل یک تاجر انحصاری، یک شرکت محدود، یک مدرسه، یک آتش نشانی و موارد دیگر باشد. این به معنای ملاحظات مالی کاملاً متفاوت در پایان BNPL، و تعداد زیادی بررسی هویتی مختلف و سایر چک‌هایی است که باید اجرا شوند.

البته با گذشت زمان ، شما می توانید ببینید که چگونه تثبیت به فضا می رسد ، و بنابراین بیلی یک مدعی قوی برای آن غول های پرداخت – BNPL یا غیره – می شود که ممکن است بخواهند بسترهای بزرگتری ایجاد کنند که این عملکرد را محکم تر ادغام کند.

“ما به عنوان یک سرمایه گذار متخصص B2B با تمرکز بر فناوری فین تک ، ما بیلی و تحولات بازار B2B BNPL را از نزدیک دنبال می کنیم. طی چند سال گذشته ، ما با ماتیاس ، کریستین و آیگا رابطه ای قابل اعتماد ایجاد کرده ایم که تحت تأثیر وضوح دید آنها ، رشد سریع و تجربه عمیق نه تنها در پرداخت B2B بلکه در ریسک وسیع تر و چشم انداز نظارتی نیز قرار گرفته ایم. ما مطمئن هستیم که آنها در راه تحول در بازار پرداخت های B2B هستند و مشتاقند که در سفر آینده به آنها بپیوندند. ” جاش بل ، شریک عمومی در Dawn Capital ، در بیانیه ای می گوید.

کنشت از اظهارنظر در مورد M&A خودداری کرد اما کلارنا را “یک رابطه نزدیک” توصیف کرد.