تانسو 1.9 میلیون دلار پیش تخفیف می گیرد تا به تولیدکنندگان صنعتی در گزارش پایداری کمک کند-TechCrunch

بحران آب و هوا تقاضای زیادی برای جمع آوری داده ها ایجاد می کند زیرا صنایع با نحوه کربن زدائی دست و پنجه نرم می کنند. به بیان ساده ، اگر در وهله اول ندانید میزان انتشار کربن چگونه است.

این نیاز به جمع آوری داده ها یک فرصت بزرگ برای استارتاپ ها است – و موجی از شرکت های اولیه تاسیس شده اند که سعی می کنند شکاف داده های پایداری را از طریق مواردی مانند API ها برای ارزیابی انتشار برای جبران کربن (که به نوبه خود منجر به راه اندازی دیگر شده است) تاسیس کرده اند. تلاش برای رفع شکاف داده ها در مورد جبران پروژه ها …).

یک چیز واضح است: الزامات گزارش پایداری از اینجا به بعد گسترده تر و عمیق تر می شود.

Tanso مستقر در مونیخ یک استارتاپ اولیه است (در سال جاری تأسیس شد) که نرم افزاری را برای پشتیبانی از گزارش پایداری برای بخش خاصی (تولید کنندگان صنعتی) ایجاد می کند-با هدف ایجاد یک سیستم مدیریت داده ها که می تواند ضبط داده ها و گزارش پایداری را به طور خودکار به طور خودکار تنظیم کند. نیازهای خاص بخش

این استارتاپ می گوید تمرکز خود را بر روی تولید صنعتی قرار داده است زیرا هم از نظر تولید گازهای گلخانه ای و هم از فناوری دیجیتالی حمایتی در برابر بسیاری از صنایع دیگر برخوردار نیست.

م Theسسین در طول تحصیل در دانشگاههای مونیخ و زوریخ ملاقات کردند – جایی که آنها در مورد ارزیابی تأثیرات سازمانی بر آب و هوا تحقیق می کردند. تخصص جمعی آنها در تحقق یک فرصت تجاری برای ایجاد یک سیستم مدیریت داده برای بخش آلوده کننده ای به شدت مشهور است که با تغییر موظف است.

در سالهای آینده ، مقررات اروپایی نیازهای گزارش پایداری را افزایش می دهد-با طرح “معامله سبز” اتحادیه اروپا که هدف اصلی آن تبدیل شدن اروپا به اولین قاره “بی آب و هوا” تا سال 2050 است.

الزامات گزارشگری موجود (موجود) در اتحادیه شامل دستورالعمل گزارش پایداری شرکتی اتحادیه اروپا (CSRD) است که برای بیش از 50،000 شرکت اعمال می شود – آنها باید در مورد معیارهای پایداری خود از سال 2023 گزارش دهند.

بریتانیا (که در حال حاضر خارج از اتحادیه اروپا است) قبلاً برخی الزامات گزارش را برای شرکت های داخلی ، تحت مقررات گزارش انرژی و کربن (SECR) ، که از سال 2019 اعمال می شود اعمال می کند و برای بیش از 12000 مشاغل در بریتانیا با درجات مختلف جزئیات بسته به موارد زیر اعمال می شود. اندازه شرکت

بنابراین یک مسیر مشخص برای سفر در منطقه وجود دارد که مشاغل را ملزم به جمع آوری و گزارش داده های پایداری می کند.

Tanso به تازگی 1.9 میلیون دلار افزایش پیش فروش را با هدف به دست آوردن نرم افزار پشتیبانی مدیریت داده به بازار برای افزایش تقاضا در زمان مقررات پایداری مانند CSRD بسته است.

این افزایش سرمایه توسط UVC Partners آلمان در مراحل اولیه با مشارکت Picus Capital ، Possible Ventures و تعدادی از فرشتگان تجاری هدایت می شود.

تانسو هنوز در مرحله توسعه تحقیق و توسعه/محصول است ، و Gyri Reiersen ، بنیانگذار آن ، به TechCrunch گفته است که در حال حاضر با تعدادی از تولیدکنندگان همکاری می کند تا “نقطه شیرین” را برای خودکار جمع آوری داده ها پیدا کند تا بتواند با ارائه محصول مقیاس پذیر به بازار بیاید. به او می گوید که تیم پیش دانه نسبتاً بزرگی را دقیقاً برای مشاهده آن جمع آوری کرده است تا زمانی که شرایط مناسب برای راه اندازی فراهم شود (امیدوار است تا پایان سال 2022 ، در هر ریرسن ، چیزی “محکم ، تأیید شده و مقیاس پذیر” داشته باشد).

هدف محصول ، یک پلتفرم واحد است که همه داده های پایداری مشتری را جمع آوری کرده و در خود نگه می دارد و می تواند تولید گزارشات را برای برآوردن الزامات نظارتی – از جمله حسابرسی ، خودکار کند.

از سال 2025 ، ریرسن اشاره می کند که گزارش CSRD باید “قابل ممیزی” باشد ، به این معنی که شما باید “نوعی شفافیت و قابلیت ردیابی” داشته باشید. و همچنین اینکه “صحت” گزارش پایداری یک مسئولیت C-Suite خواهد بود. بنابراین این باید ذهن اتاق هیئت مدیره را متمرکز کند.

“فراتر از این ، همه چیز در مورد چگونگی استفاده از این داده ها و بینش هایی است که داده ها برای پیش بینی ها و مدل های آینده در مورد چگونگی توسعه محصولات خود استفاده می کنیم؟ جلو رفتن برای ایجاد چه چیزی منطقی است؟ ” او می افزاید

ریرسن همچنین در مورد فرآیند توسعه محصول به ما می گوید: “آنچه ما در حال حاضر نمونه سازی می کنیم ، ساده سازی روند کار جمع آوری اطلاعات است.” وی همچنین افزود: “جریان کاربر واقعاً خوب و اساسی برای کاربران برای استفاده از محصول ما. و سپس شیرجه های عمیق را در مورد ادغام در طول زمان انجام دهید. “

او می گوید چالش یافتن مبادله بین قابلیت استفاده و “کاوش در داده ها” است. “برای ما بسیار مهم است که یک محصول مقیاس پذیر داشته باشیم ، به ویژه مقیاس پذیری آن از سال 2023 هنگامی که CSRD آغاز می شود ، زیرا در این صورت استیصال در بازار وجود خواهد داشت. او می افزاید: شرکت ها باید چیزی داشته باشند.

“ما باید این راه حل ها را داشته باشیم … که گامی در جهت درست برای همه شرکت ها برداشته و فقط چند شرکت خنثی کربن نداشته باشد … بنابراین برای ما بیشتر در مورد یافتن موارد استفاده قابل استفاده در ابتدا است تا این امر مقیاس پذیر شود. تولید – محصول.”

اما او همچنین نسبت به افزایش عرضه های بیش از حد “کم عمق” در فضا هشدار می دهد-ناشی از “شستشوی سبز” (و جبران کربن ساختگی) به رهبری بازاریابی و نه تمایل واقعی برای شناسایی صحیح مشکل و اصلاح آن چیزی که در واقع مورد نیاز است. برای جلوگیری از فاجعه آب و هوا برای بشریت

ریرسن می افزاید که او از طریق کار دانشگاهی خود که در مورد برآورد بیش از حد کربن از طریق یادگیری عمیق تحقیق می کرد ، واقعاً به این فضا علاقه مند شد.

“چنین نیازی به پاسخگویی و اطمینان از این است که محصول تولید شده در واقع وظیفه خود را به درستی انجام می دهد. زیرا داشتن یک جعبه سیاه و اعتماد کردن به آن بسیار آسان است. ما نمی توانیم سیستم هایی داشته باشیم که بیش از حد یا دست کم بگیرند. این باید دقیق باشد و نیاز به اعتبار دارد ، “او می گوید.

او پیش بینی می کند: “جلو رفتن از دقت به معنای بیشتر و بیشتر است و سپس شما باید به” داده های واقعی “دسترسی داشته باشید و نه فقط به” مهمان نوازی “. “و این همان جایی است که ما می بینیم که البته ما باید بسیار پیشرفته و UX-friendly باشیم ، و این امر باعث می شود افراد بتوانند داده های مناسب را وارد کرده و یک محصول بسیار کاربر پسند و قابل استفاده داشته باشند و مردم از طریق آنها راهنمایی می کنند. فرایند جمع آوری داده های مناسب … اما همچنین با گذشت زمان واقعاً بر نحوه ادغام و دسترسی به داده ها در سطح پایگاه داده تمرکز می کنید؟ “