تجارت اجتماعی هند Meesho 570 میلیون دلار به ارزش 4.9 میلیارد دلار افزایش می دهد – TechCrunch

Meesho بیش از دو برابر ارزش خود را در کمتر از شش ماه به 4.9 میلیارد دلار رسانده است ، زیرا تعداد فزاینده ای از سرمایه گذاران برجسته از استارتاپ تجارت اجتماعی هند حمایت می کنند که با وجود همه گیری همه گیر ، رشد قوی را گزارش می کند.

این شرکت با مقر اصلی بنگلور روز پنجشنبه اعلام کرد که 570 میلیون دلار در دور تامین مالی سری F جمع آوری کرده است ، پس از 300 میلیون دلار سری E در آوریل که 2.1 میلیارد دلار ارزش داشت. گروه Fidelity و B Capital با همکاری یکدیگر دور جدید تأمین مالی را جمع آوری کردند و درآمد کل این استارتاپ را به بیش از 1 میلیارد دلار رساندند.

Vidit Aatrey ، بنیانگذار و مدیر اجرایی این استارتاپ در مصاحبه ای به TechCrunch گفت که Prosus Ventures ، SoftBank Vision Fund 2 ، Facebook و Good Capital نیز در دور جدید شرکت کردند ، که هیچ معامله ثانویه ای را شامل نمی شد.

Meesho-که Sequoia Capital India ، Y Combinator و Elevation Capital را از جمله اولین سرمایه گذاران خود می داند-یک بازار سه جانبه را اداره می کند که تامین کنندگان (تولید کنندگان و توزیع کنندگان) و فروشندگان را با مشتریان در شبکه های اجتماعی مانند WhatsApp ، Facebook و Instagram متصل می کند. فروشندگان محصولات ذکر شده را از تأمین کنندگان می خرند و در صورت فروش به مشتریان ، هر معامله را کمیسیون می کنند.

حدود 80 درصد از فروشندگان در این پلتفرم زن هستند ، خانم اتری ، که در سال 2015 شرکت Meesho را با سانجیف بارنوال بنیان گذاشت ، گفت: از ابتدا ، این استارتاپ به زنان کمک کرده است تا بدون نیاز به سرمایه ، تجارت خود را شروع کنند.

این دو مهندس پس از مشاهده این که تجار در هند همیشه با مشتریان خود در WhatsApp در ارتباط بوده و اطلاعات مربوط به موجودی های جدید را به اشتراک می گذارند ، بینش را برای شروع Meesho به دست آوردند. برخی بازگو کردند که واتس اپ 30 تا 50 درصد از فروش آنها را هدایت می کرده است ، حتی اگر گردش کار ناشیانه بوده است. (WhatsApp بیش از نیم میلیارد کاربر در هند جمع آوری کرده است. تقریباً هر کاربر در کشور دارای تلفن هوشمند از سرویس متعلق به فیس بوک استفاده می کند.)

وی گفت: “هنگامی که ما در سال 2015 شروع به کار کردیم ، آنچه بیشتر به صورت آنلاین در دسترس بود محصولات مارک دار بود که به مشتریان درجه 1 فروخته می شد.” “بقیه موارد در درجه اول آفلاین بود.”

“هند در درجه اول یک بازار سازماندهی نشده است. 80 تا 85 درصد از کل تولید ناخالص داخلی خرده فروشی بدون ساختار و طولانی مدت است و توسط مشاغل کوچک اداره می شود. اما آنچه در آن زمان آنلاین بود دقیقاً برعکس آن بود. “

“مأموریت ما دموکراتیزه کردن تجارت اینترنتی برای همه ، از جمله مصرف کنندگان ، کارآفرینان Meesho و مشاغل کوچک بوده است. و من فکر می کنم این فضای ماست: ما همچنان بر مشاغل کوچک تمرکز می کنیم و از طرف تقاضا ، تمرکز خود را روی میلیارد مشتری بعدی ادامه می دهیم. “

جایی که بنیانگذاران. اعتبار تصویر: میشو

این بدان معنا نیست که این استارتاپ بلافاصله موفق شد. در آغاز ، یکی از سرمایه گذاران اولیه در Meesho به یاد می آورد ، آیتری خودش بسته بندی می کرد و تحویل می داد. اما همه چیز در طول این سالها به طرز چشمگیری تغییر کرده است.

تا آوریل امسال ، 13 میلیون کارآفرین و بیش از 100000 تامین کننده از Meesho استفاده می کردند. آیتری از به اشتراک گذاشتن ارقام جدید خودداری کرد ، اما گفت: “ما از زمان جمع آوری کمک های قبلی 3 برابر رشد کرده ایم.” Meesho ، که مانند دیگر شرکت های تجارت الکترونیک در سال گذشته تحت تأثیر اولین موج همه گیری قرار گرفت ، کاملاً بهبود یافته است.

وی افزود که این استارتاپ به یک “بازیکن افقی” کامل تبدیل شده است ، جایی که مشتریان از هر رده ، از جمله مد ، شیوه زندگی ، مراقبت شخصی ، لوازم الکترونیکی و لوازم جانبی و خودرو خرید می کنند.

در اوایل سال جاری ، Meesho به دسته مواد غذایی گسترش یافت و ایتری گفت که این استارتاپ در حال پیشرفت سریع در فضا است. او گفت که این استارتاپ قصد دارد سرمایه جدید را تا حدی برای گسترش تحقیقات و توسعه خود به کار گیرد و امیدوار است تیم خود را تا 18 ماه آینده سه برابر افزایش دهد. این هدف بلند پروازانه را برای رسیدن به 100 میلیون کاربر معامله کننده تا پایان سال آینده تعیین کرده است.

دومین بازار بزرگ اینترنتی جهان در معرض خطر است ، جایی که تجارت الکترونیکی به سختی بر خرده فروشی کلی تأثیر گذاشته است. تحلیلگران برنشتاین در اوایل این هفته گفتند انتظار می رود ارزش بازار تجارت اجتماعی تا سال 2025 تا 20 میلیارد دلار باشد ، در حالی که این رقم در سال گذشته حدود 1 میلیارد دلار به 1.5 میلیارد دلار رسیده بود.

“تجارت اجتماعی این توانایی را دارد که بیش از 40 میلیون کارآفرین کوچک را در سراسر هند توانمند سازد. امروزه 85 درصد فروشندگانی که از تجارت اجتماعی استفاده می کنند ، خرده فروشان کوچک و آفلاین هستند که از کانال های اجتماعی برای باز کردن فرصت های رشد جدید استفاده می کنند.

نگاهی به بازار تجارت اجتماعی در هند و چین ، جایی که این روند تجارت الکترونیکی جدید در ابتدا شکل گرفت. (اعتبار تصویر: برنشتاین)

Flipkart ، بزرگترین پلتفرم تجارت الکترونیک در هند ، نیز توجه خود را به خود جلب کرده است. این شرکت اخیراً Shopsy ، پیشنهاد تجارت اجتماعی خود را راه اندازی کرده است و می گوید که امیدوار است تا سال 2023 25 میلیون فروشنده را به فروش برساند. به نظر می رسد غول آسیای شرقی Shopee آماده راه اندازی در هند است. TechCrunch در اوایل این هفته گزارش داد که این شرکت که متعلق به Sea است ، بی سر و صدا خدمات فروشنده خود را در این کشور راه اندازی کرده است. تحلیلگران برنشتاین با استناد به منابع خود می گویند انتظار دارند Shopee ماه آینده در بازار آسیای جنوبی عرضه شود.

کبیر نارنگ ، بنیانگذار شریک اصلی گروه B Capital ، در بیانیه ای گفت: “ما فرصت های تجارت الکترونیک را در بازارهای نوظهور ارزیابی کرده ایم و از تمرکز Meesho بر اقتصاد واحد قوی و رویکرد اول مصرف کننده هیجان زده ایم.”

“مدل کسب و کار Meesho دارای یک پیشنهاد فوق العاده قانع کننده با کارآفرینان ، مشتریان نهایی و تامین کنندگان است که در یک پلت فرم ادغام شده اند. به سرعت به عنوان یک بازیگر برجسته در این فضا ظاهر شد. Meesho در حال حاضر 100 میلیون SMB را در شهرهای درجه 2+ فعال کرده است و آنها را قادر می سازد تا از طریق پلت فرم تجارت دیجیتال خود به فروش آنلاین بپردازند. “