تجارت استریم برادران وارنر دیسکاوری قرار است در سال 2023 سودآور شود

برادران وارنر دیسکاوری روز جمعه اعلام کرد که کسب و کار استریم آن در سال 2023 به سود خود تبدیل خواهد شد. این شرکت قبلاً گفته بود که انتظار دارد تا سال 2024 به سوددهی برسد و در سال 2025 سودآور شود.

“این زمان مهمی برای Warner Bros. Discovery است. دیوید زاسلاو، مدیرعامل، در بیانیه‌ای گفت: ما از طریق برخی بازسازی‌های بزرگ پشت سر گذاشته‌ایم و کسب‌وکار خود را با دقت و تمرکز بیشتری تغییر مکان داده‌ایم. در واقع، ما اکنون انتظار داریم که تجارت DTC ما در ایالات متحده برای سال 2023 سودآور باشد – یک سال قبل از راهنمایی ما. حتی در بازار چالش برانگیز امروز، ما در موقعیتی هستیم که جریان نقدی آزاد را هدایت کنیم و ترازنامه خود را افزایش دهیم و به استراتژی و توانایی خود برای دستیابی به اهداف مالی خود اطمینان داریم.

مسیر قریب الوقوع سودآوری، نقطه عطف قابل توجهی برای شرکتی است که پس از ادغام 43 میلیارد دلاری، اقدامات شدیدی را برای کاهش هزینه ها برای مقابله با بدهی های عظیم خود انجام داد. این شرکت نه تنها در سال 2022 هزینه های محتوا را کاهش داد، از جمله حذف بسیاری از نمایش ها و فیلم ها از HBO Max، بلکه صدها کارمند را نیز اخراج کرد.

بخش استریم در سه ماهه اول 1.6 میلیون مشترک اضافه کرد و 50 میلیون دلار EBITDA تعدیل شده ایجاد کرد. در سراسر HBO، HBO Max و Discovery+، بخش مستقیم به مصرف‌کننده این سه‌ماهه را با ۹۷.۶ میلیون مشترک جهانی به پایان رساند که از ۹۶.۱ میلیون در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۲ افزایش یافته است.

به گفته WBD، رشد مشترک HBO Max تا حدی ناشی از موفقیت مجموعه اقتباسی بازی های ویدیویی HBO “The Last of Us” بود که در حال حاضر به طور متوسط ​​32 میلیون بیننده در هر قسمت در ایالات متحده دارد. همچنین این سریال پربیننده ترین نمایش در تاریخ HBO Max در اروپا و آمریکای لاتین است.

در ۲۳ می، WBD Max را راه‌اندازی می‌کند که محتوای Discovery+ را با HBO Max ادغام می‌کند.

به طور کلی، برادران وارنر دیسکاوری 10.7 میلیارد دلار درآمد سه ماهه به دست آورد که مطابق با انتظارات تحلیلگران بود. با این حال، این شرکت همچنین زیان خالص 1.07 میلیارد دلاری را گزارش کرده است.